Çok üzgünüm ama mecburen aranızdan ayrılıyoruz... :(

Merhaba. Maalesef babam TürkNet aboneliğinden çıkmaya karar verdi çünkü 27 gündür YAPA altyapısından internet hizmeti alamadık. Alsakta, 1 Mbps hız zor çıktı. 23 Aralık 2020 Tarihinde TürkNet bizi YAPA’ya geçirdi ve Türk Telekom’un ADSL2+ hattından bile çok daha yüksek Download ve Upload hızı almaya başlamıştık. 16-17 Mbps santral çıkışından istikrarlı bir şekilde faydalanabiliyorduk. 24 Ocak tarihinde ise TürkNet YAPA portumuza birileri müdahale etti (kim yaptı bilmiyoruz) ancak bunun sonucunda YAPA portumuz bozuldu veya kötü bir porta bağlandık. O günden beri, 1 Mbps’ten fazla hız alamadık ve aşırı CRC artışları vardı. TürkNet, 24 Ocak’tan bu yana Türk Telekom’a sürekli arıza kaydı bırakmasına rağmen, Türk Telekom’dan gelen sistem mesajı; “TT Sorumluluğunda arıza giderildi” şeklindeydi. Türk Telekom santral binasına gidip, oradaki en yetkili kişi ile görüştüğümüzde ise; “TürkNet için üst katımızı onlara verdik ve TürkNet’in kendi DSLAM cihazları mevcut. Bu cihazlara bizim müdahale etme hakkımız yok. TürkNet YAPA ekibinin müdahale etmesi gerekiyor.” dedi. 27 Gün boyunca, TürkNet YAPA ile ilgilenmeyen, sadece ev içi tesisat ve modem kurulumundan sorumlu olan ekiplerini yollayıp durdu. O ekiplerde bizim için boşu boşuna yol katetmiş oldu sadece. Hatta gelen ev içinden sorumlu ekiplerden biri, bizim bulunduğumuz Aydın Didim bölgesinden sorumlu olan YAPA için çalışan ekiplerin İzmir’de olduğunu ve aşırı yoğun oldukları için, gelemediklerini söyledi. Ancak 27 gündür internetimizin olmaması sebebiyle, ben 660 TL, babam ise 330 TL mobil internetten zarara girdi. Yani fatura çok uçuk durumda ve ben bile bu mesajı mobil internet üzerinden yazmaktayım. Babam ne yazık ki TürkNet abonelik iptali için bugün fax gönderdi. Türk Telekom’a geçmeyi planlıyor. Ayrıca Türk Telekom yetkilisi, bu sene içinde Didim 2-31 adlı santralimiz için fiber dönüşüm sağlanıp, saha dolabının değişeceğini söyledi ancak inanasım gelmedi. Sonuç olarak Türk Telekom. Kötünün de kötüsü bir firma benim bildiğim kadarıyla. Çünkü hız limitlemesi yapan bir firma. Minimum hız, maksimum kar mantığıyla çalışan bir firma benim gözümde asla değerli olmamıştır. Türk Telekom’un tek iyi yanı müşteri hizmetleri ve yeterince çalışan teknik ekibin olması. Ancak TürkNet’te bu yok. Zaten yeterli YAPA için çalışan ekipleri olsaydı, çoktan sorunu hallederlerdi ve babamda TürkNet’i iptal etmek zorunda kalmazdı. Ben bunca yaşadığım maddi zarar ve sıkıntılara rağmen babamı TürkNet’te kalması için ikna etmeye çalıştım çünkü hala bakır altyapıdayız ve bizim ev 3 katlı ucuz kiralık bir ev. Buraya Türk Telekom fiber geleceğini sanmıyorum. TürkNet YAPA ADSL’de iken en azından daha yüksek Download ve Upload alabiliyordum. Lakin Türk Telekom bakır hatlarda Download’ı bile limitleyen bir firmadır. Babam Türk Telekom’a geçip, 16 Mbps’lik paket satın alacak. Bana en iyi portu vermek zorundalar. Ayrıca santralden uzağız diye sırf SNR’yi 8 dB sabitlemek için hızımızı 8 Mbps vermezler artık umarım. Çünkü 16 Mbps paket alacağız ve 16 Mbps parası vereceğiz. Dolayısı ile 16384 Kbps hız tanımlamalarını bekleriz ama maalesef Upload’ı muhtemelen 800 Kbps’ye limitli verecekler… :frowning:

