Yeni modemde anlık internet kopmaları

Merhaba eski modemimi yenilemeye karar verdim ve teknosadan gidip tplink vx230v modem/Router aldım ama aldığıma pişman oldum internet bağlı gözükmesine rağmen sürekli olarak anlık kopmalar yaşıyorum bu sırada Wi-Fi a bağlı gözüksem de internetim kesiliyor ama modem üzerindeki Işık’ların hepsi sorunsuz yanıyor konuyla ilgili tplink canlı destek isp nin bağlantımı sifirlamasi gerektiğini söyledi onu da yaptık ama durum yine aynı asagiya modem loglrini bırakıyorum dört beş farklı forumda konus açtım ama kimse çözemedi internetteki diğer konularda bahsedilenleri de denedim ama sonuç yine aynı şimdiden teşekkürler

Blok alıntı

2023-04-16 09:14:57 [3] PPP: ppp0 User request
2023-04-16 09:14:57 [3] PPP: ppp0 LCP down
2023-04-16 09:14:57 [4] PPP: ppp0 LCP down
2023-04-16 09:14:57 [6] PPP: ppp0 sent [LCP TermReq id=0x5 "User request"]
2023-04-16 09:14:57 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP TermAck id=0x5] 9f 9c b5 f0
2023-04-16 09:14:57 [3] PPP: ppp0
2023-04-16 09:14:58 [6] PPP: ppp0 sent [PADI Host-Uniq(0x00006bad)]
2023-04-16 09:14:58 [6] PPP: ppp0 rcvd [PADO PeerMac(ac-60-b6-5f-b6-2d)]
2023-04-16 09:14:58 [6] PPP: ppp0 sent [PADR Host-Uniq(0x00006bad)]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 rcvd [PADS SessionID(0x0001)]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x1 <mru 1480> <magic 0x7f9b80df>]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfReq id=0x83 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x7f59dba8>]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfAck id=0x83 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x7f59dba8>]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfNak id=0x1 <mru 1492>]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1492> <magic 0x7f9b80df>]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfAck id=0x2 <mru 1492> <magic 0x7f9b80df>]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0x7f9b80df]
2023-04-16 09:14:59 [6] PPP: ppp0 sent [PAP AuthReq id=0x1 user="214xxxxxxx@turk.net" password=<hidden>]
2023-04-16 09:14:59 [5] VoIP: restart SIP stack due to intf IP changed to 0.0.0.0
2023-04-16 09:15:02 [6] PPP: ppp0 sent [PAP AuthReq id=0x2 user="214xxxxxxx@turk.net" password=<hidden>]
2023-04-16 09:15:03 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP TermReq id=0x84] 00 00 00 00
2023-04-16 09:15:03 [3] PPP: ppp0 LCP down
2023-04-16 09:15:03 [4] PPP: ppp0 LCP down
2023-04-16 09:15:03 [6] PPP: ppp0 sent [LCP TermAck id=0x84]
2023-04-16 09:15:07 [3] PPP: ppp0
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 sent [PADI Host-Uniq(0x00006c5a)]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 rcvd [PADO PeerMac(ac-60-b6-5f-b6-2d)]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 sent [PADR Host-Uniq(0x00006c5a)]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 rcvd [PADS SessionID(0x0002)]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x1 <mru 1480> <magic 0x74349a84>]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfReq id=0xa9 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x9ca53d4>]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfAck id=0xa9 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x9ca53d4>]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfNak id=0x1 <mru 1492>]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x2 <mru 1492> <magic 0x74349a84>]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfAck id=0x2 <mru 1492> <magic 0x74349a84>]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0x74349a84]
2023-04-16 09:15:12 [6] PPP: ppp0 sent [PAP AuthReq id=0x1 user="214xxxxxxx@turk.net" password=<hidden>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfReq id=0x1 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x7165d48f>]
2023-04-16 09:15:13 [3] PPP: ppp0 LCP down
2023-04-16 09:15:13 [4] PPP: ppp0 LCP down
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x3 <mru 1480> <magic 0xebcbce5b>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfAck id=0x1 <mru 1492> <auth pap> <magic 0x7165d48f>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfNak id=0x3 <mru 1492>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [LCP ConfReq id=0x4 <mru 1492> <magic 0xebcbce5b>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ConfAck id=0x4 <mru 1492> <magic 0xebcbce5b>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [LCP EchoReq id=0x0 magic=0xebcbce5b]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [PAP AuthReq id=0x2 user="214xxxxxxx@turk.net" password=<hidden>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 rcvd [PAP AuthAck id=0x2 ""] c9 37 4f
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfReq id=0x1 <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 0.0.0.0> <ms-dns2 0.0.0.0>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [IPV6CP ConfReq id=0x1 <addr fe80::e154:6317:680f:771d>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfReq id=0x1 <addr 172.17.1.89>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfAck id=0x1 <addr 172.17.1.89>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfNak id=0x1 <addr 100.84.94.83> <ms-dns1 193.192.98.8> <ms-dns2 212.154.100.18>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 sent [IPCP ConfReq id=0x2 <addr 100.84.94.83> <ms-dns1 193.192.98.8> <ms-dns2 212.154.100.18>]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 rcvd [LCP ProtRej id=0x2 80 57 01 01 00 0e 01 0a e1 54 63 17 68 0f 77 1d]
2023-04-16 09:15:13 [6] PPP: ppp0 rcvd [IPCP ConfAck id=0x2 <addr 100.84.94.83> <ms-dns1 193.192.98.8> <ms-dns2 212.154.100.18>]
2023-04-16 09:15:14 [5] VoIP: enable SIP stack due to intf(100.84.94.83) is up.
1 Beğeni

