Altyapı ile ilgili bilgi

Dostlar selam 2.5 hafta kadar önce sokağıma gelip TurkNet ekibi karşımda ki binalara kablolama yapıp kutuları aynı anda çektiler 2.5 hafta oldu ama benim binama herhangi bir kutulama yapılmadı bugün işe gitmek için evden çıktım bir baktım aynı ekip mahallemde karşimda ki binalara kutulara takılan ince olan kablo değil de kalın besleme kablolarından çekiyorlardı sonra havadan onu bizim evin olduğu tarafa doğru çekip balkon altından bina içine takmadan devam ettiler gidip uzun bir süredir onları beklediğimi ne zaman kutulama yapacaklarını sordum soruları ve cevapları daha iyi anlamanız için diyalog gibi yazacağım bu arada TurkNet kullanıcısıyım

A: Ne zaman kutulama yaparsınız abi şurada oturuyorum
T: 1 ayı geçmez kutulama yapılır planlamayı bekliyoruz projeyi
Benim anlamadığım karşimda ki binalara kutulama yapılıyor ama daha bana 2.5 hafta sonra kutulama yapılmadan besleme kablosu evimin altından geçiriliyor

A: Abi siz şimdi bu karşıda ki binalara kutulama yaptınız aktivasyonu aynı anda tüm mahallede mi olacak
B: Parça parça olacak aktivasyon
Benim TurkNet ekibinden ve arkadaşlarımdan aldığım bilgi kadarıyla TurkNet bir mahalledeki her yeri bitirmezse aktivasyonu yapmıyor her binanın bitirlmesi gerekiyor ama burada söylenilen kadarıyla öyle bir bilgi yok

Benim şimdi sorunum şu benim binamın olduğu kısım farklı bir proje dendi planlama dendi ama aynı sokakta ki binaların 30 bina varsa 24’üne yapıp 6 tane binaya benim olduğum tarafta ki binalara yapılmadı ama 2.5 hafta sonra enerji kablosu getirdiler yani gelip gelmemesi konusunda endişem oldu o yüzden sorayım dedim siz ne düşünüyorsunuz garip bir durum gerçekten bu kadar bahtsız olamam sanırsam

Yardımcı olabilecek bu konuyla ilgili bilgi sahibi kimse yok mu

Cadde üzerinde var ise binanızada gelir eğer gelmez ise Online İşlem Merkezinden durumu iletirseniz yardımcı olunur.

1 Beğeni

Kendileriyle konuştuğum vakit bana %100 geleceği söylendi ama bütün sokakta kutulama yapılmasına rağmen hala benim binama gelmedi bu beni endişelendiriyor TurkNet bana mahallede her binada bittiği vakit aktivasyon yapılır diyor fakat altyapıyı döşeyen kişiye sorduğum vakit bana parça parça aktivasyon olacak dedi

tamamen şans bir şeyi ne kadar çok istersen o kadar geç olur ben bunu anladım :smiley: ben 100 gündür bekliyorum mahellemizde ki OFDK kutusuna gelip kablo taksınlar diye hem buradaki yetkiliye hem DH forumunda arkadaşa yazıyorum arkadaşım hiç uğraşmadı ne yazdı ne sordu üst sokağımda oturuyor onların şuan gigafiber aktif gerçi onların delme işlemi yer altından bizim havadan yapıldı onunla alakalı olabilir adam benden şanslı.Bizimde elimize bir tane broşür verdiler TurkNet Gigafiber Mahelleniz de diye o broşüre bakıyoruz aval aval :smiley:

1 Beğeni

Senin yine arka sokakta hocam benim kendi sokağımda solumdaki binada var hemen

Önce bir ekip geziyor yerinde tespit ediyor. Sonra bir ekip geliyor binalara kabloları çekiyor. Sonra başla bir ekip gelip kutular konuyor. Sonra kutu iç bağlantıları yapılıyor. Kutulara ana kablolar çekiliyor. Aktivssyon yapınca başvuru sonra başka bir ekipte dairelere kabloları çekip modem montajını yapıp çalışır hale getiriyor. İşler hızlı giderse bir yerde kablolama devam ederken diğer taraftan sırayla işlemler arka arkaya devam ediyor. Bazen aynı günde bir kaç iş bitiyor. Bazen bende de olduğu gibi sadece kablolar çekilip hiç kutu konmadan 2.5 ay bekliyorsun. Bazılarında 1 ay içinde tüm işlemler bitip 1 ay içinde herşeyi ile kullanılabilir hale geliyor. Evet mahalle bazında çalıştıklarını düşünüyorum ama mahallenin kablolaması bitsin aktivasyona geçelim değil. Sokak sokak işler bittikçe yasal izinler alındıkca ve mahalledeki OFDK kutuya anahat çekildikce aktivasyon peyder peyder hallediliyor…

