1 aydır internetim yok, yapabileceğim bir şey var mı?

Merhabalar, ilk önce 2 haftalık bir “altyapı çalışması” diye başlayan durum 1 aya ulaştı. (bizim evimize 5 dakikalık mesafede kabloları çalmışlar, millet fakirlikten ne yapacağını şaşırdı) Farkındayım bir su veya elektrik kadar önemli olmadığının ama, cidden amacım oyun vs. değil, işimiz gücümüz var. Etkilenen 3-5 ev de değil, aramızda 10 dklık mesafe olan bi akrabamız da “sizde internet var mı, online toplantı için lazım” diyince ne kadar büyük bi alanı etkilediğini fark ettim.

Yaklaşık 2 hafta önce aşağı inerken çalıştıklarını gördüm ama bir daha görmedim, ve 1 ayın anormal bi rakam olduğunu düşünüyorum. Hani internet 100mbite çıksa belki tamam derim, adamlar hazır el değmişken sağlam bi yenileme vs. yapıyorlar. Ama evimin yakınında bi çalışma vs yok yani aynı fok devam edecek.

Beni en çok çıldırtan şey baştan 1 ay denmemesi ve her 3-4 günde bir 3 gün sonraya atılması. Yani ilk 2-3 defada inanıyordum hani aksilik olmuştur vs diye, ama artık ***** geçtiklerini düşünüyorum.

Sonucunda da bunu Türknete söyleyince ücret iadesi alacağım tamam ama, bu kadar basit mi? Yani diyelim birisi gelse evinizin suyunu 1 ay kesse, fatura ödemezsin bu ay dese olur mu? Bir de bunun bir ev değil, 100 ev olduğunu düşünün.

Sıkıntı ekiplerin tembelliği mi, veya az ekip yollanması mı, veya bambaşka bir sorun mu bilmiyorum. Ama yapabileceğim bir şey varsa yapmak istiyorum. Bu konuda bir fikriniz, tavsiyeniz var mıdır?

Bunu şöyle düşünün öyle ise herhangi Bir sebeple suyu aldığınız baraj in yıkılması gibi. Baraj olmayınca suyu getiremezler. Sizin durumda buna benzer bir şey. Altyapı sağlayıcısı normal dışı gelişen bu hırsızlık olayı için yeniden Bir planlama yapıp yeniden bir ihaleye çıkıp gerekli çalışmaları başlatmıştır diye tahmin ediyorum. Büyük ihtimalle çalınan bakır kablolar yerine fiber kablolar çekilecektir. Daha öncesinde bakır kablolar yer altına alındı ise aynı hattan fiber kablo çekme işlemi yapabilirler. Etkilenen bölge büyük ve abone sayısı fazla olduğu için süreci hızlı bir şekilde tamamlamaya çalışıyorlardır. İnterneti olmayan diğer komşularınız ile irtibatı kesmeyin. Umarım sorununuz kısa sürede çözülür :pray:

Evet barajın yıkılması daha yerinde bir örnek oldu. İhalelik bir şey olduğunu sanmıyorum, yer altına alınan bir şey yok, bayır bi bölgedeyiz ve her şey direkler üzerinde (2 hafta önce gördüğüm de yine direk dikmeleriydi) yani daha çok tamir-tadilat skalasında bir işlem.

Aslında olay ilk defa olan bir şey değil, 2 defa daha oldu ve 1 hafta kesinti yaşandı. Bu sefer çalışanlara sorduğumda “sorunu kökten çözüyoruz, bir daha çalamazlar” tarzı bir şey dediler. Tabi onu gelecekte göreceğiz.

Benim inanmadığım şey sorunu hızlı bir şekilde tamamlamaya çalıştıkları. Ben gittiğimde 5-6 kişilik bir ekip vardı. Eğer bu kadar kişiyle 1 ayda çözülecek bir sorunsa (umarım 1 aydır bu arada, belki bir kaç hafta daha gelmeyecek, bilemiyorum) neden bir ekip daha yollanmadı? 1 ay az bir süre mi?

Yani internetin artık su ve elektrik önem derecesine yaklaştığını düşünmem yanlış mı olur? Özellikle de virüsle evde çalışmaların arttığını göz önüne alırsak. Bu durumda bu ne gevşeklik? Ben mi bencillik yapıyorum ya?

Hayır bu konuda kesinlikle haklısınız. İnternet günümüzde elektrik, su gibi gerekli bir teknoloji. Eğer tekrar çalınma işlemi olmayacak şeklinde bir söylemleri varsa ya yer altına alacaklar kabloları yada fiber ile değiştirecekler. Ama hırsızın da cahiline denk gelirseniz hurdası hiç bir işe yaramayan cam kabloları da çalacaklardır :disappointed: umarım kısa sürede işlemler biter. ( Son olarak şunu belirtmek isterim. Telekom un kablo ekibi taşeron firmada bildiğim kadarıyla, direkleri dikerler, kabloyu çekerler ama sinyal verme ek yapma işlerini TT nin kendi personeli yapıyor. )

1 Beğeni

on olarak şunu belirtmek isterim. Telekom un kablo ekibi taşeron firmada bildiğim kadarıyla, direkleri dikerler, kabloyu çekerler ama sinyal verme ek yapma işlerini TT nin kendi personeli yapıyor.

Bunu bilmiyordum. Yarın bi gidip nerede ne yapıyorlar araya araya bulmaya çalışacağım, duruma göre de artık ne yaparım ben de tam bilmiyorum.

Yanlış anlamadıysam çözümleri uzun direk dikmek, çünkü benim gördüğüm direk uzundu ve sırf kablo değişimi olsa direkle uğraşacaklarını sanmıyorum. Tabi emin değilim.

