Merhaba normalde 70 - 75 arası sabit alırken akşam üzeri hızım 7 8 lere düştü , modem arayüzüne girdim sonuç bu
Hattın hızı 15 e düşürülmüş , destek kaydı açtım geri dönüş bekliyorum , anlamadığım neden 15 e düşürdüler durduk yere
Merhaba normalde 70 - 75 arası sabit alırken akşam üzeri hızım 7 8 lere düştü , modem arayüzüne girdim sonuç bu
Bölgenizde arıza veya altyapı çalışması yapılıyor olabilir.
Bende öyle düşündüm hocam ama normalde o şekilde oime girince uyarı veriyordu , arıza ya da altyapı çalışması vardır diye şimdi o şekilde bir uyarıda almadım
Hızının 70 olduğu zamanki hat değerleriniz var ise paylaşır mısınız?
Ekran görüntüsü yok elimde ama , daha önce ki konularımda paylaşmıştım
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 3 days: 1 hour: 34 minutes
VDSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 4.133 Mbps 17.263 Mbps
Actual Net Data Rate: 4.079 Mbps 17.207 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 29.5 dB 27.9 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: - 2.0 dBm 14.0 dBm
Receive Power: -9.1 dBm 9.1 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 7.1 dB 4.7 dB
Attainable Net Data Rate: 32.191 Mbps 82.328 Mbps
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
Line Attenuation(dB): 1.5 5.6 8.0 N/A 3.8 9.1 13.6
Signal Attenuation(dB): 1.5 5.1 7.9 N/A 3.8 9.1 13.7
SNR Margin(dB): 29.7 29.6 29.5 N/A 27.9 27.9 27.9
Transmit Power(dBm):-19.9 -10.6 - 2.7 N/A 12.6 7.3 1.3
Merhaba Seycan Bey,
Aldığınız hizmetin kalitesini artırmak ve talebinizi sonuçlandırmak adına Türk Telekom saha ekiplerine bildirim sağladık. Saha ekipleri santralden daireye kadar kontrol edecek ve çözüm için destek olacaktır. Çalışma sonrasında size dönüş yapacağız. Bu süreçte modeminizi açık konumda bulundurmanızı ve iç tesisatınızı kontrol etmenizi rica ederiz.
Keyifli günler dileriz.
Verilen cevap bu Ben bu işten birşey anlamadım .
Yok mu yardımcı olabilecek yetkili birileri
TT ekipleri gelip kontrol edecek modemi kapatmadan ekiplerin gelmesini bekleyeceksiniz.
Telekom Sistem Mesajı
Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi
Arıza Bildirim Tarihi : 23-06-2021 00:06:31
Görev : ISLAH
Görev Bildirim Zamanı : 23-06-2021 09:28:00
Arıza ID :
Arıza Durum Açıklama : Arıza kontrolü yapıldı
İş Emri ID :
İş Emri Durum Açıklama : Arızanız gerekli kontrol ve işlemler sonucunda çözümlenmiştir
Log : ARIZA MÜŞTERİ ANKASTRE KABLOSU KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR
İşlem Sonuç Kodu : MÜŞTERİ SORUMLULUĞUNDA ARIZA
İşlem Sonuç Grubu : Müşteri Sorumluluğunda - Giderilemedi
Geçen Süre Tipi :TurkTelekom
TurkNet Online İşlem Merkezi de böyle bir mesaj geldi sordum bu nedir diye , bu hatalıdır dikkate almayın dediler . Kusura bakmayın pek anlamıyorum bu işlerden.
Atanabilir maksimum hızınız 80 Down 32 Up olarak gözükmektedir. Hız ataması konusunda sorun yaşanmış olabilir. Gelicek olan ekipler yardımcı olduktan sonra temsilci tarafından size bilgi verilecektir.
Siz öncelikle modeme giren DSL kablosunu kontrol edin. Spliter kullanıyor iseniz onu söküp modemi direkt olarak bağlayın. Modemde ki DSL soketini çıkarıp tekrar takın. Modeme gelen kabloda ezilme kırılma varsa kontrol edin. Hızınız düşürülmüş değil düşmüş.
Baran Bey zaten hızım 4 aydır stabil 75 - 76 arası değişiyordu , kopma hız düşmesi falan da yaşamadım bugüne kadar , dün akşam saat 22.00 civarı yaşadığım donmalar sonucu girdim baktım , hızım 15 e düşmüş , şu an da test yaptığımda 15in tamamını alabiliyorum .
Hocam kablolarımı kontrol ettirdim herhangi bir sorun yok , spliter zaten kullanmıyorum. Modemi bir kaç kez kapattım sorun sonrası bekledim yeniden açtım ama sorun hala devam ediyordu. Düşürülmüş ya da düşmüş mü bilemedim açıkçası.
Merhabalar, yaşanılan sorunun nedenini inceleyelim. Göz atmakta fayda var. Bende bu süreçte size yardımcı olmaya çalışacağım. Bana konu için açtığınız destek kaydınızın numarasını özel mesaj üzerinden iletir misiniz?
alperenatici ye özelden mesaj yaz
Teşekkür ederim hocam , özelden ilettim yardımlarınızı bekliyorum.
Az önce ekipler geldi , aşağıdan test yaptılar 80 sabit , eve çıktık test yaptık 80 sabit , modeme takıp test yaptık işte sonuçlar ,
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 0 hour: 3 minutes
VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D1 D2 D3
VDSL Counters
Downstream Upstream
Since Link time = 3 min 17 sec
FEC: 0 4777
CRC: 0 235
ES: 0 143
SES: 0 4
UAS: 0 3627
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 15 minutes time = 3 min 46 sec
FEC: 0 4777
CRC: 0 235
ES: 0 143
SES: 0 4
UAS: 27 3654
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Previous 15 minutes time = 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 1 day time = 3 min 46 sec
FEC: 0 4777
CRC: 0 235
ES: 0 143
SES: 0 4
UAS: 27 3654
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Previous 1 day time = 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Total time = 3 min 46 sec
FEC: 0 4777
CRC: 0 235
ES: 0 143
SES: 0 4
UAS: 27 3654
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Sorun neydi peki dedim , valla bizde anlamadık abi dediler
Sadece kabloları çıkarıp kendi cihazlarına ölçüm için taktılar , o kadar
Uçları açık şekilde bir birine mi bağladılar