Alternatif İSS'ler istediğim POP noktasını sağlar mı?

Merhaba. Türk Telekom 100 Mbps Fiber abonesiyiz ancak ilk faturamız geldi ve 225 TL çıktı. Bize 179 TL diye bilgilendirme yapılmıştı ancak meyersem 35 TL ek vergi ücreti varmış yani 225 TL oluyor. Babam telekomdan çıkabileceğini söyledi ancak TurkNet’i malum sebeplerden ötürü sevmediği için muhtemelen TurkNet harici herhangi bir alternatif İSS’yi düşünecek gibi. İnternet Kutusu diye bir İSS gördüm ancak güvenemiyorum. Çünkü Aydın Didim’de yaşıyoruz ve bize en yakın uygun POP noktalarını bizim için kiralarlar mı bilemiyoruz. Türk Telekom ile en yakın sunucudan 4-5 ping alırken, alternatif İSS’ye geçişte pinglerimin hiçbir şekilde etkilenmemesini isterim. Bu konuda ne yapabiliriz?

Türk telekom dışında telekom altyapısını kullanıp yurtiçinde türk telekom kadar düşük ping veren yok bildiğim kadarıyla.

Merhaba,
Farklı internet servis sağlayıcıların satış temsilcileriyle görüşme sağlayarak bilgi alabilirsiniz. Ancak yüksek ihtimalle tek abone için POP noktalarında değişiklik sağlamayacaklarını düşünüyorum. Babanızın sevmediği malum sebepler hakkında detay verirseniz bu konularda bilgi verebilir ve destek olabiliriz.

4 Beğeni

31 Aralık 2020 tarihinde bize TurkNet YAPA gelmişti lakin o zamanlar TTNET fiber altyapımız yoktu, TTNET VAE kullanıyorduk TurkNet üzerinden ve TurkNet 'e ilk 2018 yılında abone olmuştuk ve TTNET VAE ADSL ile 14500 Kbps’den o yıllarda genelde fazlasını görmezdik ki SNR’yi 1 dB’ye düşürünce anca o hızları görüyordum fakat YAPAda ise 17500 Kbps rekorumdu ve kopma olmuyordu YAPA’da taa ki port arızası olana kadar… (Santral mesafesi bakırda 1400 metre falandı). YAPA’ya geçtikten Haziran ayında abone olmuştuk. sonra ADSL2+ ile 17000 Kbps cıvarı hız almaya başlamıştık ancak 1 ay geçtikten sonra, YAPA port arızası olmuş (İlk başta santralden gelen Download hızı 2000 Kbps sonrada 400 kbps’ye kadar düştü ve hat tamamen koptu ve ayrıca hat zayıflaması 29 dB’den 40-50 dB’lere kadar yükseldi) yani TurkNet’in kendi DSLAM cihazında sorun oluşmuş ve biz TurkNet’e sürekli destek kaydı açtık 1 ay boyunca ancak TurkNet sadece ev içi tesisattan sorumlu teknik ekipleri yollayıp durdu ve bunu birçok kez yapınca, buraya gelen ekipler bile şaşırdıklarını söylediler yani TurkNet niye bunu yapıyor gibisinden. Daha sonra ise TurkNet babama şey demiş işte bize en yakın TurkNet teknik saha ekipleri İzmirdelermiş ve çok meşgullermiş diye vs… 1 Ay boyunca hem ben, hem babam mobil internet ile yetinmek zorunda kalınca ise, 1000 TL fatura geldi ve babam bu zararı TurkNet karşılamadı diyerek suçladı ve bir daha asla TurkNet 'e geçmeyeceğini söyledi (TurkNet GigaFiber gelse dahi)… :frowning:

Yaşadığınız olumsuz deneyim için özür dileriz.

1 Beğeni

Babama şansını denemesi için İstanbuldaki TurkNet ofisine gidip, dertlerini anlatmasını önerdim ve belki 1000 TL parasını verirler diye düşündüm ama babam vermezler falan demişti. Babam biraz sabit fikirli bir insan, özellikle yemek yemek için bile birçok kez hesap kitap yapmak zorunda kalıyor. Bunda bile tasarrufu düşünüyor kendisi.

Ancak bunun telafisini nasıl sağlar TurkNet, ve ardından babam nasıl bu firmaya güvenebilir onu bilmiyorum. Çünkü evin şefi ben değilim. Tüm gelir kaynağı babama ait. Aboneliklerin hepsi ona ait…

Merhaba,
1000 TL’yi maalesef TurkNet karşılamayacaktır. TurkNet tarafında böyle bir süreç yer almadığı için bu konuda olumlu geri dönüş olmayacaktır.

Babamın TurkNet ofisine gidip, orada psikoterapi havasında babamla sohbet etmeleri falan gerek belki ikna olur o zaman. Babam, TurkNet’in müşteri hizmetlerine güvenemiyor ve özensiz diyor.

Çözüm yolu başka ne olabilir ki?

Emin olun evime GigaFiber’in gelmesini ttnet fiber olmasına rağmen istiyorum ama babamın TurkNet 'e güvenmesi gerek. Artı bizim ileride taşınma durumlarımız olabilir Antalya gibi yerlere ki o evlerin hepsinde TurkNet gigafiber yoktur. En fazla talep edebilirim ama ne zaman geleceği belli olmaz ki gelse bile babam TurkNet 'e yeniden abone olur mu an meselesi.

YAPA’daki abonelerimiz ADSL,VDSL ve Fiber’e geçirilmektedir. Bundan sonra yaşanılan durumlarda uzun süreçler olmayacaktır. Gigafiber’de bizi aradığınızda direk olarak müşteri temsilcimizlede konuşabiliyorsunuz. Ayrıca diğer İnternet servis sağlayıcılara göre daha çok yenilik ve farklı kanallardanda daha çok destek vermeye çalışıyoruz.

1 Beğeni

Eren bey Merhaba. Öncelikle nasılsınız ? İpv6 alt yapısı ile ilgili gelişmeler ne durumda ? Şuan ipv6 eskisi gibi pek stabil değil bilmenizi isterim :slight_smile:

Merhaba @BLackOwL
İyiyim, siz nasılsınız?

IPv6 konusunda arkaplanda sorunları düzeltecek yeni bir geliştirme çalışmamız mevcut ve halen sürmektedir.

Çok teşekkür ederim. Uzun süredir burada sizi görmemiştim memnun oldum. Bu çalışma tahminen ne kadar daha sürecektir ?

1 Beğeni

Bu konuda net bir zaman maalesef yok.

Teşekkür ederim :slight_smile:

Türk telekomu bilmiyorum ama vodafone.net (vdsl)kullanırken 20-30 arası değişen ping aynı hat üzerinde TurkNet te (vdsl) 7-11 arasına geriledi… bu pingden daha iyisi fiber internet zaten

İlk soruya yanıt olarak yazayım.

Teknik olarak sağlayabilirler, ancak uygulama da sağlamazlar.

Biliyorum ancak babama bunu anlatsanız, görmezden gelir muhtemelen.