TürkNet Online ekipleriyle oldukça sosyal iletişimim vardı. Benim sorunlarımı anlıyorlardı ve 8 Mbps tanımlandığında, 16 Mbps yapmalarını istediğimde anında dediğimi yapıyorlardı. Türk Telekom’un böyle olduğunu sanmıyorum. :frowning:

TürkNet daha yeni kurulmuş bir firma olup, çok fazla yatırım yapmayarak insanlara uygun fiyatlı ve yüksek hızlı internet deneyimi sunmak için, az işçi çalıştırdığını düşünüyorum. Bu sebeple firmanızı da suçlayamıyorum ancak babam suçluyor. Hatta "Tüketici Hakem Heyeti"ne başvuracağını söyledi maalesef.

Yani şimdi bende gidip kendi İnternet Servis Sağlayıcı firmamı kursam, eminim TürkNet’ten bile daha zor zamanlar geçirirdim. Bu ülkede 2 büyük lider firma var. Türk Telekom ve Turkcell Superonline. Bu firmalar, diğer alternatif operatörleri umursamadığını ve damla damla yetki verdiğini düşünüyorum. Bu sebeple asıl suçlu olanların yinede lider firmalar olduklarını düşünüyorum. Basit bir YAPA portu arızası için, Türk Telekom’un zahmete giripte kendi ekibini devreye sokturtmaması kadar sinir bozucu birşey yok. Türk Telekom ile TürkNet arası belirli anlaşmalar yapılmış olabilir ancak zaten asıl sorun anlaşmadan kaynaklı. TürkNet, mecburen Türk Telekom ile anlaşma yapmak zorunda ancak o anlaşmayı muhtemelen TürkNet değil, Türk Telekom belirliyor ve Türk Telekom’un izin verdiği kadarını TürkNet yapabiliyor…

Senin adına üzüldüm fakat babanda maddiyatı düşünmek zorunda mobil fatura tutarları uçuk rakamlar bu pandemi döneminde en azından 13 15 artık ne gelirse internetiniz olur

1 Beğeni

Peki sizce Türk Telekom santralindeki en yetkili kişinin dediği gibi bizim buraya FTTH Fiber gelir mi? Saha dolabı değişecek demiştide? Bu sene içerisinde dedi üstelik. İnansam mı?

o konuda hiç bilgim yok maalesef türk telekom bu ne yaptığı belli olmuyor

Babam TürkNet’i iptal ettiriyor diye depresyona falan giriyorum nedense. Ben mi anormalim?

hocam yaşamımız kısıtlı ve biz bu yaşamda sorunlarla uğraşmak yerine kendimize odaklanmalıyız türknet müşteri odaklı bir firma fakat hizmet alamadıktan sonra mağdur olduktan sonra yapacak bir şey yok

1 Beğeni

En azından eğer ileride taşınırsak, TürkNet GigaFiber varsa belki babamı ikna edebilirim. :confused: İleride döneriz umarım TürkNet’e…

hayırlısı hocam ama sıkmayın canınızı sorun olursa müşteri hizmetlerinin kafasını patlatırsınız :smiley:

Bu arada 25 Şubat’ta online sınavım başlayacak. Açık liseli olduğum için. Baz istasyonları genelde bizim burda pek istikrarlı değil. Gece 100 Mbps görürken, sabah ve öğle 1 Mbps olup kopabiliyor.

Ama bu birşeyi değiştirir mi ki?

değiştirmiyor fakat en azından muhattabınız türktelekom arızalar daha kısa zamanda halledilebiliyor ve baz istasyonları gün içinde yoğun kullanıldığı için düşük hız veriyor maalesef

1 Beğeni

Bazen hızlar o kadar düşüyor ki, video 144p’de bile donabiliyor üstelik baz istasyonu full çekmesine rağmen. Hatta, bağlantı gidiyor hatası bile verebiliyor Ookla SpeedTest.

