Yıllardır kullandığım internet sık sık kopuyor

Yıllardır kullandığım internetim son 1 aydır aralıksız kopuyor destek kaydı açtığımda kullanıcı kaynaklı arıza diye dönüş alıyorum fakat anlamadığım şu sorun nasıl benden kaynaklı? Ben kabloları mı kestim kopardım da kendi ayağıma mı sıktım ki internetim kopuyor? Bununla birlikte benden ücret talep ediyorlar kontrol edelim diye zaten Evim müstakil direkten oraya kadar sorumluluk tt da benim müdahale edeceğim alan bile yok. Nasıl çözeriz bu problemi acaba?

Modem üzerinden hat değerlerinizi atar mısınız ?

hocam sen kabloları kesmezsin ama o kablo içten içe eskir, kopar, oksitlenir yani verimliliğini kaybeder. yani dışarıdan baktığında kablo sorunsuz gözükebilir ama yıllar o kablonun içini eskitebilir. tecrübeyle sabittir. :slight_smile:
kablo bi anda bozulmaz. yıllarca kullandıkça o da eskir ve bi gün pat diye sorun çıkar. sen yıllarca sorun yoktu, dün normal internetim vardı bugün niye yok dersin ama olay dediğim gibi gelişir. :slight_smile:

direkten gelen kablo bi şekilde senin evdeki modemden çıkan kabloyla ekleniyor. o ekten senin modeme kadar ki kısım senin sorumluluğunda. ekten direğe ve sonrası tt sorumluluğunda. genelde sorun ya direkteki bağlantıda çıkıyor ya da senin ek dahil modeme kadar olan kısımda.

1 Beğeni

Öyle doğru diyorsun aklıma gelmedi değil fakat işkillenmemek elde değil daha önce de aynı hat üzerinden ttnet kullandım fakat sıkıntı olmadı taahhüt bitince TurkNet e geçtiğim zamandan bir süre sonra kopmalar yaşıyordum sizce de bu normal olabilir mi? Ve şimdi yine türknetteyim belirli bir zaman geçti ve önceki gibi yine kopmalar yaşıyorum bence tesadüf olamaz

1 Beğeni

Üstadım hat değerleri çok değişiyor normalde hattım 54 mbps destekliyor fakat kopmalardan bu yana düşüş var

1 Beğeni

Hocam kablonun keyfini bilemeyiz :slight_smile: belki zamanlama olarak TurkNet 'e geçtikten sonra denk gelmiştir. bende de kopma oluyordu. arıza kaydı açtım ama bir türlü düzelmedi, sonra kabloda revizyon yapınca pat kesildi kopmalar. yani en olağan şüpheli iç tesisattır. ha onu iyice gözden geçirirsiniz, hala sorun devam ederse sonra direğe ve saha dolabına sırayla bakmak lazım. :slight_smile:

ben de o dönemde adsl kullanıyordum. stabil 14 mb alıyordum. kopma olunca dediğin gibi hız hem düştü hemde stabil değildi. bi 8 mb oluyordu bi 4 bi 6. kopmadan sonra internet geldiğinde hep farklı hızlarda geliyordu. doğal olarak da düşük…

O zaman dediğin gibi ben yarın kabloları bi kontrol edeyim inşallah çözülür zaten müstakil ev ankastre kutusu vs yok uğraştırmaz beni

2 Beğeni

deneyin, en azından olağan şüpheli listesinde mi değil mi ona göre bi ilerleme sağlarsınız. umarım fazla bir sıkıntıya mal olmadan sorun çözülür. :slight_smile:

1 Beğeni

Teknik bilgiler kısmındaki değerleri atar mısınız?

son olarak https://altyapisorgu.netspeed.com.tr/ adresinden hız sorgulaması ne gözüküyor, bakar mısınız?

Hocam TurkNet ekibi gelsin sizden(ankastreden modeme) kaynaklı bir sorun varsa çözsünler eğer saha dolabında veya saha dolabı ile ankastre arasında arıza varsa zaten ücret almazlar türk telekom’a bildirilir.

Ekibin gelmesine gerek yok bence. Bina içinde ki kabloların ek yerinin kontrol edilmesi yeterli.

evet ilk önce bu da kontrol edilebilir, ufak bir arıza varsa 99 tl verilmesin :sweat_smile:

1 Beğeni

Evet arkadaşlar şuanda sorun yok gibi görünüyor kabloların ekleri siyahlaşmış söküp birbirine boncuk krone ile bağladım ve değerler düzeldi @yuce haklıymışsın

2 Beğeni