Yeniden başlat internet gelsin (Değişik bir sorun)

Merhaba yaklaşık 2 yıldır türknetliyim hiçbir sorun yaşamıyordum ama 3 gündür ilginç bir sorunla karşılaştım ilk gün internetim 0.5mbps e düştü mevcut hızım 80 modemi yeniden başlattım sorun düzeldi ama 1 2 saat sonra sorun tekrar etti ve gene yeniden başlatmalar vs sorun düzeldi ertesi gün sabah kalktım internet hiç yok dsl ışıgı yanıyor internet yanıyor modeme gelen giden var ama internete giremiyorum modemi yeniden başlattım geldi sorunu türknete bildirdim bağlantıda kopma sorunu olarak güncellediler destek talebini neyse 24 saat geçti sorun düzeldi dendi yani ertesi gün tüm gün internete giremedik evde 4 çocuk var online dersler yalan oldu ben çalıştıgım için sadece modemi kapatıp acın dedim ama nafile belki 50 kereye yaptılar akşam eve geldim modemi resetledim internete girdik hızım güzel herşey güzel ve bu sabah kalktım gene internet yok yeniden başlattım geldi 15 20 dk sonra gene gitti gene yeniden başlattım geldi bu sorun sizce modemdenmi yoksa türknet kaynaklımı modem türknetin eskiden verdiği asuslardan modeli aklımda değil ama garantisi var nasıl bir yol izlemeliyim can sıkmaya başladı
NOT:İnternet gidince modemden araçlardan googleye ping atıyorum ping gidiyor

Edit:Akşam durum bu şekilde modemi yeniden başlatayım hız düzelecek ama crc hataları gözüme çarptı sürekli yükseliyor sizce çokmu fazla nasıl düzeltebilirim cat7 cablo sipariş etttim tesisatı düzelteceğim

Hocam aynı sorunu wifi olarak yaşıyorum. Turknet geçişimden sonra başladı. 1 haftadır her sabah modemi kapatıp açmam gerekiyor. İşin ilginci kablolu olarak bağlantı sağlayabiliyorum.

1 Beğeni

Hocam kablolu denemedim denemek aklımda vardı iyi oldu söylediğiniz internet gidince kablolu bağlayıp deneyeceğim

Hocam deneyin eğer kablolu varsa aynı sorunu yaşıyoruz demektir. Destek anlamında ona göre bir yol izleriz. Aynı zamanlarda, farklı aboneliklerde aynı sorunlar varsa iss kaynaklıdır diye düşünüyorum artık.

Akşam yaşarsam kesinlikle deniyeceğim dün deniyecektim bir hışımla sıfırladım modemi sizide etikleyeceğim sonuca

Kablolu olarak bağlantı sağlayıp, kablosuz olarak sorun yaşıyorsanız problem modem kaynaklıdır. Evinizde başka modem varsa deneme yapmanızı tavsiye ederim.

1 Beğeni

@mehmetcan
Hocam konuya görseller ekledim bakarmısınız rica etsem

Berat Bey, baktım hat değerlerinizi ama çok fazla bir sıkıntı yok(DownStream SNR değeriniz dışında). CRC hatalarına gelince, bu CRC hataları akşam yoğunluk saatlerinde mi oluyor ? Yoksa günün her saati modem,hata üretmeye devam mi ediyor ? Şu anda kaç mpbs lik paket kullanıyorsunuz?

2 Beğeni

Öncelikle teşekkürler gün içinde çalıştığım için bakamıyorum ama şuan baktığımda hızlı şekilde artıyordu crc hataları şuanda 100 lük paketi kullanıyorum snr değerini düşürünce 90 a kadar çıktım cat7 kablo ile snr yi yükseltip hızımı arttırmayı planlıyorum bir aksilik olmazsa.Yukarıda dediğim gibi 1mbps geliyordu gördüğünüz gibi ama bakın yeniden başlattım ve mevcut hız budur kablosuz bağlanıyorum tendanın ac18 acces pointi var menzil gerçekten çok uzak ondan dolayı 50 gelmesi normal 60 70 olduğuda oluyor

Eklemek istiyorum modemi yeniden başlattım hem hız düzeldi hemde crc hataları 0 bu nasıl birşeydir modemdemi sorun var anlamadım ki

15 dakika geçti hala crc hatası 0 şaka gibi ya :slight_smile:
Asusa modem loglarını raporladım 48 saat daha kayıt tutacak ve gönderecek bakalım sonuç ne çıkacak sizdende bilgi rica ediyorum ne yapmalıyım

Berat Bey, anladığım kadarıyla yogunluk zamanları CRC hataları artıyor. SNR değerinizi arttırmak için Cat6 veya Cat7 kablo çekmeden once SNR değerinizi manuel olarak 12 13 db ye sabitlemenizi ve o şekilde kontrol etmenizi tavsiye ederim.

1 Beğeni

Deniyeceğim ilgilendiğiniz için çok teşekkürler <3

Ben Teşekkür ederim Berat Bey, iyi günler.