Bir anda hız düşmesi

Merhaba normalde 70 - 75 arası sabit alırken akşam üzeri hızım 7 8 lere düştü , modem arayüzüne girdim sonuç bu


Hattın hızı 15 e düşürülmüş , destek kaydı açtım geri dönüş bekliyorum , anlamadığım neden 15 e düşürdüler durduk yere

Bölgenizde arıza veya altyapı çalışması yapılıyor olabilir.

1 Beğeni

Bende öyle düşündüm hocam ama normalde o şekilde oime girince uyarı veriyordu , arıza ya da altyapı çalışması vardır diye şimdi o şekilde bir uyarıda almadım

Hızının 70 olduğu zamanki hat değerleriniz var ise paylaşır mısınız?

1 Beğeni

Ekran görüntüsü yok elimde ama , daha önce ki konularımda paylaşmıştım

VDSL Training Status:   Showtime
                Mode:   VDSL2 Annex B
        VDSL Profile:   Profile 17a
        Traffic Type:   PTM Mode
         Link Uptime:   3 days: 1 hour: 34 minutes

============================================================================

VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 4.133 Mbps 17.263 Mbps
Actual Net Data Rate: 4.079 Mbps 17.207 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 29.5 dB 27.9 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: - 2.0 dBm 14.0 dBm
Receive Power: -9.1 dBm 9.1 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 7.1 dB 4.7 dB
Attainable Net Data Rate: 32.191 Mbps 82.328 Mbps

  VDSL Band Status    U0      U1      U2      U3      D1      D2      D3

Line Attenuation(dB): 1.5 5.6 8.0 N/A 3.8 9.1 13.6
Signal Attenuation(dB): 1.5 5.1 7.9 N/A 3.8 9.1 13.7
SNR Margin(dB): 29.7 29.6 29.5 N/A 27.9 27.9 27.9
Transmit Power(dBm):-19.9 -10.6 - 2.7 N/A 12.6 7.3 1.3


Bu hızı rahat alabiliyordum ,
Upload hızı eskisi gibi sadece download 15 e düşürülmüş

Merhaba Seycan Bey,

Aldığınız hizmetin kalitesini artırmak ve talebinizi sonuçlandırmak adına Türk Telekom saha ekiplerine bildirim sağladık. Saha ekipleri santralden daireye kadar kontrol edecek ve çözüm için destek olacaktır. Çalışma sonrasında size dönüş yapacağız. Bu süreçte modeminizi açık konumda bulundurmanızı ve iç tesisatınızı kontrol etmenizi rica ederiz.

Keyifli günler dileriz.

Verilen cevap bu Ben bu işten birşey anlamadım .

Yok mu yardımcı olabilecek yetkili birileri :slight_smile:

TT ekipleri gelip kontrol edecek modemi kapatmadan ekiplerin gelmesini bekleyeceksiniz.

1 Beğeni

Telekom Sistem Mesajı

Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi

Arıza Bildirim Tarihi : 23-06-2021 00:06:31

Görev : ISLAH

Görev Bildirim Zamanı : 23-06-2021 09:28:00

Arıza ID :

Arıza Durum Açıklama : Arıza kontrolü yapıldı

İş Emri ID :

İş Emri Durum Açıklama : Arızanız gerekli kontrol ve işlemler sonucunda çözümlenmiştir

Log : ARIZA MÜŞTERİ ANKASTRE KABLOSU KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR

İşlem Sonuç Kodu : MÜŞTERİ SORUMLULUĞUNDA ARIZA

İşlem Sonuç Grubu : Müşteri Sorumluluğunda - Giderilemedi

Geçen Süre Tipi :TurkTelekom

TurkNet Online İşlem Merkezi de böyle bir mesaj geldi sordum bu nedir diye , bu hatalıdır dikkate almayın dediler . Kusura bakmayın pek anlamıyorum bu işlerden.

