Zyxel VMG 3625 T50B 5 Ghz Sorunu

5 Ghz’e bağlıyken sık sık kopup otomatikman 2.4 Ghz’e bağlanıyor. Buna benzer sorun yaşayan diğer arkadaşların konularına da baktım lakin çözüm olmadı. Gigafiber yeni bağlandı ve Zyxel modemi var ama bu sorun önceki 100 megabitlik TurkNet internetimin olduğu zamanki modemde de vardı. Uzun zamandır rahatsızlık veren bir durum. Görüntülü anlatım şeklinde modem ayarlarından ne yapmam gerektiğini anlatırsanız çok sevinirim ayarlardan pek anlamıyorum çünkü. Şimdiden teşekkürler. (2255724)

1 Beğeni

Son modem yeniden başlatma işleminden sonra bende de aynı sorun oldu. Evimde bir kaç farklı 2.4ghz olduğu için son çare tamamen devre dışı bıraktım 5ghz i. Büyük ihtimalle yazılımsal bir sorun var. @KASPAROV arkadaşım müsait olunca yanıt verebilir diye düşünüyorum.

1 Beğeni

Önceki modemimde de aynı sıkıntı vardı. İnce ayarlamaları yapmamız gerekiyor da olabilir. Birbirinden ayırmadır, meshdir… Bu hususlarla alakalı ayarlamaları anlatanlar vardı. Umarım modemin ayarlarından birkaç şeyi düzelterek çözülebilir bir şeydir. Çünkü modemin uzak olmasıyla da alakalı değil bu sıkıntı. Bağlı olduğu anlar full çekiyor. Bahsettiğiniz arkadaşı ve yardım edebilecek diğer kişileri bekleyelim bakalım

Güncel. Modemimin modeli bu arada VGM3625-T50B

Selamlar @KarubNitem, probleminiz devam ediyor mu? Üretici firma ile konuyu görüşme ile alakalı herhangi bir aksiyonunuz oldu mu?

Evet. Sık sık 5 GHz kopup 2.4’e geçiş yapıyor. Belki modemde yapılacak 1-2 ayarla düzeliyordur diye düşünerek ilk buraya yazayım istedim. En son ihtimal firmayla görüşürüm diye düşünüyorum.

2.4 ghz kablosuz ağı otomatik bağlan kapat

1 Beğeni

Mesh açık ise kapatın, ağ isimlerini farklı yapıp deneyin. Bunun haricinde dediğiniz gibi ZyXel Destek üzerinden bilgi talep edebilirsiniz.

1 Beğeni

Aynı cihazı VDSL hat üzerinde kullanıyorum ve aynı sorun bende de var. Daha önce böyle bir sorun yoktu modem yazılımını güncelledikten sonra Wi-Fi hem 2.4Ghz hem de 5Ghz de kopmalar yapmaya ve düzgün çalışmamaya başladı. İnternet üzerindeki bütün önerileri denedim fakat çözülmedi. Yazılımsal bir sorun olduğunu düşünerek durumu Zyxel destek ekibine mail aracılığıyla bildirdim.

Daha önce hangi yazılım yüklü olduğunu biliyor musunuz ?

Yazılım serisi uzun zamandır aynı V5.50(ABPM.6)F0

Benim yazılım versiyonu da 1 ay önce gigafiber takılırken modemin verildiği günden beri “V5.50(ABPM.5)F1”

Herhangi bir güncelleme yapmam lazım mı?

Merhaba aynı sorun benimde canımı sıkıyor
Vmg 3625-t50b ile gigafiber hizmeti alıyorum
4 gündür gündüz sıkıntı yok iken gece modem bir haller oluyor

gece 12 den sonra sürekli kopmalar yaşıyorum ping değerlerim çok yukseliyor kopma olduğu sırada modeme baktigimda tüm ışıklar normal olduğunu gözlemledim
Modem ile aramda 50 cm var 5 GHz kullanıyorum
Sorun olmaya başladıktan sonra modem rest attım devam ettiğini görünce modemi fabirka ayarlarına sıfırladım 2.4 ve 5 GHz kanal ayarlarini yaptım 5ghz 36 kanalan cektim ve 2 kanalında ayırdım ama halen devam etmekte

Sorunum çözüldü. Ağ Ayarı menüsünden Kablosuz kısmından 5GHz’in kanal ayarını 44 yapıp 2.4GHz kısmından “Diğerleri” bölümüne girerek 802.11 modu ayarını “sadece 802.11n” olarak güncelledim. 2 gündür 5GHz bağlantısı kopmadan kullanıyorum. Birkaç gün daha sonra 1 haftalık durum güncellemesini de yapmayı düşünüyorum. Umarım bu şekil stabil devam eder.

Sorunlar kısa süreliğine çözülüyor. VMG8623’ü 1,5 yıldan fazladır kullanıyorum. 5GHz her ayarda her firmwarede kopuyor.

Telefondan oynadığım online oyunda 5 GHz’in kopmasından habire kopmalar yaşıyordum. Bahsettiğim ayarları yaptığım günden beridir bir tane kopma yaşamadım. İşe yaramış gibi duruyor.

2 Beğeni

Teşekkürler bilgilendirme için. İlerleyen süreçte konuyu günceller iseniz kaynak olabilir?

1 Beğeni