Yetersiz İndirme Hızı; Yükleme Hızı Arasındaki Fark

Merhaba. 3 aydır TurkNet kullanmaktayım. İndirme hızım yükleme hızımın aksine bağlantı sağlandığından beri alt yapım için bahsedilen değerlerin fazlaca aşağısında kalmakta ve bir iyileşme kazanamadı. Gün içerisinde farklı saatlerde İnternet Hız Testi Ölçme & Speed Test — TurkNet üzerinden yaptığım hız testleri farklı neticeler vermedi ve hep bu çizgide ilerledi: 19.49 Mb/s AVRJ : 18.14 Mb/s indirme, 30.38 Mb/s AVRJ : 29.05 Mb/s yükleme hızı

Almakta olduğum hat değerleri:

near-end interleaved channel bit rate: 59912 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 30394 kbps
far-end fast channel bit rate: 0 kbps

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 6.1 dB
output power upstream: 9.5 dbm
attenuation downstream: 14.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 6.1 dB
output power downstream: 14.1 dbm
attenuation upstream: 1.7 dB

Sizce bu fark neden oluşmaktadır ? Bu bir sorun mudur ? TurkNet Online İşlem Merkezi üzeriden açtığım destek kayıtlarında alt yapımın desteklediği hızı almakta olduğum, hızımdan kaynaklı bir sorun olmadığı, 60.1 Mbps hızı sorunsuz aldığım ve uygulanabilecek bir işlem bulunmadığı geri dönüşlerini aldım. Forumda karşılaştığım konularda verilen cevaplar ve yardım çok daha tatmin edici idi, umarım bu konuda yardım bulabilir. Teşekkür ederim.

YAPA sanırım. Hangi profili kullanıyorsunuz? Kablolu mu kablosuz mu? Arkada sizden başka interneti kullanan bir program var mı?

Evet, YAPA hızlı profilini kablolu olarak sadece ben kullanmaktayım.

OYUN ya da STANDART profillerinde deneme yapıp sonuçları tekrar paylaşabilir misiniz?

STANDART profil: My nPerf result - Your result (3276631657540941) - nPerf.com
OYUN profili: My nPerf result - Your result (3276632443098044) - nPerf.com

Kaydı Performans başlığı altında açıp 15 dakika aralıklarla 3 kere speedtest yapıp ekran görüntüsünü paylaşırsanız ekipler ilgilenecektir diye düşünüyorum.

1 Beğeni

Bunu TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden yapmam gerektiğinden bahsediyorsunuz değil mi ? Arıza sorguladığımda hızımın düşük olduğunu ve bu konuda kayıt bırakabileceğimi ifade ediyor fakat bu şekilde açtığım ve sonuçsuz kalmış halihazırda 2 destek kaydım bulunmakta aynı şekilde bir çok hız testi ve açıklama içeren.

1 Beğeni

Merhaba. Bu konunun ardından açtığım destek kaydımda da bir sorun olmadığı belirtildi. Şu ana kadar TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden alabildiğim yardım bağlantımı kablolu olarak sağlamak ile sınırlı kaldı. Herhangi bir şekilde performans sorunu ile ilgili bir dönüş alamadım. Defalarca, internet hızında bariz bir kusur olduğu halde, sorun ya yoğunluktandır ya da santraldendir; aldığınız değerler santral mesafenize göre değişir; hız problemi yaşadığınızı tespit ettim - alt yapınızın desteklediği hızı almaktasınız cevaplarını aldım santral mesafeme yönelik bir cevap alamadan (ki bu netspeed üzerinden yapabildiğim basit bir sorgulamaya denk düşüyor: 357 Metre ki hat zayıflamama göre şu an mesafem 1.2km). Sonuç olarak bu sorun hat değerleri göz önüne alındığında normal midir yoksa turknetin yetersizliği midir ? Hiç bir şekilde durumu iyileştirmeye veya açıklamaya yönelik bir girişim, istek bulamadım turknetten.

1 Beğeni

Merhaba, daha detaylı verilere ulaşabilmek için arkadaşların dediği gibi hız testlerinizi kablolu bir şekilde bağlı olarak yapın. Bir de o şekilde deneyin. Aynı değeleri görürseniz ekran görüntüleri ile birlikte konu ile alakalı olarak tekrar bir destek kaydı açın. Sizin için de TurkNet destek ekibi için de daha iyi olur.

Çünkü kablosuz olarak yapılan hız testleri doğru değerleri vermiyor. İsterseniz hız testi yapmadan modeminizi kapatıp açın. Yoğunluk varsa o da ortadan kalsın.

Eğer sorununuz devam eder ve istediğiniz bir cevap alamazsanız bana mesaj atabilirsiniz.

2 Beğeni

Merhaba. 72 saat bir aranın ardından, tekrar açtığım destek kaydı da sonuçlandı. Altyapı kaynaklı bir sorun tespit edilemedi ki evet 60mbps modemim ile buluşabilmekte. Yaşanan sorunun cihaz kaynaklı olabileceği ifade edildi fakat halihazırda farklı cihazlarda da kablolu olarak aynı değerleri gördüm. Sorunumun düzelmemesi durumunda donanımsal olarak destek almam rica edildi ve destek almak için açtığım kayıt bu şekilde sonlandırıldı maalesef. Sorunu kendi tesisatımda aradığımda da bir kusura raslamadım ve hattımda da kesintiler yaşanmamakta. Aylarca bu şekilde dolaştırılmış hissetsem de bir çözüm gelemediğine hala inanamıyorum.

Durum devam etmekte ve çözümü gerçekten iss değiştirmek mi olmalı ? Taahhüt verdiğim bir iss ile bu uzunlukta ve büyüklükte sorun yaşayabilir miydim acaba ?

1 Beğeni

belli olmaz. belki yaşamazsınız ama yaşarsanız o zaman daha kötü olur. 2 sene çileyi çekersiniz. en azından turknette taahhüt yok. keşke hiç sorun yaşamasanız veya sorununuz çözülse de turknette kalsanız. tercih sizin tabi ki…

Daha düşük bir internet için aynı, belki de daha fazla para ödemek gerekebilir fakat Turknette karşılaştığım alt yapı için 75 sözleşme için 50 ve gerçek hız için 25 mbps gibi bir durumla da karşılaşabileceğimi düşünmüyorum. Şu an bu sorunla beraber 4. ayı geçirmekteysem zaten taahhüt istemeyen bir iss ile devam etmek istediğimdendir ama sanırım bu taahhütsüzlük de farklı bir iş.

1 Beğeni

ne deseniz haklısınız. sonuçta ben de bir müşteri olarak “müşteri her zaman haklıdır” ilkesini savunuyorum.

Her zaman olmasa da çoğu zaman haklı olabilir.

1 Beğeni

Çoğu zaman haklılığı her zaman olmaz diyip kafaları karıştırayım biraz. :slight_smile:

1 Beğeni