6 Aydır Çözülemeyen PPPoe Hataları ve Geç (5-10dk) ip Alma Sorunu

Merhabalar, yaklaşık 6 aydır bir sorunla uğraşıyorum. Şuana kadar çözüm bulmuş değiliz

Sorun şu : ip alırken sürekli, pppoe hataları, bağlantı hatası, baglanılamıyor gibi hatalar alıyorum. Ve ip alma sürem çok uzun sürüyor ortalama 10 dakika…

=) 3 farklı modem ile deneme yaptım, hepsi aynı.

Destek kaydı açtım, temsilci çözüm adına;
=) Pppoe id şifremi değiştirdi
=) Ssg, bng kapasitelerini kontrol etti

Şifre değişimi çözüm olmadı, kapasitelerde de herhangi bir problem gözükmediğini söyledi.

Temsilci en son port değişimi yapalım dedi, ben istemedim temsilci de önermedi zaten…

Nedeni hızımla alakalı bir problemim bulunmuyor, herşey daha kötü hâle gelebilir diye…

En son temsilci “elimden başka birşey gelmiyor” diyerek destek kaydını kapatmak zorunda kalmıştı.


Yaklaşık 3 gün önce akşam 21.30 da TurkNet kaynaklı bir arıza oldu. Genel bir kesinti yanı, @efg ye mesaj attığım da bana şunu dedi
– … Hızlıca sizin ve diğer kullanıcılarımı
zın hizmetlerini müsait olan ssg ve bng
lerimizee taşıdık … –

Bunu dedikten sonra aynı dün gece saatlerine kadar 5 Saniye de ip alıyordum, 6 aydır kronik olan sorunum birkaç saatliğine de olsa çözülmüştü…
Gece saatlerinden sonra hizmetlerimizi eski ssg ve bng lere aktarmış olacaklar ki, ip alma sorunum kaldığı yerden devam etmeye başladı.

Dün gece, farklı mahalle de oturan aynı santrale bağlı olduğum TurkNet kullanıcısı arkadaşıma şu pppoe hataları, ip alma sorunu var mı dediğimde " evet bende de var dedi"

Aynı santrale bağlı olduğumuz kuzenim var, Turktelekom kullanıcısı hiçbir sıkıntısı yok.

2 farklı konumdaki TurkNet kullanıcısında aynı sorun var.

Sorunun benlik ve benim portluk olmadığı santrallik bir sıkıntı olduğu arkadaşımın dediklerinden sonra kesinleşti benim gözümde.

Artık santraldeki ssg yi mı değiştiriyorsunuz, ne yapacaksınız bilmiyorum ama şu sorundan gına geldi artık.

Daha önce açtığım destek kaydı : 42864065

Aktif olan destek kaydım : 43559363

(Diğer sorunlardan bahsetmiyorum zaten, crc sorunu ile @efg ilgileniyor, routing i de türktelekom da santralde bir çalışma yapmış, o yüzden bozdukları pingleri duzeltemiyorlarmış… Şu ip alma ppp hataları sorunu çözülsün, sıra onlara da gelecek)

1 Beğeni

En temiz çözüm Bağcılar’dan kurtulmak hocam :smiley: Başka türlü lanet bakır kablolardan ve sorunlarından kurtulamayız ahahahah.
Taşınacaksın bir siteye, alacaksın fiberini, sorunsuz sıkıntısız, kayıpsız kullanımın keyfini çıkaracaksın.

1 Beğeni

Güncelleme : Bağlı olduğum ssg ve bng ye network ekibi inceleme yapacak…

İnşaallah bir sonuç çıkar.

Sorun % 92839283928383 bağlı olduğum ssg de ama kanıtlayamıyorum bir türlü :slight_smile:

2 Beğeni

İnşallah bir gelişme yaşanır hocam.

@EFG @Ugur.Aydogan hocam bir el atın bu kadar saçma iş olmaz ya, temsilci olan Berk bey sağolsun iyi ilgileniyor, bilgilendiriyor.

Şuan durum şu, "gecenlerde ssg - bng değişimi olmuştu, @MustafaErdqn ile benim pppoe, ip alma sorunlarımız çözülmüştü… 188 li bloktan ip alıyorduk, şaak diye 5 Saniye de ip alabiliyorduk.*

Ama bu seferde “diğer aboneler bağlantı sorunları yaşamış” bu yüzden eski ssg bng ye geri dönüş yapmışlar.

Hâliyle bizim 6 aydır olan ip alma, pppoe sorunları kaldığı yerden devam etti.

Yani @MustafaErdqn ve beni diğer abonelerden ayıran ne ki ? Onlar sorun yaşamazken biz yaşıyoruz, biz sorun yaşamazken onlar bağlantı sorunları yaşamış.

@emirhann da aynı santrale bağlı o sorun yaşamayan kısımda mesela…

2 Beğeni

Aynen o kısa süreli taşındığımız BNG muazzamdı. Düşük gecikme süreleri, hızlı şekilde ip alma, lagsız internet elde etmiştik kısa süre de olsa. Normal sitelere giriş sürem bile düşmüştü. Resimler vs. anında yükleniyordu 188’li ip bloğunda.

@efg @Ugur.Aydogan

Temsilci de biliyor bu durumun portluk olmadığını. Sorunu yaşayan tek kişi değilim… Hızımızda, hat değerlerimiz de bir problem olmadığı için yaşadığımız sorun Turktelekoma sorun olarak bildirilemiyor

Ee ne yapacağız şimdi ??

Turktelekom a bildirebilmek için, hatla ilgili bir sorun mu çıkarmam gerek illa.