1 Beğeni

Hocam haklısınız ama kafamı karıştıran şey şu
2.5 Hafta kadar önce karşımda ki binalar ve sol tarafımda ki binaların hepsine kablo çekilip çekildikten sonra kutu takıldı hemen aynı gün
Ama benim binama gelmediler neden gelmediler işte ben bunu anlamıyorum 2.5 hafta sonra sokağıma ilk kez geliyorlar o da besleme kablosunu geçirmek içinmiş hala adamlar kutulama için gelmiyor besleme kablosunu geçirmek için geliyorlar bu kutulama bu binaya yapılmayacak mı anlamadım bizim taraftakiler ne yani hani anlamadım gittim bir de karşı tarafa çekilirken 2.5 hafta önce rica ettim lütfen rica ediyorum çok uzun zamandır bekliyorum diye ama yine gelmediler 7 defa yaklaşık online işlemlerden yardım istemişimdir arayıp gelmediler gelecekler mi diye yok yine yok
Bir de şöyle söyleyeyim karşımda ki binanın balkonun alt kısmına o kutuya taktıkları siyah kabloyu dolayıp bırakmışlar hemen karşımda ki binaya acaba o kabloyu olduğu gibi karşı binaya yani benim binama mı çekecekler çünkü o tarafta ki bütün binalara kablolama yapıldı şöyle bırakayım
Alta bıraktığım fotoğrafta ise görüyorsunuz karşımda ki binanın oradan benim binama doğru besleme kablosunu uzattılar kırmızı ile çizdim onun sol tarafında ise buraya besleme kablosunun ucunu ve fiber kablosunun ucunu bırakmışlar ama o hatta ki tüm binalarda kutulama ve kablo var

hocam bizimde mahalleye kutuları taktılar senin o resimdeki siyah kalın besleme kablosu yok o kabloyu ofdk kutusuna takmaları lazım ondan sonra gigafiber aktif olacak işte 100 gündür bekliyoruz bizde senin şafak uzun daha :rofl: :rofl:

Valla resme bakarak ne diyeceğimi bilemedim. Genelde sokak sonuna gelip oradan karsıya geçip sokagın diğer kısmını yapıyorlar. Bir kaç yerde kutuyu sokak merkezine koyup sağlı sollu sokağın baş ve sonlarına gidip yapıyorlar. Aynı sokakta kabloyu bir tarafa çekip hangi binanın izasına gelirlerse karşı tarafa bir hat çekerek sokagı tamamlıyorlar. Aslında bir standart yok gibi… ekibin biraz insiyatifi biraz sokagın yapısı bina sahiplerinin dış cepheye işlem yapılMasına izin vermemeleri gibi bir çok etken vardır

bu kabloları neden havadan çekiyorlar bi bina yıksalar kablolar sıkıntıya girmezmi

Büyük ihtimalle sıkıntı olacaktır. Havai fiber işi biraz sıkıntılı ama şöyle bir durum var. Belediyelerden kazı izni almak biraz teferruatlı… ayrıca bu sisteme göre biraz daha pahalı bir şekil… gigafiberin yayılmasını yavaşlatacak ve masraf artışından dolayı da azaltacak. Yeterki gelsinde havadan gelsin modundayız… yerden 1 ay da bitmeyecek iş bu yöntemle 1 hafta da bitiyor. Riskli mi evet çok riskli ama kablolar bu yapıya uygun…

1 Beğeni

umarım benim bölgemede gelir kurtulurum bu vae den keşke önce mevcut müşterilerine gitseler

1 Beğeni

Mevcut müsteriler tüm türkiye de dağınık bir biçimde… bir iki veya 5 kişi için bu sistem kurulmaz. Girdimi bölgeye tamamen girmeli… talebin çok olduğu yada müşterinin yoğun olduğu bölgeler seçilebilir. Kendi altyapısının bulunduğu bölgeden başlayarak sırayla gidilebilir.

Hocam size şöyle fotoğrafla anlatayım


Şimdi bu X’in olduğu yer benim binanın olduğu yer Z ise size üstte attığım kabloların olduğu binanın olduğu yer Z ve Y’de ki bütün apartmanlara kablolama ve kutulama yapıldı fakat X’in olduğu arka taraf sokak hariç x’de ne kablolama ne kutulama var

Bu Z ve Y’deki bütün binalara kutulama yapıp X’e neden gelinmiyor 2.5 haftadır
Ekip 2.5 hafta sonra geliyor ve besleme kablosunu geçiriyor bizim tarafa ama henüz ortada bizim tarafa gelen kutu ve kablolama yok

O kadar yakına gelipde alamamak zor birşey… oraya kadar geldiyse yakında size de gelecektir ama sabıretmek zor. 2.5 ay önce gigafiber kablolarım çekildi. Fakat kutular daha gelmedi. Böyle bile olsa sabır göstermek zor. Sizin durum daha zor. O yüzden sİzi anlayabiliyorum. Nerde sonlanda dibindeki kişiler şikayet edecek. Sonsuz bir şekilde de hizmet götürmekte zor bir iş… inşallah zoru başarır ve size de verirler.

1 Beğeni

Hocam çok garip ama baksanıza neden yani neden oraya kadar gelip neden yani

@alperenatici Hocam üstte en son attığım durumla ilgili yardımcı olur musunuz

Hocam tamam siz alabilirsiniz o kablo takılınca ama ben alamıyorum çünkü benim binama kablolama ve kutulama yapılmadı attığım fotoğrafta ki açıklamaya bakarsınız

TurkNet ekibine dün yazdım sıkıntı mı bu sabah 9:30 gibi aradılar konuştum
Binamın 2 solunda inşaat var ondan kaynaklı kabloları çekemiyorlarmış yine bundan kaynaklıda alt sokaklardan çekmek zorunda kalacaklar muhtemelen biraz bekleyeceğim gibi gözüküyor beni atlama gibi bir durumları yok değil mi diye sordum hayır fiber ekibine sizin adres bilgilerinizi zaten ilettim diye de ekledi konuştuğum arkadaş sanırsam bekleyip görmekten başka yapabileceğim bir şey yok

Ayriyetten mahalla genelinde aktivasyon olacak denmiş fiber ekibi tarafından yani parça parça değil ki umarım öyle olur çünkü eğer öyle yapmazlarsa muhtemelen benim işim daha da zora girecektir öyle işte

1 Beğeni