Benim teorime göre; Türk Telekom çalışanlarının bir kısmına özel mobil paketler sunuluyor. Adamlar muhtemelen ayda 25 TL ödeyerek kotasız olarak 4.5G hizmetinden faydalanıyorlar diye düşünüyorum. Doğru mudur? Bence o saatlerde sömürüyorlardır interneti?

geçen yağmur çok yağdı bizim burda gece 9 da elektrik gitti vodafone 4.5 g ful çekmesine rağmen 0.62 hız veriyordu :smiley: sanmıyorum baz istasyonunun kapasitesi ile alakalı

1 Beğeni

Demek ki kapasiteleri düşük tutuyorlar. :frowning:

bu baz istasyonlarında Mhz frekansları var yüksek hız düşük mesafe düşük hız yüksek mesafeye iletim gibi türk telekom düşük hız yüksek mesafeli baz istasyonları kullanıyorsa daha fazla kişi bağlanıp hız düşüyor olabilir tam hakim değilim bu konuyo

1 Beğeni

Ya birde TürkNet’ten çıktığımız için artık herkes bana burada düşman gözüyle bakacakmış hissine kapılıyorum? Zaten çıkmayı isteyen ben değildim. Hatta babamı 2 hafta ben oyaladım. Yoksa 2 hafta önce aboneliği iptal edecekti. TürkNet’e yalvardım sürekli 2 hafta içerisinde yapmaları için sürekli sık sık takip ettim, TürkNet’e sürekli mesajlar yazdım. Ancak onlar sürekli alakasız ekipler yollayıp durdu. YAPA Ekibi gelip, basit bir port arızasını çözüp gidecekti… Çok mu zor abi?

Bu arada yanlış duymadıysam TürkNet genelde YAPA için daha önceden kullanılmış veya eski model 2012 model DSLAM cihazlarını koyuyormuş. Doğru mudur?

24 Ocak tarihinden beri kapanmamış ve hala açık olan destek kaydımda onlara yazdığım mesaj sayısı sanırım 100’den fazla.

İzmir’de çok fazla mı YAPA arızası var acaba? Cidden İzmir’deki YAPA ekipleri çok mu yoğun?

YAPA’dan VAE’ye dön, sonra VAE’den YAPA’ya tekrar geçiş yap ben böyle yaparak 4 ay yaşadığım hız ve crc sorununu çözüme kavuşturdum :slight_smile:

Sende bunu yaparsan büyük ihtimalle sorunun çözülür, 1 haftada mutlu sona ulaştım :slight_smile:

Port değiştiği için, yeni port hayırlı geliyor. İptal olmadıysa eğer böyle şansını son kez dene, eski hızına kavuşacağına inanıyorum dediğimi yaparsan.

VAE için ne yazık ki boş port kalmamış. Geçemedik. Babam’da bugün zaten aboneliği iptal ettirdi. :frowning: Türk Telekom’a gidip sorduk, onlarda bizim için boş port yok dediler.

Telekomun fiber mevzusuna aldanmayın bu arada, bana 3 yıldır Ocak ayında fiber aktif olacak diyorlar bu sene yine aynısın dediler :slight_smile: Sokağımda tüm binalar 85 MBPS VDSL, bizim binamız 16 MBPS ADSL üzerinden hizmet alıyor. Ne yaptıysak değişmediler, fiber geleceği için VDSL ile uğraşamayız diyorlar. TürkNet YAPA’da 1447 metre olmasına rağmen 30 MBit down, 4.5MBit upload alıyorum şükür işimi görüyor :slight_smile:

Senin için üzüldüm, umarım en kısa sürede dilediğin hızda internete kavuşursun ama pek uğraşma böyle kafana takmanın bir anlamı yok, okuluna ve eğlenmene bak. İnternet Türkiye’de şans işidir ve üzülmemen gereken bir mevzu, bırak işini beceremeyen firmalar üzülsün müşteri kaybettiklerine, kaybedeceklerine.

1 Beğeni