Çok üzgünüm ama mecburen aranızdan ayrılıyoruz... :(

Merhaba. Maalesef babam TurkNet aboneliğinden çıkmaya karar verdi çünkü 27 gündür YAPA altyapısından internet hizmeti alamadık. Alsakta, 1 Mbps hız zor çıktı. 23 Aralık 2020 Tarihinde TurkNet bizi YAPA’ya geçirdi ve Türk Telekom’un ADSL2+ hattından bile çok daha yüksek Download ve Upload hızı almaya başlamıştık. 16-17 Mbps santral çıkışından istikrarlı bir şekilde faydalanabiliyorduk. 24 Ocak tarihinde ise TurkNet YAPA portumuza birileri müdahale etti (kim yaptı bilmiyoruz) ancak bunun sonucunda YAPA portumuz bozuldu veya kötü bir porta bağlandık. O günden beri, 1 Mbps’ten fazla hız alamadık ve aşırı CRC artışları vardı. TurkNet, 24 Ocak’tan bu yana Türk Telekom’a sürekli arıza kaydı bırakmasına rağmen, Türk Telekom’dan gelen sistem mesajı; “TT Sorumluluğunda arıza giderildi” şeklindeydi. Türk Telekom santral binasına gidip, oradaki en yetkili kişi ile görüştüğümüzde ise; “TurkNet için üst katımızı onlara verdik ve TurkNet’in kendi DSLAM cihazları mevcut. Bu cihazlara bizim müdahale etme hakkımız yok. TurkNet YAPA ekibinin müdahale etmesi gerekiyor.” dedi. 27 Gün boyunca, TurkNet YAPA ile ilgilenmeyen, sadece ev içi tesisat ve modem kurulumundan sorumlu olan ekiplerini yollayıp durdu. O ekiplerde bizim için boşu boşuna yol katetmiş oldu sadece. Hatta gelen ev içinden sorumlu ekiplerden biri, bizim bulunduğumuz Aydın Didim bölgesinden sorumlu olan YAPA için çalışan ekiplerin İzmir’de olduğunu ve aşırı yoğun oldukları için, gelemediklerini söyledi. Ancak 27 gündür internetimizin olmaması sebebiyle, ben 660 TL, babam ise 330 TL mobil internetten zarara girdi. Yani fatura çok uçuk durumda ve ben bile bu mesajı mobil internet üzerinden yazmaktayım. Babam ne yazık ki TurkNet abonelik iptali için bugün fax gönderdi. Türk Telekom’a geçmeyi planlıyor. Ayrıca Türk Telekom yetkilisi, bu sene içinde Didim 2-31 adlı santralimiz için fiber dönüşüm sağlanıp, saha dolabının değişeceğini söyledi ancak inanasım gelmedi. Sonuç olarak Türk Telekom. Kötünün de kötüsü bir firma benim bildiğim kadarıyla. Çünkü hız limitlemesi yapan bir firma. Minimum hız, maksimum kar mantığıyla çalışan bir firma benim gözümde asla değerli olmamıştır. Türk Telekom’un tek iyi yanı müşteri hizmetleri ve yeterince çalışan teknik ekibin olması. Ancak TurkNet’te bu yok. Zaten yeterli YAPA için çalışan ekipleri olsaydı, çoktan sorunu hallederlerdi ve babamda TurkNet’i iptal etmek zorunda kalmazdı. Ben bunca yaşadığım maddi zarar ve sıkıntılara rağmen babamı TurkNet’te kalması için ikna etmeye çalıştım çünkü hala bakır altyapıdayız ve bizim ev 3 katlı ucuz kiralık bir ev. Buraya Türk Telekom fiber geleceğini sanmıyorum. TurkNet YAPA ADSL’de iken en azından daha yüksek Download ve Upload alabiliyordum. Lakin Türk Telekom bakır hatlarda Download’ı bile limitleyen bir firmadır. Babam Türk Telekom’a geçip, 16 Mbps’lik paket satın alacak. Bana en iyi portu vermek zorundalar. Ayrıca santralden uzağız diye sırf SNR’yi 8 dB sabitlemek için hızımızı 8 Mbps vermezler artık umarım. Çünkü 16 Mbps paket alacağız ve 16 Mbps parası vereceğiz. Dolayısı ile 16384 Kbps hız tanımlamalarını bekleriz ama maalesef Upload’ı muhtemelen 800 Kbps’ye limitli verecekler… :frowning:

