Alabileceğim max değerlerin değişmesi

Tam 1 senedir sürekli alabiliceğim max hız değerim değişiyor farklı zamanlardaki farklı hat değerlerim şu şekilde (90 mbps olan resimde hat değerlerim kötü gözükmesine rağmen 1 kere bile kopma yaşamadım sadece snr öyle düşük görünüyor anlamadım neden olduğunu) Destek kaydı açtığımda alabilceğiniz max hız zaten 60 mbps deniliyor
şu anki durum böyle;


Bu alttakiler farklı zamanlarda aldığım screenshotlar


bir ScreenShotta 121 kere yeniden bağlantı yazıyor onlar internet kopmasından dolayı değil modemi açıp kapattığım için öyle fazla

1 Beğeni

Merhaba, farklı bir modem ile hizmetinizin hat değerlerini paylaşın. Yukarıda ki değer de (mevcut hızın max hıza oranı) bazen yanlış göstermiş.

1 Beğeni

Tp link modem 9970aynı modem aynıysa tabi bazen bendede öyle gösteriyor.
Mevcut maximum dan fazla gösteriyor.modemi kapatıp tekrar açın.

1 Beğeni

Daha önce farklı modemlerle denedim sürekli böyle gözüküyor, Sorun modemden değil. Daha önceki Destek kayıtlarımda da böyle gösteriyordu.



ve bu hız düşümleri sonucunda ne kadar teknik destek de çağırsam türk telekoma da baktırsam hiçbir şekilde sorunum çözülmedi. Gelen TurkNet saha ekibi senin bina içi sağlam turk telekomda sıkıntı var diyor, türk telekom ise müşteri kaynaklı arıza diye diretiyor. Daha önce de tekrar destek kaydı açmıştım uzun uğraşlar sonucu 80 mbite kadar çıkarttım fakat tekrardan düşmeye başladı ve aldığım cevap şu şekilde oldu.

komşunuzun hat değerlerini paylaşır mısınız bir konu da emin olmam lazım? Saha dolabının kapasitesi ile ilgili bir durum olabilir. Farklı bir modemin hat değerlerine bakabilir miyim?

1 Beğeni

Nacizane bence durum bu.
Bendede kademe kademe düşürdüler türktelekom düşürdü…yaklaşık üç aya yakın TurkNet aboneligim var 75 gibi başladık uzunca 62 67 gibi devam ettik.
En son 52kadar düştüm.bügün gelen türktelekom abi diyor ne yaptıysam olmuyor diyor ankastreye 57 ile 58 gibi geliyor diyor. şimdi.52 den tekrar 58 60aralıgına çıktı.
Destek kaydı oluşturmuştum.
Merkez den 75çıkıyor ankastre ye gelmiyor diyor .
Peki bir hafta veya 1ay öncesi nasıl geliyordu.cevap yok cevap kaplo mesafe.
Tabi bir şey yapamayınca raporda bir şey yazacakya topu bize atıyor.
Gelen arkadaşta iyiydi ya olmadı artık.
Bende takıntılıyım eski degerlerim görselini kaydediyorum.



Ola degerlerinde içine ettiler.snr margin degerleri bile düştü.
Yani şu bir hafta içinde olan oldu tamamen.
Kusura bakma araya girdim lakin altyapı telekomun olunca
Tabi telekomda arızayı bana yükledi😊

1 Beğeni

aynı sorunu yaşıyorum.

1 Beğeni

Deneyimlerinizi fikirlerinizi daima belirtin yardımcı olacaktır yapılması gerekenler hakkında. Santral/saha dolabı kaynaklı aktif ve yüksek kullanımdan dolayı kapasite de düşmeler meydana gelmektedir. D1, D2 ve D3 parametrelerin de zayıflama mevcut. Saha dolabı mesafeniz 300-350 metre mi? Gözlemlerime dayalı olarak max kapasite de 15-20mb oynama normaldir ama @Herequel de 40mb gibi bir düşüş var. Şüpheli!

1 Beğeni

İyi geceler


Dün bu siteden sorguladım.
Açıkçası degerlerime baktıgımda da bir çogunda çok ufak azalmalar ve yükselmeler oldu.


Anlıyamadıgım noktalarda var.
Türk Telekom

1 Beğeni

O, uzaklığa göre zayıflamanız normal değil diye belirtmek isterim ama dediğim gibi 15-20mb oynamalar kabul edilebilir.
-Ek, dsl prizi, splitter kaldırın/yenileyin.
-Ankastre bağlantını YAK1 ile birleştir.