Atanabilir maksimum hızınız 80 Down 32 Up olarak gözükmektedir. Hız ataması konusunda sorun yaşanmış olabilir. Gelicek olan ekipler yardımcı olduktan sonra temsilci tarafından size bilgi verilecektir.

1 Beğeni

Siz öncelikle modeme giren DSL kablosunu kontrol edin. Spliter kullanıyor iseniz onu söküp modemi direkt olarak bağlayın. Modemde ki DSL soketini çıkarıp tekrar takın. Modeme gelen kabloda ezilme kırılma varsa kontrol edin. Hızınız düşürülmüş değil düşmüş.

1 Beğeni

Baran Bey zaten hızım 4 aydır stabil 75 - 76 arası değişiyordu , kopma hız düşmesi falan da yaşamadım bugüne kadar , dün akşam saat 22.00 civarı yaşadığım donmalar sonucu girdim baktım , hızım 15 e düşmüş , şu an da test yaptığımda 15in tamamını alabiliyorum .

Hocam kablolarımı kontrol ettirdim herhangi bir sorun yok , spliter zaten kullanmıyorum. Modemi bir kaç kez kapattım sorun sonrası bekledim yeniden açtım ama sorun hala devam ediyordu. Düşürülmüş ya da düşmüş mü bilemedim açıkçası.

Merhabalar, yaşanılan sorunun nedenini inceleyelim. Göz atmakta fayda var. Bende bu süreçte size yardımcı olmaya çalışacağım. Bana konu için açtığınız destek kaydınızın numarasını özel mesaj üzerinden iletir misiniz?

2 Beğeni

alperenatici ye özelden mesaj yaz :slight_smile:

1 Beğeni

Teşekkür ederim hocam , özelden ilettim yardımlarınızı bekliyorum.

Az önce ekipler geldi , aşağıdan test yaptılar 80 sabit , eve çıktık test yaptık 80 sabit , modeme takıp test yaptık işte sonuçlar ,

Bu da modem arayüzündeki bilgiler ;

VDSL Training Status:   Showtime
                Mode:   VDSL2 Annex B
        VDSL Profile:   Profile 17a
        Traffic Type:   PTM Mode
         Link Uptime:   0 day: 0 hour: 3 minutes

============================================================================
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 8.331 Mbps 80.995 Mbps
Actual Net Data Rate: 8.192 Mbps 80.873 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 32.0 dB 8.3 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 7.1 dBm 13.8 dBm
Receive Power: 0.4 dBm 7.3 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 6.6 dB 6.4 dB
Attainable Net Data Rate: 41.093 Mbps 81.524 Mbps

  VDSL Band Status    U0      U1      U2      U3      D1      D2      D3

Line Attenuation(dB): 0.1 5.5 8.3 N/A 4.4 9.6 15.2
Signal Attenuation(dB): 1.7 5.8 8.0 N/A 4.4 9.6 15.2
SNR Margin(dB): 35.4 33.3 31.4 N/A 8.3 8.4 8.2
Transmit Power(dBm):- 8.5 3.4 4.5 N/A 11.1 7.4 7.6

        VDSL Counters

       Downstream        Upstream

Since Link time = 3 min 17 sec
FEC: 0 4777
CRC: 0 235
ES: 0 143
SES: 0 4
UAS: 0 3627
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 15 minutes time = 3 min 46 sec
FEC: 0 4777
CRC: 0 235
ES: 0 143
SES: 0 4
UAS: 27 3654
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Previous 15 minutes time = 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 1 day time = 3 min 46 sec
FEC: 0 4777
CRC: 0 235
ES: 0 143
SES: 0 4
UAS: 27 3654
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Previous 1 day time = 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Total time = 3 min 46 sec
FEC: 0 4777
CRC: 0 235
ES: 0 143
SES: 0 4
UAS: 27 3654
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0

Sorun neydi peki dedim , valla bizde anlamadık abi dediler :smiley:
Sadece kabloları çıkarıp kendi cihazlarına ölçüm için taktılar , o kadar

Uçları açık şekilde bir birine mi bağladılar

1 Beğeni