Anlamsız kopmalar ve CRC hataları

Merhaba arkadaşlar. Dün elektrikler kesildi. Geri geldiğinde internetimde 15-20 dakikada bir kesilmeler olmaya başladı. Elektrik geldiğinde modem kapalı ve fişi çekiliydi, yani sorun modemle ilgili olamaz. Desteğe yazdığımda ise ilginç şekilde hattımda kopma görmediklerini söylediler. İnternet gittikten sonraki log kayıtlarını aşağıya ekledim. CRC hataları da 15-20’yi geçmezken onbinlere ulaşıyor. Sorun gece boyunca devam etti ve hala kesilmeler yaşanıyor.

Screenshot_20221219-095455

Konuyu açarken yine gitti…

Merhaba, @Zugasibere
Hattınızın kopma ve crc hatası alması hat değerlinize bakılarak anlaşılabilir.

Yaşadığınız problem ile ilgili destek kaydınız yoksa, hemen online işlem merkezi Online İşlemler - TurkNet üzerinden destek kaydı oluşturunuz. TurkNet size kaydınız üzerinden bilgi verecektir.

1 Beğeni

Destek kaydı açtığımı söylemiştim. Hat değerlerimde sorun yok sadece CRC hatası onbinlere ulaşıyor. Şimdi TurkNet destek yazdı, Telekom ekiplerini yönlendirmişler.

Modemin firmware için 790 veya 960 yazılımını kullananların crc hatalarını aza indirdiğini görmüştüm işinize yaraya bilir.

Dünkü elektrik kesintisine kadar CRC hataları 15-20’yi geçmiyordu. Ne olduysa dün başladı. Zaten en kısa zamanda yeni nesil Asus modem almayı planlıyorum.

Hocam müneccin miyiz biz :smiley: öncesi/ sonrası hat değerleri vb bir veri atında bakalım, yorumlayalım, bir fikir belirtelim bizde :slight_smile:

Hocam sorununuz modem kaynaklı değil gibi duruyor arıza kaydı açın

Merhabalar, hat değerlerinizi bizimle paylaşmanız ile birlikte hat değerlerinizi yorumlayabilir ve sorununuzun neyden kaynaklandığını bulmaya çalışabiliriz.

Tahminimce modeminizin yazılımından kaynaklı bir CRC ve kopma sorunu yaşıyorsunuz diye düşünüyorum.

Dilerseniz farklı yazılımları yükleyebilir ve bu yazılımlar üzerinden CRC testlerimize devam edebiliriz.

Eve geçince hat değerlerimi atarım ancak değerler sorun yaşamadan önce nasılsa aynı. Tek fark dünkü elektrik kesintisinden sonra CRC hatalarında artış ve kopma sorunu. Ne olduysa elektrik kesintisinden sonra oldu. Destekle iletişime geçtiğimi belirtmiştim.

Şimdi bunları yazarken Telekom ekipleri beni aradı saha dolabında ve modeme gelen hızda sorun yok dedi. Sorun modeminizden kaynaklanıyor dedi. :confused:

Modem kapalı derken düğmeden mi kapalıydı yoksa adaptör mu çıkarılmıştı. İhtimal vermiyorum ama belki yüksek voltaj nedeniyle adaptör zarar görmüş olabilir. Eve geçince fişten çekip bir süre bekleyip tekrar takın. Diğer bir olasılık ise elektrik kesintisi uzun sürdü ise santralde ki akülerin şarjları azalmış elektrik geldiğinde aküden besleme yapmaya devam etmiş olabilir. Modemi kapatıp açıp crc takibi yapın.

1 Beğeni

Hem düğmeden kapalıydı hem de anahtarlı uzatma kablosunun anahtarı kapalıydı. Elektrik sabah erken saatlerde kesildi anlık gelip tekrar gittiyse bilemiyorum. Ve kesinti uzun sürdü dediğiniz gibi olabilir. Modemi bir kaç kez kapatıp beklemiştim ama sorun devam ediyor. Birde modemi resetleyeceğim yine düzelmezse yenisini alacağız artık yapacak bir şey kalmıyor.

Kararlılık ayarını yükseltin ve yazılım sürümünü kontrol edin. Modemi yenilemeden önce kontrolünü sağlayın. Boşuna masraf çıkmasın. Eğer dediğiniz gibi ise zaten sorun modem kaynaklı değildir.

Şu an son sürüm yüklü, kararlılık ayarı otomatik. Telekom ekipleri de modeme yaklaşık 140 Mbps gittiğini teyit etti ölçümlerde. Denedikten sonra sonucu yazacağım.

@asdas127816 @Darkcrak

Tekrardan merhabalar, hat değerlerinizi incelediğim zaman bir sorun gözlemleyememekteyim. Dilerseniz farklı bir yazılım yükleyerek ve güncellemeden sonra modeminizi prizden çıkartıp açma düğmesine 10-15 kere bas bırak yaptıktan sonra tekrardan bağlantıları yapıp internete bağlanmayı deneyebilirsiniz.

Hat değerleriniz mükemmel görünüyor. Son yazılımda crc sorununun çözüldüğünü söylemişlerdi. Modemin arayüzünden yönetim kısmından DSL hat ayarlarının olduğu kısımda değişiklik yaptınız mı acaba :flushed:

Zaten son sürüm yüklü. Modemi resetledikten sonra bağlantı kopma sorunu 2 saatte bire indi. Destek talebimde Telekom’dan arandıktan sonra arıza tespit ediliyor aşamasına geçildi. Desteğin vereceği cevaba göre yeni modem almayı değerlendireceğim.

İsterseniz bu süreç içinde sondan bir önceki sürüme dönüş yapıp deneyin.

Ya aslında düne kadar hiçbir problem yoktu. Hatta hiçbir sürümde CRC hatası olmuyordu. Ne olduysa dünden beri olmaya başladı. Modemi sürekli kurcalamak istemiyorum.

1 Beğeni

790 sonrası boş tek gerçek 790 sürümü