Yüksek CRC,kısa süreli kopmalar,ev telefonunun çalışmaması

Mahalleye vdsl dönüşüm yapıldı 1 sene çiçek gibi kullandık.Sonrasında Hızımızı 88’e sabitlediler.Sonra 82’ye indirdiler.
Bu süreçlerde 9-10 gün boyunca aktif olan bağlantılarım oluyor.50crc bile görmüyordum.
Şimdi 1 dakika aktif olan bağlantıda 60küsür crc görüyorum.2 saat kullanımda 500bin civarına çıkıyor bu durum.

Ben illallah ettim artık.
Defalarca destek kaydı açtım,sorun iç hattan kaynaklanıyor dendi.
En son destek kaydına gelen teknik ekip talep etmememize rağmen evin içine girip tüm bağlantıları söküp hepsini sıfırdan jack çakıp bağladı.
15-20 gün günde 1 kopma ile sıkıntısız internet kullanıyorduk.Lakin şu aralar yine sorunlarım artıyor.

Ev internetini geçtim hadi,telefonda kopuyor.Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir?

Modem değiştirdim modem kaynaklı değil.Taktiğım diğer modemde aynı sıklıkta kopmalar devam etti.

Selamlar @vnegras, şu anda hat değerlerinizi kontrol ettim ve 15 saati aşkın süredir aktif olduğunuzu görüntüledim. Yerel sağlayıcı ekiplerinin bina içerisindeki ankastreyi kontrol ettiğini ve hızın bu alana sorunsuz ulaştığını görüyorum. Bu alanın haricindeki bölgeler kullanıcı sorumluluğunda. Şu anda 75 mbps alabiliyorsunuz. Kopma sorununun önüne geçmek adına 50 mbps’e sabitlenmesini destek kaydı oluşturarak talep edebilirsiniz.

Herhangi bir kullanıcı bilgisi girmemiştim.Nereden gördünüz acaba?
Ikinci olarak zamaninda dediler bunu 50ye indirslim diye.Bende kabul ettim.Oimde 50 yaziyor ama aldigim hiz 82.
Hizi düşürmeyi bile yapamamissiniz.Ben ne yapayım onu düşünüyorum.

Forum profilinizde müşteri numarası tanımlı. Yalnızca forum yetkilileri bu bilgiyi görebiliyor. Paket / Tarife / Kampanyamla İlgili Destek İstiyorum - TurkNet TurkNet - Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz? bağlantısı üzerinden kolayca paket değişikliği yapabilirsiniz.

Selamlar,hat babamin üstünde kendiside memlekette ulasamadim.Buradan talep oluştursam indirme hizimi 50 mbps yapabilir misiniz?

1 Beğeni

Kullandığınız spliter (ayrıcı) problemli olabilir tek telefon veya tek modem bağlı iken de aynı hataları alıyor musunuz?

Splitter değiştirdim ayni sorun vardi.
Splitter devre disi biraktim direkt hatti bağladım yine ayni sorunlar oldu.
Modem değiştirdik yine aynisi.
Tt ekibi geldi evdeki tum ekleri güncelledi.Geçer gibi oldu.Gunde tek kopma vardi.Simdi yine sorunlar siklasti.Alternatif ne yapilir aklıma gelmiyor.

Ben de yüksek CRC hatalarından mustarip birisiyim. Gerek TurkNet ile gerekse TT ile defalarca konuştum ancak bir çözüm bulamadım.
Ben sorunu kısmen şöyle çözdüm. Turknetten boşuna para verip aldığımı düşünüp modemi kaldırıp yerine bi ton para verip Keenetic Hero modem aldım.
Bu modeme ayarlarından her gece saat 3’te modemi resetlemesi komutunu yazdım. Her gece otomatik atılan bu resetleme ile modemi rahatlatmayı başardım. Bu modem CRC hataları ile çok güzel başa çıkıyor. CRC hatalarının neredeyse %90’ını FEC hatasına dönüştürmeyi başarıyor. Bu sayede biraz daha stabil kullanım sağlayabildim.

1 Beğeni

Son çare paket hızı düşürmek veya yeni snr ayarı yapılabilir modem almak veya fiber altyapı beklemek :flushed:

Diyorum ki sizlere hat sahibi memlekette ve internete erişimi yok.
Bende şifreyi unuttum giriş yapamıyorum,bloke oldu diyor hesap.
Buradan talep oluşturalım diyorum sizlere.
50’ye düşürün download hızımı

Sizin için destek kaydı oluşturabilirim. Öncesinde bazı bilgileri teyit etmem gerekiyor. Özel mesaj üzerinden iletişime geçerseniz yardımcı olacağım.

Çözüm sağlanamamıştır.Eve ekip geldi saçma şeyler yaşandı.
Ekip işe yaramadı.Muhtemelen benden bir kablo sıktı diye para alınacak ama ekip sonrası sorun çözülsün diye hızım düşürüldü.
Uploadı düşürmeden yapın dememe rağmen beceremeyip onuda bozdunuz.Düzeltin dedim üst pakete geçirildim yine upload aynı kaldı.Kadın bir şey yapamadı.Kapatın iptal edeceğim hattımı dedim.Kaçar gibi tamam iyi günler dedi kapattı.
Bu durumu anlattığım konuyuda onaylamadı TurkNet forum ekibi.
Üstelik forumun başında " burası sizin yeriniz!"demelerine rağmen böyle bir durumla karşı karşıyayım.
Haklı isyanımı dile getiriyorum.
Forumunda konum yayınlanmıyor.Twitterdan yazıyorum cevap verilmiyor.
Demekki artık farklı bir iss seçmem gerekiyor.
Çareler tükenmez bende donanimhaberden yazdım.
Nasıl iyi hizmet alıyorken youtube’a teşekkür videosu çekip insanları davet ettiysem şimdide şikayetim için yakında youtube videolarınıda çekeceğim.Bu hizmet anlayışınızı herkes bilmeli.İyi günler.i

Zamanında TP-Link w9970v3 modem ile çözmüştüm. Sanırım Beoadcomm yonga farkı.

Selam bendeki modem tp link 9960v1 modeli.
Elimde tplink 9970v3 modeli modemde var.Onda da bir değişiklik olmadı.
Çözüm olmadı yani

Şimdi yukarda gördüğünüz değerler.Evime TurkNet ekibi gelmiş üstüne TurkNet müşteri temsilcileri hızımı 50 mbps’e çekmiş halinde görülen crc hatalarıdır.
Sorunumuzu ilginç kılan şey şu

Ekran görüntüsü 2023-04-21 230004

Bu kadar yüksek snr değeriyle 11 dakikada 180k crc artışını nasıl açıklayabiliriz.
Var mı mantıklı açıklaması olan?

Aynı durumdan ben de muzdaripim .kısmen çözüm buldum.
1)Modemi daire girişine ankastreye en yakın noktaya bağladım.
2)Paralel bağlantı varsa sökün .
3)modem snr olabildiğince değerini yukarı çekin destekliyor ise (Asus DSL ac 55u)
4)upload hızınız yüksek ise düşürülmesini talep edin
5)modem arayüzünde hergece 00:00 da reboot edecek şekilde ayarlayın
6)hiç biri ise yaramıyor ise santral yoğunluğu çok yüksek olabilir ya da port değişikliği isteyin çünkü hat ek noktalarında paslanma oksitlenme olabilir.hat ölçümünde dikkate alınmıyor çünkü.
7) iss değişikliği yapıniz son çare olarak