Altyapı geldi ama internetim gitti

13 Temmuz günü saat 13:00 gibi internetim gitti. Modem arayüzünde dsl için sinyal yok yazıyor. Düzelir diye 5 saat bekledim düzelmeyince TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden destek kaydı açtım. Daha sonra altyapı kontrolü yaptığımda önceden 16 Mbps olan internetimin 82 Mbps desteklediğini gördüm. Yani altyapım gelişmiş ama bu sefer komple internetim gitti. Normalde Yapa altyapısındaydım. Daha yüksek hıza çıkabilmek için Vae altyapısına geçiş için açtığım destek kaydı üzerinden başvuruda bulunuldu ama bu geçiş sürecinde normal internetimi kullanabilmem lazımken 2 gündür internetim yok. Altyapıdaki değişiklik sonrası bir problem oldu sanırım. Yan komuşumunda interneti gitmiş ama onunkini dün sabah TT ekibi gelip düzelttiler. Benim internetim ile ilgilenen yok. Ayrıca vae için boş port sorgulaması yapılacağı söylendi hâlâ haber yok, bende ona göre yeni modem sipariş edeceğim çünkü şuan kullandığım modemim VDSL destekli değil. Üniversite öğrencisiyim ve yaz okulunda uzaktan ders almaktayım. Derslere yetecek kadar mobil internetimde yok. Mağdur durumdayım. Bu konuda yapabileceğim birşey var mı? Daha önce böyle birşey yaşamış kişiler deneyimlerini paylaşabilirse mutlu olurum.

Merhaba, çalışmalar sürüyor olabilir veya arka plan da ne olduğunu bir sorun Temsilciye ve Arıza kaydınızı takip edin, mutlaka dönüş sağlarlar. Modem alıcaksanız ASUS AC750/51 alabilirsiniz.

1 Beğeni

yapa’dan vae’ye geçişlerde internetin kesilmesi normal.

1 Beğeni

Bu bilgiyi size kim verdi? Yapa dan vae ye geçiş Yeni abonelik gibi bir şeydir. Bu işlemler sırasında hizmet kesilir.

Online işlem merkezi üzerinden takibini yapabilirsiniz.

Bence TurkNet’e en uygun modem keenetic. Asus o fiyat bandında iyi değil. Gamer modellerine sözüm yok.

Ben Keenetic Extra DSL almayı düşünüyorum, fiyat olarak biraz yükselmiş ama çoğu kişinin memnum kaldığını görünce bu modeme yöneldim. Öneri için teşekkür ederim.

Böyle olduğunu bilmiyordum. Bilgi için teşekkür ederim. Peki bu boş port sorgulama işlemi ne kadar sürer? Bugün aldığım bilgide hâlâ port sorgulama yapıldığı yazıyordu. Normalde 3 ila 7 gün içerisinde geçiş tamamlanır denmişti ama port sorgulama tamamlandıktan sonra mı bu 7 günlük süreç başlıyor orayı anlayamadım.

Başvuruyu yaparken herhangi bir port sorunu var mıydı?

Uzun süredir yapa altyapısı kullanmaktayım. Bir anda internetim kesildi ve bende bir süre sonra desteğe yazdım, onlardan cevap gelmeden ben site üzerinden hız kontrolü yaptığımda desteklenen hızın arttığını gördüm ve destek kaydına tekrar yazdım. Daha yüksek hız kullanmak istediğimi belirttim ve mümkün olup olmadığını sordum. Onlarda vae altyapısına geçiş işlemi başlattılar ama geçiş öncesinde zaten internetim yoktu. Yani port kaynaklı mı bilmiyorum ama bir sorun olduğu kesin gibi. Sanırım mahalledeki saha dolabı yenilendi. Bu yenileme sonrası yapa altyapısı tamamen iptal olmuş olabilir mi acaba? Bu konuda bilgi vermediler. Bir yandan da tanımlamanın yanlış yapılmış olabileceğini düşünüyorum. Böyle birşey olabilir mi emin değilim ama ben Vodafone’dan Türk Net’e geçerken 100/100 paket tanımlandı ve altyapınız geliştikçe hızınız artacak dendi. Kullandığım modem adsl destekli, bu noktada tanımlama daha yüksek bir hızda yapılırsa internetin kesilmesi normal değil mi? Ama bana söylenende bu hızın vae üzerinden verilebileceği. Yani yapa üzerinden zaten veremeyeceklerse neden yüksek hız tanımlansın.

image
Netspeed üzerinden sorguladığımda port var olarak görünüyor. Ama bunun doğruluğunu ve şuanda yapılan “boş port sorgulama” ile aynı şey mi olduğunu bilmiyorum.