TurkNet Online ekipleriyle oldukça sosyal iletişimim vardı. Benim sorunlarımı anlıyorlardı ve 8 Mbps tanımlandığında, 16 Mbps yapmalarını istediğimde anında dediğimi yapıyorlardı. Türk Telekom’un böyle olduğunu sanmıyorum. :frowning:

TurkNet daha yeni kurulmuş bir firma olup, çok fazla yatırım yapmayarak insanlara uygun fiyatlı ve yüksek hızlı internet deneyimi sunmak için, az işçi çalıştırdığını düşünüyorum. Bu sebeple firmanızı da suçlayamıyorum ancak babam suçluyor. Hatta "Tüketici Hakem Heyeti"ne başvuracağını söyledi maalesef.

Yani şimdi bende gidip kendi İnternet Servis Sağlayıcı firmamı kursam, eminim TurkNet’ten bile daha zor zamanlar geçirirdim. Bu ülkede 2 büyük lider firma var. Türk Telekom ve Turkcell Superonline. Bu firmalar, diğer alternatif operatörleri umursamadığını ve damla damla yetki verdiğini düşünüyorum. Bu sebeple asıl suçlu olanların yinede lider firmalar olduklarını düşünüyorum. Basit bir YAPA portu arızası için, Türk Telekom’un zahmete giripte kendi ekibini devreye sokturtmaması kadar sinir bozucu birşey yok. Türk Telekom ile TurkNet arası belirli anlaşmalar yapılmış olabilir ancak zaten asıl sorun anlaşmadan kaynaklı. TurkNet, mecburen Türk Telekom ile anlaşma yapmak zorunda ancak o anlaşmayı muhtemelen TurkNet değil, Türk Telekom belirliyor ve Türk Telekom’un izin verdiği kadarını TurkNet yapabiliyor…

Peki sizce Türk Telekom santralindeki en yetkili kişinin dediği gibi bizim buraya FTTH Fiber gelir mi? Saha dolabı değişecek demiştide? Bu sene içerisinde dedi üstelik. İnansam mı?

Babam TurkNet’i iptal ettiriyor diye depresyona falan giriyorum nedense. Ben mi anormalim?

En azından eğer ileride taşınırsak, TurkNet GigaFiber varsa belki babamı ikna edebilirim. :confused: İleride döneriz umarım TurkNet’e…

Bu arada 25 Şubat’ta online sınavım başlayacak. Açık liseli olduğum için. Baz istasyonları genelde bizim burda pek istikrarlı değil. Gece 100 Mbps görürken, sabah ve öğle 1 Mbps olup kopabiliyor.

Ama bu birşeyi değiştirir mi ki?

Bazen hızlar o kadar düşüyor ki, video 144p’de bile donabiliyor üstelik baz istasyonu full çekmesine rağmen. Hatta, bağlantı gidiyor hatası bile verebiliyor Ookla SpeedTest.

Benim teorime göre; Türk Telekom çalışanlarının bir kısmına özel mobil paketler sunuluyor. Adamlar muhtemelen ayda 25 TL ödeyerek kotasız olarak 4.5G hizmetinden faydalanıyorlar diye düşünüyorum. Doğru mudur? Bence o saatlerde sömürüyorlardır interneti?

Demek ki kapasiteleri düşük tutuyorlar. :frowning:

Ya birde TurkNet’ten çıktığımız için artık herkes bana burada düşman gözüyle bakacakmış hissine kapılıyorum? Zaten çıkmayı isteyen ben değildim. Hatta babamı 2 hafta ben oyaladım. Yoksa 2 hafta önce aboneliği iptal edecekti. TurkNet’e yalvardım sürekli 2 hafta içerisinde yapmaları için sürekli sık sık takip ettim, TurkNet’e sürekli mesajlar yazdım. Ancak onlar sürekli alakasız ekipler yollayıp durdu. YAPA Ekibi gelip, basit bir port arızasını çözüp gidecekti… Çok mu zor abi?