Bu pppoe, ip alma sorunları sorun değil mi ?

Selam, modem arayüzüne manuel olarak dns yazmayı denedinizmi acaba ?
hızlı ip alma ?

1 Beğeni

Evet. Aktif olarak cloudflare kullanıyorum ama Google dns, ISP dnsleri felan herşeyi denedim.

Dot + doh da denedim…

1 Beğeni

Kesinlikle katılıyorum üst yetkililer bir ilgilenebilirse çok iyi olur 188 li ip bloğunda iken bağlantılar çok iyidi ve kastettiği gibi ppp bağlantısıda bir hayli hızlanmıştı ve en önemlisi bing değerleri, benim anlamadığım mevzu biz böyle bir deneyim yaşarken diğer kullanıcılar nasıl bir sorun yaşadı anlamış değilim, yeni ssg ve bng yi bence tekrar faliyete geçirmelisiniz.

3 Beğeni

Belki pppoe sorunları ve ip alma sorunu düzelir diye statik ip deneyeyim dedim, denemez olaydım. Statik, cgnat dan beter.

Sorunları felanda çözmedi + internet var ama yok gibi birşeydi, ip almıştım ama hiçbir yere girmiyordu

Hemen iptal ettirdim geri statiği.

Dostum, hattını inceledim ve bir problem göremedim.

100 Mbps hızı sorunsuz alıyorsun. IPv6’yı geri istedin tanımlandı, 31li ip bloğundan 100lü bloğa geçmek istedin yapıldı.

IP’yi geç alman TurkNet taraflı bir sorun değil, bu TT’nin saha dolabından SSG’e senin pppoe bilgilerini gönderme süresiyle de ilgili.

DSLAM, pppyi gönderdikten sonra anında SSG ve BNG IP verir, buradaki gecikme TT kaynaklı gibi görünüyor.

Bu sorun değil, normal bir durumdur.

1 Beğeni

Merhabalar, sizin hizmetinizi ben yakından takip ediyorum. Açtığınız kayıtların hepsine arkadaşlarım hızlıca müdahale ediyor ve sizinle iletişime hızlıca geçiyor. Şimdi tekrar kontrol ettiğimde hattınıza statik IP tanımlandığınız sonra sizin verim alamadığınızı ve staik IP’yi iptal ettirmek istediğinizi görüyorum. Kaydınızın açık kalmasını istemişsiniz ancak ortada bir sorun yokken kaydı 48 saat aktif tutabiliyoruz.

@Ugur.Aydogan dediği gibi şu an bir sorun gözükmüyor. Sizin demiş olduğunuz sorunlar yerleşik operatör tarafında yaşanıyor yüksek ihtimalle. Biz bu durumu tabiiki sorgularız sizin için… Merak etmeyin.

1 Beğeni

Evet hat değerlerim de sorun yok, temsilci de bir problem görmüyor. Hız sorunu felan da yok

Evet 100mbps yi de sorunsuz alıyorum

İpv6 yi ben kullanırken neden iptal edildi bilmiyorum. Benle beraber başka kullanıcıların da iptal edilmişti. @EFG den geri tanımlanmasını sağolsun geri tanımladı.

Bu sorun tek benim saha dolabıma da özel değil ki,
@MustafaErdqn ile aramızda km ler var, aynı santrale ssg ye bağlıyız, aynı sorun ondada var.

Sorun madem saha dolabında ssg değişimi olduğu zaman neden 5 Saniye de ip alabildik @MustafaErdqn ve @emirhann a da sorabilirsiniz.

Ssg değişimi olduğunda sorunum çözülmüştü, 5 Saniye de ip alıyordum. Bu seferde diğer abonelerin bağlantı sorunları başlamış. Bu yüzden eski ssg ye geri dönülmüş. Sorunum da 6 aydır olduğu gibi kaldığı yerden devam etmeye başladı.

3 Beğeni

Temsilci olan Berk bey sağolsun çok güzel ilgileniyor, bilgilendiriyor. Ama sorun öyle birşey ki arıza olarak nitelendirilmiyor, TT ekiplerine iletilemiyor.

Statik ip de öyle birşeydi ki, internet var ama yoktu :smiley: Hiçbir siteye oyuna giremiyordu. Hâliyle geri iptal ettirdim…

Hocam tt tarafında çözümü için benim size kayıt açmaktan başka yapabileceğim birşey yok.

Kaç kez TT ilçe müdürlüğü,
Btk dan,
Twitter dan Ümit onal a , Yusuf Kıraça yazdım.

TT abonesi olmadığım için yardımcı olmuyorlar ki.

1 Beğeni

Keenetic extra dsl de aldığım hatalar:

Tenda v300

Birde Zyxel vmg 1312b10d ile deneme yaptım. Aynı onda da. Onun fotoğrafı elimde yok şuan…

2 Beğeni

Çok teşekkür ederim…

1 Beğeni

172.17.1.88 ip’sine sahip router kısa süre de olsa sorunsuz bir internet deneyimi yaşatmıştı. Umarım tekrar değişir.
172.17.1.59 bizim bölgede sorun yaşatıyor.

1 Beğeni

Ne yapacağız şimdi sorun çözülemeyecek mı ?

Sorun çözümü için ssg değişmeli ya da bağlı olduğum saha dolabı değişmeli…

Başka bir seçenek kalmadı.

Sorunun turktelekom den bi şekilde düzeltmesini istemelisiniz, müşterileri olmadığım için benim sorunum ile ilgilenmiyorlar.

6 aydır sıktı, aynı sorun

@mehmetcan Hocam bu konudaki fikriniz nedir??

1 Beğeni