Yerinde destek ekibinin randevu oluşturup gelmemesi normal mi?

İnternetimin bağlandığı tarihten beri Crc hatalarının düzelmemesi sebebiyle ve kurulum ayı olmasından dolayı ücretsiz şekilde saha ekibi yollanacağı söylendi. Dün öğlen 4 civarı arayıp (0850 333 84 44) yarın geleceklerini söylediler. Hatta destek kaydımda da gün içerisinde planlanan çalışma sonuçlarını beklemekteyim diye belirtildi. Ne arayan var ne gelen var tüm günümü işlerimi bırakıp eve tıkıldım bekledim. Sık sık böyle şeyler yapıyor mu bu yerinde destek ekibi?

Ayrıca ek bir soru olarak, kablo döşenmesi gerekirse metresi 4.5Tl denildi. Gelen ekip kablo döşemek zorundayız derse ve bu da sorunumu çözmezse ödediğimle mi kalacağım 2. kattan bodrum kata ev içi vs. hesaplansa 100-150tl ücret çıkacak çünkü benden.

Merhaba, bölgesel durumlardan dolayı ekiplerin yoğunluğu değişebilmektedir.


Zorundayız diyemez, en kötü elektrikçiden yardım alabileceğinizi belirtir ve kurulumdan itibaren 1 ay boyunca bu hizmetten, ücretsiz yararlanabileceğiniz için 109TL ücret yansıtılmayacaktır.


Hat değerlerinizi paylaşır mısınız?

https://imgur.com/NR04EVZ bu şekilde.

En azından yoğunluktan dolayı gelemeyeceğiz gibi bir bilgilendirme yapsalar eve kapanıp kalmasak biz de. Yoksa aksaklık illaki olabilecek bir durum, anlayışla karşılanır bilgilendirme yapılırsa. Saat 6’da TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden de ekiplerden bilgi istedim dönüş bekliyorum denildi ona da cevap yok.

Sizin sorununuz CRC eğer öyleyse buna ekip bir şey yapamaz değerleriniz iyi. CRC yüksek kullanımdan dolayı oluşuyor olabilir. Bu ayarları, denedikten 1 gün sonra güncel değerlerinizi tekrar paylaşın 1 günlük CRC değerlerinize bir bakalım…

  • Yönetim> DSL Ayarı> PVC Paylaş “Etkin” yapın, işe yaramaz ise “VDSL Settings” kısmında ki değerleri “Stable” yapın.
  • Ek, dsl prizi ve splitter kullanma/yenile (YAK1)
  • Paketinizi 50mb’e çekin. (düzelmezse)

Modemle ilgili her şeyi denedim. Firmware, beta firmware, ayarlar etkin devre dışı stabil vs. yeni modem dahi aldım. Değerlerim dediğiniz gibi PVC etkin ve VDSL’de Rx stable şeklinde. Değerler 3 günlük, günlük ortalama 10-25K arası hata oluşuyor. Hatta bir ara tamamen sapıttı videolar donmaya başladı girdim saniyede onbinlerce hata veriyordu (100K hatayı geçmişti ondan sonra başladı sanırsam), kapatıp açtım öyle kurtardı. Böyle bir durumda istediği kadar iyi olsun değerlerim, derste sınavda interneti kapatıp açmak zorunda kalmam her şeyi mahvedecektir. Daha önceden VDSL kullanılmadı hiç, fiber kullanıyordum bağlantıları gelen kişi yaptı. Telefon girişinden veren de onlardı sordum aşağıdan kablo çekecek misiniz diye hayır demişti.

Binamın içinde fiber kabini, bu kadar yakın kabinde 50mb hıza düşürmek çok mantıklı değil, 8 metre çıkıyor mesafe zaten kesintisiz ve sorunsuz alabilmem gerekmiyor mu bu kadar yakın bir kabinde?

Hızınızı düşürmeniz, CRC’nin kaynağını bulmamızda yardımı olabilir. Farklı bir modemle 1 gün boyunca kullandınız mı, CRC değerleri neydi?


Telefon girişinde ki bağlantıyı yenileyin ve ankastre bağlantılarınızı YAK1 ile yapın. (Elektrikçi ile)

Kullandım farklı modemle de sonuç benzerdi. Aradılar bugün 4’e kadar geleceklermiş yönlendirilen ekip. Gerçi onların da durumdan pek haberi yok gibi kuruluma geliyoruz dedi kendim dedim kurulum yok benim diye.

Modeminiz son sürümdeyse bir önce ki sürümü yükler misiniz? Dediklerime rağmen düzelme olmazsa DSLAM kaynaklı bir CRC artışı oluyor muhtemelen, bir şey yapılamaz. Belki, port değişimi talep edilebilir ama hattınız da fiziksel bir sorun yok, değişimin olmaması beklenir.

1 Beğeni

İlk baştaki mesajımda belirtmiştim tüm firmwareleri denedim değişen bir şey yok hepsinde benzer şekilde hata oluştu. Yerinde destek geldi, o da hattında sorun yok dedi. Telekoma bildireceğiz dedi bakalım düzelmezse artık ona göre aksiyon alırız.

Bekliyordum…


CRC sorunu, hattınız da performans-kararlılık sorunlarını meydana getirmiyorsa önemli değil, dikkate almayın.