Bu arada yanlış duymadıysam TurkNet genelde YAPA için daha önceden kullanılmış veya eski model 2012 model DSLAM cihazlarını koyuyormuş. Doğru mudur?

24 Ocak tarihinden beri kapanmamış ve hala açık olan destek kaydımda onlara yazdığım mesaj sayısı sanırım 100’den fazla.

İzmir’de çok fazla mı YAPA arızası var acaba? Cidden İzmir’deki YAPA ekipleri çok mu yoğun?

YAPA’dan VAE’ye dön, sonra VAE’den YAPA’ya tekrar geçiş yap ben böyle yaparak 4 ay yaşadığım hız ve crc sorununu çözüme kavuşturdum :slight_smile:

Sende bunu yaparsan büyük ihtimalle sorunun çözülür, 1 haftada mutlu sona ulaştım :slight_smile:

Port değiştiği için, yeni port hayırlı geliyor. İptal olmadıysa eğer böyle şansını son kez dene, eski hızına kavuşacağına inanıyorum dediğimi yaparsan.

VAE için ne yazık ki boş port kalmamış. Geçemedik. Babam’da bugün zaten aboneliği iptal ettirdi. :frowning: Türk Telekom’a gidip sorduk, onlarda bizim için boş port yok dediler.

Telekomun fiber mevzusuna aldanmayın bu arada, bana 3 yıldır Ocak ayında fiber aktif olacak diyorlar bu sene yine aynısın dediler :slight_smile: Sokağımda tüm binalar 85 MBPS VDSL, bizim binamız 16 MBPS ADSL üzerinden hizmet alıyor. Ne yaptıysak değişmediler, fiber geleceği için VDSL ile uğraşamayız diyorlar. TurkNet YAPA’da 1447 metre olmasına rağmen 30 MBit down, 4.5MBit upload alıyorum şükür işimi görüyor :slight_smile:

Senin için üzüldüm, umarım en kısa sürede dilediğin hızda internete kavuşursun ama pek uğraşma böyle kafana takmanın bir anlamı yok, okuluna ve eğlenmene bak. İnternet Türkiye’de şans işidir ve üzülmemen gereken bir mevzu, bırak işini beceremeyen firmalar üzülsün müşteri kaybettiklerine, kaybedeceklerine.

1 Beğeni

Yani bu sene içinde fiber gelmez mi? Veya VDSL? Yatırım gerekli anlaşılan çünkü ADSL için bile boş port kalmamış.

Bunu biz bilemeyiz, Telekom bilebilir. İnşallah gelir diyebiliriz sadece.

Türk Telekom şefi demişti ki; “Altyapı gelmeyecek diyen arkadaşlara inanmayın. Sizin santral Didim 2-31 idi değil mi? Eğer öyleyse sizin oraya kadar fiber optik kablo çekildi. Bu sene içinde fiber dönüşüm yapılacak ve saha dolabınız değiştirilecek.” gibi birşey demişti. Ne kadar doğru bilemiyorum. Evet santral ismim Didim 2-31 olarak gözüküyordu TurkNet OİM’de zaten. Hatta bizim eski saha dolabına gelen bakır kabloların olduğu yerden, birkaç ay önce Türk Telekom ekipleri fiber optik kablo döşerken gördüm çünkü. Ancak dolabımız değişmedi henüz.

1 Beğeni

Eğer kablo çekildiğini gördüysen ve o şef bunu dile getirmişse, şimdiden hayırlı olsun dostum.

2 Beğeni

Eğer Türk Telekom fiber gelirse bence bu hizmeti TurkNet üzerinden almak en mantıklısı olurdu.

Erdem Bey de yazan Aktif TurkNet Müşterisi ibaresini kaldırabilir miyiz sayın moderatörlerim. Davamıza ihanet etti :nerd_face:

1 Beğeni

Banada turktelekom çalışanı 3-4 ay sonra fiber gelcek dedi 20 ay sonra geldi.