1 Beğeni



Şu an böyle kullanıyorum.
Direkten gelen Telekom kaplosuna baglı
Konu sahibi arkadaşımızda kusura bakmasın.

1 Beğeni

Ankastre tarafında ki bağlantıyı da YAK1 ile bağlayın zararı olmaz. Direkten geliyorsa eğer ankastrenize direkte ki bağlantıyı da YAK1 ile bağla yine de zayıflama da değişkenlik olmaz ise Dış hat kaynaklı yapılan ek veya bağlantı da port kaynaklı zayıflama olabilir.

2 Beğeni

Bende telekomun bir işi olduğunu düşünüyorum çünkü altyapı yapılalı 1 sene oldu 1 senede binadaki kablolarımın bu kadar kötüleşeceğini düşünmüorum. Eğer sorun benden kaynaklı olsa zaten kabloları yeniletirdim. Ben saha dolabındaki portlarla ilgili olduğunu düşünüyorum çünkü ilk internet hızım azaldığında 100 mbit kullanıyordum bir anda direk 30 mbit düşerek 70 e indi sonra kademe kademe 60 ve 50 lere kadar indi.

1 Beğeni

Az önce TurkNet tarafından arandım ve bu sorunun sebebini öğrendim, sorun bölgemdeki internet kullanıcılarının artması yüzündenmiş.

1 Beğeni



Yak konnektör de taktım degişen bir şey yok gibi
Hatta yak konnektör törlü çok az hissedilmiyecek kadar daha az degerler.
Tabiki yak konnektör baglantısı daha garanti ve saglam.

Evdende yak könnektörü çıkarttım degerler aynı hissedilmiyecek kadar farklılık var.



Cevablarınız ve ilginiz için teşekkür ederim.

Bide siyah kaplo topraklama yapılmış. var benim yapabileceğim bir şey varmı bu konuda bilmiyorum.
Bende evde sadece beyaz ve mavi baglı diger koploları çıkartmıştım.
Ankastrede siyah topraklama baglı.beyaz ve mavi direkten gelen tele baglı.

1 Beğeni

Bende kesinlikle türk Telekom un işgüzarlıgı adam gibi altyapıyı düzeltmiyor.
Hizmet yapmıyor.Hala agaç direkleriyle hizmet saglıyor.bide gururlanıyorlar.internet saglıyoruz diye.

Gelen çalışan TT elemanına bir şey demiyorum lakin durum bu.
15gün önceki degerleri hızı bir veremiyorlar
Mevcut Veri Oranı (Kbps) 8189 56343
Maximum Veri Oranı (Kbps) 26962 56608
Son durum bu daha ne kadar düşürecekler bilemiyorum.

Bağlantınız var ise problem yok parametrede ki zayıflama dediğim gibi dış hattan da kaynaklı olabilir.

Maalesef, özellikle pandemi dönemin de bu tarz olaylar meydana gelmekte. Umarım istediğiniz verimi alırsınız.

1 Beğeni

Baglantı var lakin düşürdükçe düşürüyorlar.
Bilmiyorum ki bir haftata kaç kişi abonelik yapabilirim sanmıyorum abonelik sayısından oldugunu dış hat karda da sıkıntı vardırdır.direklerle saglanıyor altyapı.
Lafın kısası türk Telekom la bu iş olmaz.
Türkiye’de sanki su getiriyor evimize.hepsi kaplo tel.

Aynı sorunu yaşıyorum fakat benim daha da saçma ping var dedim telefon kesildi zorla açtırdım 2 defa port değişti çözülemiyor sürekli papağan gibi iç tesisat iç tesisat TurkNet müdahale etmeden önceki değerler falan hepsi elimde kanıtlı ispatlı hattı interleaved moda geçirmişler santralle alakalı olan bir şeyi bile iç tesisat deyip insanı çileden çıkarıyorlar çözdüremiyorum hızım pingim falan hepsi bozulmuş durumda ! Adama diyorumki ttnete tekrar talep aç senin müdahalenle bu hale geldi sorumlusu sensin, bu daha fazla talep açamamam yerinde destek gönderirim diyor muhabbetlere bak hele santralle alakalı şeyin benim hattımla ne alakası var diyorum işini düzgün yapmayıp bozuk porta geçirt telekoma laf anlatama sonra bize suç bul. Bide ne dese beğenirsin siz bizden çok mu biliyonuz diyor :smiley: En başta demişim kopma sorunum yok sakın bozma hat ayarlarımı diye kopmaya çevirip port değiştirdi olanlar oldu.