Kararlılık olarak bir kere yaşadım, 100K hatayı geçmiş ve video-site girişleri felç olmuştu kapatıp açmam gerekmişti. Bakalım ne olacak ilerleyen süreçlerde. Hattımdan olmadığını ben de tahmin ediyordum sorun telekom tarafında.

:smiley:

Oda birşey mi :smiley:

Yönetim > “Enable Reboot Scheduler” kısmını her gün veya 2 gün de bir yeniden başlatılacak şeklinde
ayarlayın, CRC birikiminin ve sistemin yeniden başlaması daha sağlıklı olacaktır.

Ayrıca, Asus Temsilcisinden gelen yanıta göre “Sürüm 1.1.2.3_473” TurkNet ile uyumlu olan sürüm, bir deneyin.

1 Beğeni

Gerçekten ekipler çok bilgisiz. Ayrıca türknetin çalıştığı firmalar ile de iletişiminin tam anlamıyla SIFIR olduğunu anlamış bulundum. Bana OİM üzerinden 8 inde TT ile ortak çalışma planladık diyorlar. Telefondan arayan teknofix 7si demişti bana daha önce. OİM üzerinden yazdım, başka forumda bulunan TürkNetDestek kişisine yazdım, yine de bugün geldi eleman. Hatta ve hatta arıza olduğunu bile bilmiyorlar KURULUM diye geliyorlar. CRC hatası var diyorum o ne ya diyorlar. TT için port değiştirsin düzelir dedi gelen kişi. Şansıma gelen kişi bakarken saniyede 5000-5000 hata artmaya başladı ve internetim gitti de derdimi anlatabildim.

Cidden şansa bir sorun yaşamazsak güzel hem fiyat hem hız anlamında, ama satış sonrası destek kısmı felç. Dediğim gibi elemanlar daha arıza mı kurulum mu onu bilmiyor, 8’i denilen ortak çalışmadan haberleri yok. Port değişiminden sonra düzelmezse sanırım gigafiber gelene kadar macerama başka iss’de devam edeceğim.

Yanlış anlamadıysam, apartmana fiber gelmiş. Kutudan dairenize direk kablo çekilmemiş, VDSL den gelen kabloya ek yapıp daireye verilmiş. Sizde daire içi dsl prizin den alıyorsunuz neti doğru mu ?

Gelme değil o fiber kutuları 2013’den beri var. Binaya kadar geliyor oradan telefon hattı üzerinden veriliyor denildi bana. Tabii garipsedim biraz o telefon kutusunda sadece 2-3 tane hat etiketlenmiş. Bina 52 dairelik kimse mi almamış telekomdan fiber.

Şimdi bakın aşağı yukarı doğru anlamışım. Fiberde snr değerinin önemli olmadığını bir kaç forumda okumuştum. Bazı yerlerde TT apartmana kadar fiberi getiriyor, sizin olan ucu belirliyor gerisine karışmıyor. Daire ye kadar yani modeme direk sizin çekmeniz gerekiyor. Sizde dairenize giden kabloya ek yapıp vermişler sanirim. Şimdi dsl prizinden alıyorsunuz interneti. Değerlere baktığım zaman hattınız benimkin den kat kat iyi. Alım gücünüz, snr değeriniz ve hat zayıflamanız iyi. Ben 4 snr değerinde 100mbps net alıyorum. VDSL altyapı ve senin yediğin crcyi bende yiyordum daha 2 gün öncesine kadar ama tabi stabilize de sorun yoktu. Sonra dsl kablosu yani prizden modeme gelen kabloyu kaliteli kalın dsl kablosu ile değiştim ve benim sorun ortadan kalktı. Şimdi günlük 20 crc demiyor. Sen ilk önce dsl prizden, modeme gelen o ara dsl kablosunu kaliteli kalın bir kablo ile değiş. Sonuç alacağını ümit ediyorum. Bu arada aracı hiç bir cihaz kullanma splitter vs. Ek olmaması çok önemli. Bunlara rağmen düzelmez ise portluk bir sıkıntı veya modemlik bir sıkıntı var gibi duruyor.

Hocam direk aşağıdaki telefon kutusuna da bağladı önceki gelenler, ayrıca ben daire içine cat kablo aldım onunla da denedim hem de 1 metre falan aldığım kablo kısa ek vs de yok. Başka bir modemle de denedim sonuç aynı. Evde telefon hattı yok zaten splitter kullanmıyorum.

Telekom ekipleri geldi. Haklı olarak bayağı bir söylendiler bize ortak çalışma diye belirtilmiş gelmiyorlar bile dediler. Normalde eve çıkmıyoruz biz, fakat onların ekipleri halledemediği için sürekli bize kayıt açıyorlar dedi gelen kişi. Ben de durumu anlattım aşağıdaki hat yerinde bir şeyler yaptılar. Hat zayıflamalarım download 1.6dB upload 2.0db şeklinde azalırken SNR 13’e çıktı hatta 14’ü de gördüğüm oldu. CRC hatalarını takipteyim bakalım ne olacak durum.

Sanırım, diğer işlemleri yaptınız. Paketinizi 50mb’e çekmeyi talep ettiniz mi? 50mb ve 100mb CRC değerlerini kıyaslayım yük altında ve SNR düşüklüğünden dolayı CRC artması sonucu olabilir.