Akşam/Gece Saatlerinde Olan Paket Kaybı ve Sorunun Çözülmemesi

Tahminen ramazan ayının ortalarından beri her gün akşam 19-20’de başlayıp gece 00-01 gibi biten paket kaybı problemim var, kendi kendine düzelir diye üstelemedim fakat başlarda %2-5 arası olan paket kaybı değeri son birakaç gündür %20’lere kadar yükseldi. Dün destek kaydı açarak şikayetimi bildirdim fakat “sorun çözüldü” cevabını almama rağmen tahmin ettiğim gibi sorun çözülmedi. (Verilen cevap gündüz 15:30 saatlerindeydi, o saatlerde zaten bir problemim yok.)

Bileceğiniz gibi paket kaybı %10-20 arası olunca internet kullanılamaz hâle geliyor, zaten 16 mbps gibi komik bir rakamla internete bağlanıyorum, üstüne bu da olunca belirttiğim saatlerde akıcı bir şekilde video izlenmiyor, voip kullanılmıyor ve oyun oynanmıyor.

Modemden, kablolarımdan, bilgisayar ve diğer cihazlarımdan kaynaklanan bir problem değil.

Sorun 3 iş günü içerisinde çözülmez ise yıllardır abonesi olduğum TurkNet’ten sonunda vazgeçip başka ISS’ye geçmek zorunda kalacağım çünkü parasını verdiğim hizmet belirttiğim saatlerde kullanılamaz durumda oluyor.


Selamlar @Luka, ping ve paket kaybı teknik olarak doğrudan müdahale edilebilecek bir alan değil. Bölgenizdeki kullanımın artması ile birlikte prime time zamanlarında bağlantı kalitesi düşüyor olabilir. Sorun olmadığını belirttiğiniz alanları nasıl bir teste tabi tutmuştunuz acaba?

1 Beğeni

Packet loss olduğu saatlerde DSL bağlantımı resetlediğimde de aynı şekilde paket kaybı devam ediyor.
Test sonuçlarında da görüldüğü gibi sadece downstream tarafında mevcut. Her server’a ortalama %10-20 arası paket kaybı oluyor (SADECE belirtilen saatlerde ve neredeyse HER GÜN)

OpenWrt kullanıyorum ve WireShark ile de o saatlerde anormal bir durum olup olmadığını kontrol ettim. Aynı sonuçları farklı modem/kablolar ve cihazlar ile onaylayabiliyorum. Benim tarafımda bir sıkıntı görünmüyor. 2023 yılında prime time’da ip poolda olmayıp statik ip kullanmama rağmen yeterli kapasite sunamıyor olmanız benim problemim değil.

Ayrıca aynı saha dolabına bağlı farklı internet servis sağlayıcı kullanan birisi bu yaşadığım sorunu yaşamıyor. Sanırım yeterince aydınlatıcı olmuştur.

Ve sorunu yaşayan kişi sadece ben değilim. TurkNet tarafında yıllardır paket kaybı problemleri mevcut ve TurkNet bu konuyla yeterince ilgilenmiyor/umursamıyor. Birkaç örnek:

Buradaki ekibinizden gelen cevap da “ping ve paket kaybı teknik olarak doğrudan müdahale edilebilecek bir alan değil.” cevabınız ile çelişiyor.

Son olarak da konu ile ilgisi olmayan/özensiz bir müşteri hizmetleri bırakıyorum. Ve an itirbariyle 3+ yıllık TurkNet aboneliğimi sonlandırıyorum.

Destek Numarası: 63410694