Yotube,netflix, twitch gibi platformlarda donma!

Merhaba dostlar son 1-2 aydır youtube twitch netflix gibi platformlarda yüksek çözünürlüklü video veya yayın izleyemiyorum sürekli donma yaşıyorum… mesela youtube da gece saat 2 de olsa 720p üzeri video izleyemiyorum, twitch platformunda zaman zaman değişkenlik göstermekle beraber 480p üzeri yayın izleyemiyorum netflixte de durum aynı… kaç kere kayıt açtırdım sıkıntı olmadığını söylediler. işyerinde 16 mbps türktelekom var sıkıntısız 1080p yayın ve video izleyebiliyorum… acaba telekom sabote mi ediyor diğer firmaları aklıma başka bişey gelmiyor… bu arada hızım 75/8

1309721 müşteri numaram, Aynı sorun mevcut. VPN ile 1080p izlerken normalde 360p anca izleyebiliyorum Youtube üzerinden. Bir sabotaj var gibi görünüyor.

geçmiş olsun hocam çözemediler bi türlü… bağlattığımdan beri var ama bu kadar sık değildi son zamanlarda arttı malesef…

Merhaba, hat değerlerinizi öğrenebilir miyiz?

buyurun benim değerler

Hat zayıflamanız da kopma olmuyorsa 0-0dB yanlış ölçüyor modem. Yükten dolayı SNR zayıflaması var tavsiye edilen değer 10-11dB paket hızınızı 50mb’e çektirin ama zayıf bir ihtimal olarak görüyorum. Şunları da deneyin:

  • DNS kullanın/değiştirin (1.1.1.1-1.0.0.1)
  • VPN kullanın.
    Hızım Düşük-Performans buradan kayıt açın, Temsilciye, hız-performans konusun da sorun yaşadığınızı belirtin ve sorun yaşadığınız sitelere Tracert tesi yapın, Temsilciye paylaşın. Nertwork ekiplerinin incelemesini talep edin.
    Bazı Sayfalara Erişemiyorum ek olarak diğer ilgili kayıt.

dostum yazdıklarının benim yaşadıklarımla hiç alakası yok… hiç kopma yaşamadım yaşamıyorum da ben sadece yayın veya izlerken donma problemi yaşıyorum o da yurtdışı çıkışlarıyla alakalı sanırım

Emin olamayız çünkü: yayın izlerken veyahutta bir siteye erişim de normalden daha fazla geç girme, açılma gibi sebeplerden dolayı, VPN özellikle DNS bir çözüm olabiliyor eğer düzelmezse destek kaydı açın dediğim yöntemleri ve Temsilcinin sizlerden taleplerini dinleyin, uygulayın.
Zaten, hat değerinden dolayı olduğunu sadece “zayıf bir ihtimal olarak görüyorum” diye belirttim.

Cihazı hangi ağda hangi bantta kullanıyorsunuz? Kullanım esnasında bluetooth cihazlar aktif mi? Cihaz laptop, mobil ya da masaüstü mü?
Daha fazla detay paylaşırsanız diğer arkadaşlar da yardımcı olacaktır size :slight_smile:

Edit: sıkıntı yurtdışı çıkışlarında olsa da Netflix’ten etkilenmemeniz gerekir misalen. TurkNet anlaşması gereği Netflix içerikleri TR’de TurkNet üzerinden dağıtılıyor bildiğim kadarıyla. YouTube tarafında ise hublar verileri önbelleklediği için erişim kısmen lokal çerçevede oluyor diyebilirim.

evimde tek modem var airties 5650 modem herşey otomatik ayarda değiştirmiyorum o kısımları internetim kesiliyo bluetoothun etki edeceğini sanmıyorum… gece 2 de olsa yani yoğunluğun olmadığı saatler dahil gene de donmalar oluyor… netflix en sıkıntısız olanı sonra youtube twitch işkence resmen

TurkNet bişey yapamıyormuş ona öyle dedi mh :slight_smile: belki burda sorun yaşayıp çözen biri denk gelir diye açtım türknetin mh ve teknik ekibinin bişeyden anladığını sanmıyorum açıkçası… tecrübe ile halleden biri varsa yardımcı olabilir belki…

1 ay önce geforce now’da 38 ping alan ben şimdi 79 ping alıyorum (kablolu bağlantı arkada internetten işlem yapan hiçbir şey yok soracak şimdi moderatörler şimdiden söyleyeyim). Her geçen gün daha kötüye gitmeyi nasıl başarıyorsunuz merak ediyorum doğrusu. Her geçiş yapacağım dönemde işlerim dolayısıyla geçiş yapamadım geçişi yapacağım zaman da fikrimi sadece ipv6 değiştirecektir. Gerçi onda da problemler çok olur son bir senedir ileriye giderken aynı zamanda bi o kadar da geriye düştünüz VAE müşterileriniz forumda kaç tanesi sorunlar yaşıyor TT ekibi geliyor sorun size gelen kabloda diyor ama müşteri kaynaklı arızası yazıyor TurkNet de çabalamıyor ya da çabalamayan çalışanlar bize denk geliyor. Malatyada benim dışımda aynı sorunları yaşayan biri daha buldum adam çıldırmış geçmiş başka internet servis sağlayıcı’e. Oyun girerim ping 500lere çıkar 34 sabit ping olur 50-60 çalışırsın bir npm paketi indireceksin internet kesilir mail açayım dersin google robot kontrolü yapar cgnat havuzuna atıldığından beridir o kadar çok sorun yaşadım ki internete bağlı bir işlem yaptığımda acaba bu anda internet kesilecek mi korkusuyla işe başlıyorum yıl 2021 yaşadığım olaya bak @EFG forumda bir kere takmadın bir kere. Turktelekom çöpünde bile adsl kullandığımda bu kadar saçma sorunlar yaşamadım. Forumda birbirlerini tanıyanlar birbirlerine yardım ediyor gerisinde moderatörler cevap yazmıyor. Yaklaşık 1 ay önce