Hele şükür paket yapmıştım da idare edebildim, ama artık o da suyunu çekti çekecek. Biraz da o yüzden buraya yazdım. Umarım son ertemeleri cidden son olur yoksa bana pahalıya patlıyacak.

1 Beğeni

Hocam indim baktım ve bir iki kişiye sordum, 3 tane direk dikilmiş ve kablo bağlanmış ama kablonun uçları bağlanmamış. Sorduklarım yaklaşık 1-2 haftadır bi haraket olmadığını söyledi. Zaten ben 2 hafta önce direk dikerken gördüğümde son direği dikiyorlardı yani dedikleri tutuyor.

Türk telekomu arıyorum, müşterimiz değilsiniz Türknet’le görüşün diyor. Türknetin telefon destek hattı yok zaten biliyoruz, ama online destek hattı da altyapı çalışması olduğundan dolayı destek kaydı açmama izin vermiyor.

Ben neyi bekliyorum ve daha ne kadar beklemem gerekiyor, bunu öğrenmek istiyorum ve buna hakkım olduğunu düşünüyorum. Ne olduğu hakkında hiç bir fikrim olmamasından sıkıldım.

1 Beğeni

Bizim müşterimiz değilsin deyip bana da bilgi vermiyor malum firma. Hatta ve hatta turknet’e bile bilgi vermeyip, verince de yanlış bilgi verdiğine adım gibi eminim. Adamlar resmen yıpratma taktiği ile kendine çekmeye çalışıyor müşterileri.

1 Beğeni

Merhaba @JFMugen, ortak altyapı üzerinden hizmet verdiğimiz için ne yazık ki altyapı çalışmalarına bizim müdahalemiz olmuyor :frowning: Bu sebeple TT tarafının işlem yapmasını bekliyoruz. Onlarla birlikte biz de kendi kullanıcılarımızın sorununu takip ediyor ve işlem sağlamaları için hem onlara bilgi veriyor hem de bilgi alıyoruz.

Ne yazık ki ara ara bu durumlarla altyapı çalışmaları, yenilemeleri, onarmaları nedeniyle karşışalıyoruz. Evet çok can sıkıcı durum ama yapacak bişey yok :frowning:

1 Beğeni

bu soruna buradan çözüm zor çıkar. Türk telekom müdürlüğü ile çözmen gerekecek bu işi.

Hocam hem sinirliyim, hem de şaşkınım. Dediğim gibi bi ben değil, tahminimce 100’e yakın ev bu durumdan dolayı internet alamıyor. Nereden geliyor bu rahatlık ya? Acaba bu evlerden TT abonesi yok mu?

1 Beğeni

Malesef öyle duruyor ama bugün aradığımda bir türlü ulaşamadım.

Olmaz olur mu :frowning: Elbette vardır. Ancak işte dediğim gibi çalışmanın hızlı şekilde tamamlanmasını beklemekten başka bir şey gelmiyor elimizde :confused:

Eğer taahhüt senin için sorun değilse (benim için sorun) git abi paşa paşa TTNet baglat. Sorun çözümlerinde ilk önce kendi abonelerine öncelik veriyorlar. Hatta git konuş net tarih bile verirler su zaman biter işlemler diye. Yapacak bişey yok lanet olsun deyip TTNet kölesi olacağız.

1 Beğeni

Hem sorun, hem de taahhütlü bile 134 yazıyo internette. Bu nedir ya?

Hani bi laf varya müslüman Mahallesi’nde salyangoz sattirmazlar diye. Bulunduğum sokakta TTNet 16 mbit 95 TL istiyor 24 ay taahhütlü. Turknet 99.90 a 100 mbit taahhütsuz internet satıyor. Daha doğrusu satamiyor. Sattirmiyolar.

3 Beğeni

Altyapı varsa 100 bile değil, 1000… Şahsen 35 mbit alırken 1000 alanla aynı parayı vermek beni biraz sinir etse de, herhalde 1000 alan ben olsam zil takıp oynardım.

Senin durum daha da vahim. Umarım bir şekilde iyileşir, ne diyeyim :confused:

Hocam sonradan dank etti gibi oldu ama, siz Türk Telekoma “hayırdır ne oluyor orada, ne zaman bitecek bu iş” gibi sorular soramıyor musunuz?

Yani burada çalışma var denildikten sonra sizin de yapabileceğiniz tek şey bizim gibi beklemek mi?

1 Beğeni

Yani burada çalışma var denildikten sonra sizin de yapabileceğiniz tek şey bizim gibi beklemek mi?

Ben bu soruyu cidden merak ediyorum. Siz bizden daha fazla bilgi alamıyor musunuz? Bu sefer de ayın 18’ine atmışlar tarihi (zaten gözüktüğü üzere dötlerinden sallıyorlar yani pek te bi karşılığı yok o tarihin) ve ben (+diğer evler) niye beklediğimi hala bilmiyorum.

Ne paket kaldı, ne sabır kaldı. Yeter artık.

Bende de aynı durum oldu. 18 aralıkta başvuru yaptım, aynı gün belgeleri yükledim mobil uygulamadan ve aktivasyon süreci başladı :slight_smile: kurulum için 28 ocakta geldiler tam 40 gün internetsiz kaldık. Her gün arıyordum gelişme var mı diye. Kesin tarihte vermiyorlar çaresizce bekliyorsun. O yüzden arkadaşım senin derdini en iyi ben anlarım.

1 Beğeni

Yukarıda kullandığı dilden gayet kalifiye biri olduğu anlaşılan vatandaşa yazık olmuş. Sırf altyapı gelsin diye TT aboneliği açtırmak ise hem belki bir çözüm hem de sağlıklı tavsiye olurdu.

1 Beğeni