Merhaba. Maalesef babam TurkNet aboneliğinden çıkmaya karar verdi çünkü 27 gündür YAPA altyapısından internet hizmeti alamadık. Alsakta, 1 Mbps hız zor çıktı. 23 Aralık 2020 Tarihinde TurkNet bizi YAPA’ya geçirdi ve Türk Telekom’un ADSL2+ hattından bile çok daha yüksek Download ve Upload hızı almaya başlamıştık. 16-17 Mbps santral çıkışından istikrarlı bir şekilde faydalanabiliyorduk. 24 Ocak tarihinde ise TurkNet YAPA portumuza birileri müdahale etti (kim yaptı bilmiyoruz) ancak bunun sonucunda YAPA portumuz bozuldu veya kötü bir porta bağlandık. O günden beri, 1 Mbps’ten fazla hız alamadık ve aşırı CRC artışları vardı. TurkNet, 24 Ocak’tan bu yana Türk Telekom’a sürekli arıza kaydı bırakmasına rağmen, Türk Telekom’dan gelen sistem mesajı; “TT Sorumluluğunda arıza giderildi” şeklindeydi. Türk Telekom santral binasına gidip, oradaki en yetkili kişi ile görüştüğümüzde ise; “TurkNet için üst katımızı onlara verdik ve TurkNet’in kendi DSLAM cihazları mevcut. Bu cihazlara bizim müdahale etme hakkımız yok. TurkNet YAPA ekibinin müdahale etmesi gerekiyor.” dedi. 27 Gün boyunca, TurkNet YAPA ile ilgilenmeyen, sadece ev içi tesisat ve modem kurulumundan sorumlu olan ekiplerini yollayıp durdu. O ekiplerde bizim için boşu boşuna yol katetmiş oldu sadece. Hatta gelen ev içinden sorumlu ekiplerden biri, bizim bulunduğumuz Aydın Didim bölgesinden sorumlu olan YAPA için çalışan ekiplerin İzmir’de olduğunu ve aşırı yoğun oldukları için, gelemediklerini söyledi. Ancak 27 gündür internetimizin olmaması sebebiyle, ben 660 TL, babam ise 330 TL mobil internetten zarara girdi. Yani fatura çok uçuk durumda ve ben bile bu mesajı mobil internet üzerinden yazmaktayım. Babam ne yazık ki TurkNet abonelik iptali için bugün fax gönderdi. Türk Telekom’a geçmeyi planlıyor. Ayrıca Türk Telekom yetkilisi, bu sene içinde Didim 2-31 adlı santralimiz için fiber dönüşüm sağlanıp, saha dolabının değişeceğini söyledi ancak inanasım gelmedi. Sonuç olarak Türk Telekom. Kötünün de kötüsü bir firma benim bildiğim kadarıyla. Çünkü hız limitlemesi yapan bir firma. Minimum hız, maksimum kar mantığıyla çalışan bir firma benim gözümde asla değerli olmamıştır. Türk Telekom’un tek iyi yanı müşteri hizmetleri ve yeterince çalışan teknik ekibin olması. Ancak TurkNet’te bu yok. Zaten yeterli YAPA için çalışan ekipleri olsaydı, çoktan sorunu hallederlerdi ve babamda TurkNet’i iptal etmek zorunda kalmazdı. Ben bunca yaşadığım maddi zarar ve sıkıntılara rağmen babamı TurkNet’te kalması için ikna etmeye çalıştım çünkü hala bakır altyapıdayız ve bizim ev 3 katlı ucuz kiralık bir ev. Buraya Türk Telekom fiber geleceğini sanmıyorum. TurkNet YAPA ADSL’de iken en azından daha yüksek Download ve Upload alabiliyordum. Lakin Türk Telekom bakır hatlarda Download’ı bile limitleyen bir firmadır. Babam Türk Telekom’a geçip, 16 Mbps’lik paket satın alacak. Bana en iyi portu vermek zorundalar. Ayrıca santralden uzağız diye sırf SNR’yi 8 dB sabitlemek için hızımızı 8 Mbps vermezler artık umarım. Çünkü 16 Mbps paket alacağız ve 16 Mbps parası vereceğiz. Dolayısı ile 16384 Kbps hız tanımlamalarını bekleriz ama maalesef Upload’ı muhtemelen 800 Kbps’ye limitli verecekler…
TurkNet Online ekipleriyle oldukça sosyal iletişimim vardı. Benim sorunlarımı anlıyorlardı ve 8 Mbps tanımlandığında, 16 Mbps yapmalarını istediğimde anında dediğimi yapıyorlardı. Türk Telekom’un böyle olduğunu sanmıyorum.
TurkNet daha yeni kurulmuş bir firma olup, çok fazla yatırım yapmayarak insanlara uygun fiyatlı ve yüksek hızlı internet deneyimi sunmak için, az işçi çalıştırdığını düşünüyorum. Bu sebeple firmanızı da suçlayamıyorum ancak babam suçluyor. Hatta "Tüketici Hakem Heyeti"ne başvuracağını söyledi maalesef.
Yani şimdi bende gidip kendi İnternet Servis Sağlayıcı firmamı kursam, eminim TurkNet’ten bile daha zor zamanlar geçirirdim. Bu ülkede 2 büyük lider firma var. Türk Telekom ve Turkcell Superonline. Bu firmalar, diğer alternatif operatörleri umursamadığını ve damla damla yetki verdiğini düşünüyorum. Bu sebeple asıl suçlu olanların yinede lider firmalar olduklarını düşünüyorum. Basit bir YAPA portu arızası için, Türk Telekom’un zahmete giripte kendi ekibini devreye sokturtmaması kadar sinir bozucu birşey yok. Türk Telekom ile TurkNet arası belirli anlaşmalar yapılmış olabilir ancak zaten asıl sorun anlaşmadan kaynaklı. TurkNet, mecburen Türk Telekom ile anlaşma yapmak zorunda ancak o anlaşmayı muhtemelen TurkNet değil, Türk Telekom belirliyor ve Türk Telekom’un izin verdiği kadarını TurkNet yapabiliyor…