dedi ve uzunca bir metin yazdım ve cevap verilmedi demek ki yeterince sallamıyorsunuz bari şöyle şeyler yazmayın da sinirlendirmeyin bari. Dalga geçer gibi sürekli böyle cevaplar ama açıklayınca cevap yok. Turktelekoma gidiyorum internet servis sağlayıcı bakıyor diyor OİM kayıt açıyorum TT bakıyor diyor napalım Bulgaristan’a bi fiber sallayıp kendi internet servis sağlayıcı’imizi mi kuralım kim çözecek derdimizi. 2 sene boyunca Superonline taahhütümün bitmesini bekledim TurkNet 'e geçmek için yetmedi taahhüt bozdum üstelik daha fazla fatura ödedim dedim modemimde sorun var gittim Keenetic modem aldım napalım statik ip de mi alalım cgnat havuzunda mı sorun var. Cgnat attığından beridir yüksek olan pinglerim iyice yükseldi 2 aydır oyun bile oynamıyorum kablolu bağlantıda oyuna girerken mobil internetimi kullanıyorum hatta bazen işlerimi bile öyle yapıyorum Keenetic üstünde yedek hat olarak hotspotu kullanarak (bağlantının ne zaman kesileceği belli olmayınca artık farklı maceralar deniyo insan). Neyse artık yazmaktan sıkıldım zaten yazdığımın da pek bir önemi yok burada umarım saçmasapan bir sorun araya girmez de geçiş yaparım. İlgilenecek birisi varsa da TurkNet’te kalmayı istiyorum yardımcı olursa sorunlarım çözülürse kalmayı istiyorum hatta 2-3 ay sonra büyük ihtimalle İzmir’de bir bağlantı daha kullanacağım sorunun Sivas’a bağlı olan lokasyonlarda olduğunu düşünüyorum veya İstanbul-Ankara-İzmir dışındaki lokasyonlarda.

2 Beğeni

IPv6 tanımlandıysa modem IPv6 yı alamıyorsa ayarlarından yalnızca IPv4 moduna çek

Merhaba, aboneliğimi başlattığımda benim de yaşadığım sorunlardan biriydi (Twitch) şu anda herhangi bir sorun yaşamıyorum yurtdışı bağlantılarından kaynaklı bir sorun bağlantınız ne kadar iyi olursa olsun bu sorun yaşanıyor.

Merhaba, öncelikle yaşamış olduğunuz sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. Bu durumu bize Online İşlem Merkezimiz üzerinden kayıt açarak ilettiniz mi? Eğer açmadıysanız bir kayıt oluşturun ve kaydınızın numarasını bana özel mesaj üzerinden iletin. Ben size elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım. Detaylıca hattınızı kontrol ettirerek net bir sonuca ulaşmaya çalışalım.

İlginize teşekkür ederim lakin bi işe yarayacağını sanmıyorum… kaç defa kayıt açtığımı hatırlamıyorum sayısını unuttum artık… hatta bir seferinden teknik ekipten bi arkadaş uzaktan bilgisayarıma bağlandı twitch yayını açtı sürekli donduğunu o da gördü ama modemi resetledi sadece :slight_smile: böyle çözüm üretilmez kusura bakmayın benim gibi mağdur olan çok abone var bu konuda… hattım da veya donanımım da herhangi bir sorun yok modeme gelen hızın tamamını alıyorum TEKRAR EDİYORUM YURTDIŞI KAYNAKLI PLATFORMLAR DA SIKINTI YAŞIYORUM donuyor yayın ve videolar :slight_smile: türktelekomla görüşün biran önce halledin

2 Beğeni

DNS ayarı bu durumda çok önemli. CF yada Next kullanın. Donma olduğu zaman hız testi yapın. Kablolu bağlantı ise eğer sorun yüksek ihtimalle qos ayarıdır. Video paketlerine öncelik vermiyordur , qos ayarını doğru yaptığınızdan emin olun.

qos ayarı nedir? nereden nasıl yaparım ? cevabınız için teşekkürler…

edit: şimdi baktım modeme bağlı cihazlara hız sınırı koyma ilgili bi ayar… bende ayarlar sınırsız zaten en yüksek seviye de bağlılar