Evet, normal. ADSL modeme, VDSL tanımlanmış oluyor. Evet, VAE modunda altyapınız da kaldırıyorsa alırsınız. Bölgede ki, çalışmaya bağlı bir durum, Müdürlüğe bir müracaat etmeniz arz edebilir.


F/P bir modem. Dediğiniz gibi üst segmentler de daha da başarılı modelleri var ve Keenetic’in hangi modelinden bahsettiğiniz bilmiyorum eğer, Extra DSL ise o modelin de hat değerleri sapma/yanlış gösterebiliyor.

Evet yapa altyapısı tamamen kaldırılmış olabilir. TurkNet sizin modeminizin ADSL mi VDSL mi olup olmadığını bilmez. Bu yüzden en kısa zamanda VDSL modem almanızı öneririm

Geçişin kesinleşmesini bekliyorum. Şimdi modemi alırım ama işlem çok uzun sürerde en son yapamıyoruz derlerse modem elimde kalır. Zaten Keenetic Extra DSL alacağım gibi duruyor, en uygun fiyat Amazon üzerinde, aldığımda ertesi gün elimde olur muhtemelen.

Tavsiyem modemi hazır bulundurmanız. Sinyal VDSL gelirse ADSL modemde bunu göremezsiniz. :person_shrugging: Yine de siz bilirsiniz.

Forumda gezinirken şöyle bir bilgi okudum birçok konunun içerisinde, YAPA dan VAE geçişinde port olması durumunda önce telefon hattı geçirilip daha sonra internet hattı geçiriliyormuş ama bu süreçte telefon hattı geçene kadar port dolduğu için bütün süreç başa sarıyormuş. Aklıma takılan nokta şu, ben daha önce yalın internete geçiş için talepte bulunmuştum, geçişim tamamlanmıştı, sabit telefon zaten kullanmıyorum. Yani bu durumda yine önce telefon hattı mı geçirilecek yoksa bu aşama atlanacak mı? Şu anda farklı internet sağlayıcıların sitelerinden yaptığım sorgulamalarda port durumu var olarak görünüyor, bunun her zaman gerçeği yansıtmadığını biliyorum ama yinede port varsa ve TurkNet yüzünden bu süreç kısır döngüye girerse diye korkuyorum.

Bugün iş emrini kontrol edip edemeyeceğimi sordum ve şöyle bir bilgi geldi.

İş emrini kontrol edebileceğiniz bir ekran maalesef yok ancak 884******* numarası sizin yeni devre numaranızdır. Ara ara kontrol edip, binanızın ankastre kutusunda adınıza kayıtlı ve yukarıda paylaştığım numaranın yazılı olduğu bir etiket var ise yazabilirsiniz. Bu işlemi oldukça hızlandıracaktır. Gelişme olunca bilgilendireceğim.

Bizim ev müstakil ve interneti direkten alıyor, direk üzerinden bir kablo ile balkona oradan modeme gidiyor. Tam olarak kast edileni anlamadım, benim durumumda bu etiket direk üzerinde mi olur?

Durum güncellemesi: Az önce TT ekipleri geldi, DSL kablosuna bir cihaz bağlayıp ölçüm falan yaptılar, sanırım fiziksel olarak port geçişi tamamlandı, giderken bundan sonrasını TurkNet’in halledeceğini söylediler. Yalnız hâlâ ADSL port üzerindeyiz sanırım, konuşmalarda geçen değerlerden onu anladım, inşallah VDSL kullanabiliriz. TurkNet destekteki kişi ADSL den VDSL’e geçişin çok kısa süren bir işlem olduğunu söylemişti.

Ekipler ankastrede gözüken hızın kaç olduğunu söyledi mi?

Bir 17000 dediğini duydum.

Durum güncellemesi: TurkNet saha ekipleri yönlendirilmiş, arayıp randevu alacaklarmış. Anlamadığım nokta ne için gelecekler, kablolar zaten bağlı, ankastre falan yok binada, kablo direkten geliyor, TT ekibi sinyalde aldı. Modem ayarı için falan geleceklerse onu zaten ben hallederim.