İNTERNETİM SON ZAMANDA HIZ 10 MBPS DÜŞTÜ HAT DEĞERLERİM AŞAĞIDAKİ GİBİDİR DESTEK AÇTIM AMA GELİP TT BAKTI HAT KALDIRMIYOR DEDİ NE ALAKA ŞİMDİYE KADAR NASIL KULLANDIM OZAMAN, VE PİNGİMDE ÇOK ARTMAYA BAŞLADI
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.23.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 21972 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 4917 kbps
Merhaba, @Aten
Hat zayıflaması yüksek olduğun dan hızınızda düşme meydana gelmiştir.
attenuation downstream: 16.7 dB
1-Modeme gelen kablonuzda ek varsa YAK1 (boncuk klemens) le ekleyerek sağlamlaştırın… Kablo uçları zamanla korozyona uğrayabiliyor bu uçlar gerekirse kesilerek yenilenmeli. (Ekler en aza indirilmeli)
2-Kablonuz aşırı derecede eski ise yenisiyle değiştirmek genelde çözüm olabiliyor. (Cat6 veye Cat6a kabloyu tek parça olarak çekmek en iyisidir.)
3-Ankastredeki bağlantınızda korozyon veya gevşeklik olabilir.
4. Modeme gelen dsl kablonuz daire içinde farklı odalara dağılıyor ise diğer odalara giden ekler iptal edilip hat teke düşürülmeli.
5-Dsl prizi kullanıyorsanız bazı kalitesiz prizler kabloları tam kavramıyor ve temassızlık yaratıyor. Kaliteli bir priz kullanın veya prizi iptal edip direk bağlantıyı boncuk klemens ile yapın.
6-Spliter (ayırıcı) kullanıyorsanız bozulmuş olabilir onu söküp modemi direk olarak bağlayın.
7-Kablonuzda fiziksel bir hasar (ezilme, bükülme, kırılma) meydana geldi ise problem yaratabilir.
8-Kablonuzun yalıtımı iyi değilse yapabilir. Dsl kablosunun yanından geçen yüksek akım çeken kablolar, anten kabloları, vb. kablolar dsl sinyalinizi olumsuz yönde etkiliyor olabilir.
MODEME gelen hız 21 gösteriyor ama bilgisayara speed test yapıyorum 2 mbps yazıyor şimdi kabloyu çektirelim 1-2 hafta oldu bu kadar kısa sürede kabloda problem olur mu ki ? cat6 kablo çektirdim ancak dışarıdan geliyor kablo
Oluşturdum zaten turk telekom ekibi gelip hiçbir test yapmadan alt yapı kaldırmıyor diyip çekti gitti . Ancak benzer sorunu ben yine yaşamıştım TurkNet ekibi gelip ankanstredeki ara kabloyu değiştirmişti problem çözülmüştü . Ve o ara kabloda dışarda kaldığı için yağmurdan felan yüksek ihtimalle çöp oldu sinyal ondan zayıf.
Hattın zayıflama değeri, DSLAM a yani TT tarafındaki sisteme olan mesafeye ve kablo kalınlığına göre değişir. Yakın mesafede 10 dB çok yüksek bir değerken uzak mesafede 18 dB normal olarak yorumlanabilir.
TurkNet gelip o kutuya bakmaya 300 tl saha ekibi parası çekti ücretsiz saha ekipleri yokmuş . Vallahi ben anlamadım gelip bakmaya bile para istiyor adam . Bunun üzerine hizmetimi iptal ettirip başka firmaya geçtim.
O ekip sorun iç tesisat ile ilgili olduğunda sizden işlem için ücret ister. Yani Abone kaynaklı bir sorun varsa ücret yansıtılıyor… hayırlısı olsun ne diyelim. Umarım sorunsuz uzun yıllar kullanırsınız.
Tesisattan sıfır kablo çektim hiçbirşey değişmedi . Ve internetim türk telekom çalışma yaptı internet kesildi sonra gelince 20 mbps’e düşmüştü . turk telekom bilerek düşürdü bu hızı bunu TurkNet düzeltemiyormu anlamadım saha dolabında çalışma yapıldı ondan sonra böyle oldu
Selamlar @Aten, profilinize tanımlı müşteri numarasına ait hizmetin iptal edildiğini görüyorum. Sorun yaşadığınız hizmet üzerinden destek kaydı oluşturursanız inceleme ve işlem sağlanır