Akşamları download hızım düşüyor

Arkadaşlar, 2020 - 2022 yılları arasında evime Vodafone Net’ten internet bağlattım. 24 Mbps hiçbir sıkıntı yoktu, 1 yıl taahhüt uzatınca 2023 yılında bir sorun başladı. İnternetim 24 Mbps’den 0.1- 0.10 gibi değerlere düşüyor. Özellikle akşam saatlerinde 7’den sonra Vodafone toplam 5 tane modem değişti. Ev tesisatını yeniledik ama sorun çözülmedi. Ben de Türk Telekom’a geçmeye karar verdim. 29 Ekim’de Türk Telekom’a geçtim. Ama sorun devam ediyor, halen modemi aç kapa yapınca hızım geri yerine geliyor. Upload hızı pakette 6 megabit, o düşmüyor download düşüyor. Türk Telekom bu soruna bir çözüm bulamıyor her şeyi yaptık diyorlar. Bu sorunu yaşayan varsa bana bir yardımcı olsun.

Modemi farklı bir priz üzerinde denediniz mi¿? Elektrik ile ilgili olabilir mi? Telekom ekipleri büyük ihtimalle port değişikliği de yapmışlardır diye düşünüyorum

eve elektrik tesisatçısı bile çağırdım bir problem görünmüyor dedi hızım akşam saaaatlerinde düşüyor yoğunluktan dolayı olabilir diye düşünüyorum gündüz bu sorun pek olmuyor türk telekomm bana bir çok iyi bir abonenin portunu verdiğini söylüyor ona rağmen sorun devam ediyor bu sorunu form sayfalarına bakıyorum çok kişi yaşamış toplam 3 tane priz değişti moderatiX kardeş türk telekom bana evde modemin hızını kesen bir elektrikli ev aleti olduğunu söylüyor fakat upluod aynı kalıp downloadın düşmessi bana garip geliyor tüm elektirkli ev aletlerini çekip denedim fakat halen sorun devam ediyor


Çok garip sonuçlar gerçekten ping normal upload normal jitter normal sadece downloadda sıkıntı var. Normalde iç tesisat kaynaklı falan olsa hem ping hem jitter hem download sıkıntılı olur. Türk Telekom müdürlüğüne gidip yüzyüze anlatmanızı tavsiye ederim şikayetinizi, başka türlü sonuç alabileceğinizi sanmıyorum

hat değerlerini bi atabilirmisin sen yinede


eren kardeş seninle https://www.technopat.net/ de görüştük herhalde ama attım

Evet hocam görüstük daha bilgili kisiler yardimci olacaktir

Bu değerlere göre Telekom sizi adsl2 ye alıp 24 mbps verse daha doğru olur diye düşünüyorum.

1 Beğeni

adsl2 ne oluyor tam olarak anlatırmısın saha personeli beni aradı müdürlüğe gitmem gerektiğini aboneliği iptal etmem gerektiğini soyluyor düzeltemiyoruz dedi masadan alınan karar tek taraaflı fes ve cayma bedeli odemeyecekmişim ama ben kapatmak istemiyorum kpss çalışıyorum çünki ve bulunduğum binaya hat çekilmeyecekmiş hiçbir zaman bu sorundan dolayı ne yapmam gerekiyor koydugum fotografta yazan finding optimal server yazan yer durmadan dönüyor bu arada

Hat değerlerine göre vdsl için santrale uzak mesafede olabilirsiniz bu yüzden daha stabil bir sinyal alabileceğiniz adsl teknolojisinin üst versiyonu olan adsl2 yani maksimum 24 mbps e kadar olan hizmeti önerdim. Yeni bakır bir hat çekmeyecekler ise fiber altyapı talebinde bulunun durumu twitter üzerinden Türk Telekom ceosunu etiketleyerek herkese açık şekilde twit atarak dile getirin. Ayrıca e devlet üzerinden de altyapı olmadığı için sağlıklı internet hizmeti alamadığınızı belirten bir talep oluşturmanızı da öneririm.


Bu şekilde

Akşam 7 den sonra düşüyorsa kapasite sorunu var maalesef

bu kapasite sorunu gibi durmuyor

Pakette bir problem olabilir dendi 24 den 16 ya düşürecekler 16 adsl müdürlüğe gittim dedikleri bu çözülür mü bilmiyorum

twiter üzerinden ceo etiketledim hemen dönüş yaptılar çözeceğiz diyorlar sence problem ne olabilir ?

yazdım reis saol


Her ne kadar Türk Telekom ekipleri sorun yok dese de hat zayıflaman çok fazla. Ayrıca değerler normal değil.

1 Beğeni

furkan kardeş türk telekom bana hattımda zayıflama olmadığını soylüyor dün ve bügün internetim şuan çok iyi bu sorun sadece akşam oluyor 18.00 dan sonra ve modemi akşamları 10 defa çekiyorum neredeyse bu değerlerin kaç olması gerekiyor

Hem normal olduğu hem de kesildiği zaman internet değerlerini SS alıp paylaşabilir misin?

Burada görüldüğü gibi normali 40dB’nin altında olması gerekir. Senin hattında D1 mükemmel, D2 komada, D3 ölü. Şimdi bu D’ler ne onu açıklayayım. Bu D’ler bizim geliş yani download (indirme) gelen frekans aralığı. D1 sinyalin 1-8MHz’e kadar D2 8-17MHz’e kadar ve D3 17-30MHz’e kadar olan kısım. VDSL 17a profili sinyali maximum 17MHz’dir (Adındaki 17 buradan geliyor zaten) . Aşağıdaki tabloda görüldüğü gibi.

vdsl profili01

Sinyal 17MHz olduğu için D3’le işimiz yok. Ölü sinyal olmasaydı da bizim işimize yaramayacaktı. Burada senin internetinin sinyalinde kilit olan D2. Akşamları yoğun kullanım olduğu için D2 bandı daha da kötüleşiyor muhtemelen. Bu yüzden stabilite bozulduğu için modem tekrar senkron olmaya çalışıyor olabilir. Modemde SRA ayarını bul ve açık değilse onu aktif et ayrıca BitSwap ayarı varsa onu da aç ve dene.

SRA

Tüm bunlardan sonra sorun devam ederse son çare hızı düşürmen olacaktır. Umarım sorunun çözülür.

tplink VC220-G3u bu modemi kullanıyorum arayüzüne girdiğimse sra ve biswap ayarını bulamadım çağrı merkezini arıyorum ınlarda bilmiyor