Altyapı ve hız

öncelikle selamün aleyküm forumlarla aram iyi değildir bir kusurum olursa kusura bakmayın benim sorunum şu ben apartmanımda 35mbps internet kullanıyorum altyapı değerlerim çok kaliteli değil fakat sıkıntısız şekilde kullanıyorum solumuzdaki bina ise 50 mbps hız alıyor aynı cadde üzerinde bina.
Sağımızdaki bina ise 81 mbps hız alıyor (bina yanımızda fakat başka sokağa bağlı) ve cadde üzerindeki tip-7 saha dolabına doğru giden evler ise 75-100 mbps arası hız alıyor bu durumda ne yapmam gerek bizim binamızada 50 veya 100 mbps hız bağlatabilirmiyim (caddenin karşısında tt fiber kutusu var caddenin bizden tarafında en fazla 50 metre uzakta tip-7 dolap mevcut)

Hocam öncelikle fotoğraflardaki açık adresleri silmenizi öneririm. Bu tür durumlarda bağlı olunan dolapların yerleri ve mesafeleri önemlidir. Aynı dolaba bağlı olup olmadığınızı şu link üzerinden sorgulamanızı ardından o verileri de burada paylaşmanızı öneririm. Aynı dolaba bağlıysanız bu değerler sizin iç tesisatını reglet durumlarınız ve ankastre kablo kalitenize bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Aynı dolaba bağlı olup ankastre ölçümlerinde farklı değerler almanız durumunda ilgili Türk Telekom Müdürlüğü ile görüşebilirsiniz.

Hocam resimleri sildim dediğiniz siteden de sorguladım bu şekilde

Tüm bahsi geçen binalarda mesafe aynı mı peki ?

Merhaba, binanıza gelen kablolar ve evinize kadar gelen kabloların uzunluğuna göre değerler farklı farklı çıkabilir yani alt yapınızın desteklediği hız.

Binanız eğer eskiyse ankastreyi bir elektrikçiye kontrol ettirmenizde fayda var.

Merhaba benim santrale mesafem 201 metre solumdaki bina 150 metre değişiklik gösterebilir.


Solumuzdaki bina bu şekilde kusura bakmayin işteyim bos vaktim fazla yok


Buda sagimizdaki bina sokağı farkli olan

Modem marka modeliniz ve hat değerlerinizle bir değerlendirme yapın derim ancak o mesafede Max alabileceğiniz hız 50mbps olacaktır. O da iç tesisatınızda sıkıntı yoksa. En sonraki görüntüde yer alan bina farklı dolaba bağlı ancak diğer iki bina muhtemelen aynı dolap üzerinden hizmet alıyor. Bu tip sorgulamalar son zamanlarda pek de yararlı bilgi vermiyor çünkü geç güncelleniyor. Misalen 1,5 ay evvel reglette yaşanan sıkıntı hasebiyle TurkNet sorgusunda bana 30mbps hız gösteriyordu bugün 85 gösteriyor :smiley: 6 SNR ile 240 metreden 100Mbps alabiliyorum ki bu bazı değerlerin güncellenmediği anlamına gelir. Hat değerleriniz üzerinden değerlendirme sağlayıp ankastreden ölçüm yapmanızı öneririm.

Örnekler ile 2 ay önceki aynı hanede ve herhangi bir çalışma yapılmadan elde edilen veriler:


Regletten kontrol sonrası kabloların yeniden çakılması ile gelen son değerler ve sorgu:

IMG_20211126_163143_894

Ankastreden daireye çıkan hat berbat yani facebook grubunda söyledikleri şey şu siz bu değerler ile internet almaniz bile mucize demişlerdi yani hat iyi değil

Eğer yanlış anlamadiysam ankastreden daireye kadar olan hattı yenilersem daha yüksek hiz alabilirim öylemi cat6 kablo cektirebilirim eger öyle ise

Ondan evvel öncelikle ankastreden ölçüm alın değerlerinizi kaydedin burdan paylaşın derim. Diğer arkadaşlarla beraber hattı değerlendirip kablo çekme maliyetine değip değmeyeceğini tartışalım. Ardından gerekli aksiyonları alabilirsiniz. Bana da gelen Turk Telekom ekibi 50 üstü veremez bu hat yukarıya buraya bile 75 geliyor dedi son hız testim şöyle :smiley:

IMG_20211126_164731_960

Merhabalar, iç tesisat hız için çok önemli… İsterseniz kontrol ettirin. Daha sonra tekrar haberleşelim.

Tamamdir aksam 7 8 gibi eve geçeceğim ozaman değerleri atarim

1 Beğeni


değerler bu şekilde

Hat zayıflaması fazla snr değerlerinde sınırda ya kabloda yada portta sorun var

bizim hat ankastreden mutfağa gidiyor ordan salona gidiyordu eskiden ben onu iptal ettim kablonun bi ucunu kesip kendı odama kablo çektim uçlarını bağladım odama giriş kısmında bi kablo eki daha var üstüne birde modemden çıkan dsl kablosu o eke bağlı 2-3 ek falan bağlı yani kabloya belki ondandır

1 Beğeni

Birde 4 lü gri kabloysa :slight_smile: Daha fazla zayıflama yapar.

Eğer yapabilme imkanın varsa ankastreden ölçüm yap sorun orda da aynı ise arıza kaydı açıp port arıza kontrolu yaptırabilirsiniz.

hocam kablonun üstünde dahili telefon kablosu yazıyor çekip bakamıyorum kaç tane var içinde ama 4 ten fazla olduğunu hatırlıyorum
ankastreden ölçüm nasıl yapılıyor bilmiyorum