@moderators @tnetwork

Bir aydır ne bir mod ne de TurkNet destek ekibi konuyla ilgili yardımcı olmadı uygulama üzerinden açtığım destek kayıtlarında anlık kontrol edip şu an için sorun yok deyip duruyorlar defalarca kendimi ifade etmeme, kontrol ettikleri sırada sorun olmasa bile kullanırken sürekli olarak anlık kopmalar yaşayıp bu kopmalar sırasında modem ara yüzüne dahi giremediğimi söylememe rağmen sürekli aynı şeyi yapıyorlar ekip taleplerime hiç bir şekide karşılık bulamıyorum hattımı fiziki olarak hiç bir şekilde kontrol etmiyorlar bu zamana kadar yaptıkları tek müdahale bir kerecik hattımı sıfırlamak oldu ve tabi ki bunun da hiç bir yararı olmadı

1 Beğeni

Merhaba. Bağlantıda sorun yaşadığınız cihaz sayısı ve bu cihazların kablolumu kablosuzmu bağlandıklarını belirtebilirmisiniz. Ve TurkNet online işlemlerde teknik bilgiler kısmında alttaki görseldeki kısın kesinti yaşadığınız zamanla uyum gösteriyormu?

Cihaz sayısı yaklaşık olarak 6 ve bunların hepsi akıllı telefon içlerinde 5GHz destekleyen ve desteklemeyen modeller var hepsi de aynı sorundan muzdarip, şu an için belirttiğiniz yerdeki kesintisiz bağlantı süresi dediğim süreyi karşılamıyor ama bu sorun olmadığı anlamına gelmiyor çünkü daha bu sabah da bahsettiğim sorunu 3 4 kez yaşadım, kendim de bilişim konusunda az çok bilgiliyim, log kayıtlarına baktığımda sorunu yaşadığım saatte DHCP sunucusu yenilenmiş ve cihazlar tekrar ip almış bu da aklıma modem kaynaklı bir sorun olabileceğini getiriyor ama o da değil be yazık ki çünkü aynı sorunu eski modemimde de yaşıyorum

Sorunun başlangıcı ağa eklenen yeni bir cihazla eş zamanlımıdır?

Bu TurkNet’in sitesindeki bağlantı süresi yanlış gösteriyor maalesef o yüzden burayı baz almamak gerekiyor. Bilginize.

(Modem bağlantı süresini * 2 olarak gözüküyor yaklaşık olarak)

Sizden sonra ben de kontrol ettim. Bende birebir tutmakta

Logları inceledim de “lcp down” logu var. Pppoe koptuğunun göstergesi. Bu benim yaşadığım lcp terminated by peer hatasına benziyor. Pppoe kopuyordu bende de aynı şekilde.

Download yaparken pppoe kopma sıklığı artacak mı bakar mısınız ?

Eğer öyleyse çözümü yok ne yazık ki.

Ben network yöneticileri ile görüştüğümde pppoe tünel işi qos sorunu demişti.

Bunu engellemek için modemde qos kuralı oluşturup 85mbps download ve 7.7mbps upload a sabitleyip bu şekilde indirme yapıyorum. Yüzde 100 çözüm değil ama en azından qos olmayan zamana göre daha az kopuyor pppoe.

Gece 4 sularında yaklaşık 7 gb bir indirme yaptım herhangi bir kesinti olmadı hocam genelde gün içinde daha çok yaşıyorum bunu

Bende de dediğiniz gibi bir durum söz konusu hocam


En yukarıdaki mac bu mesajı yazdığım cihaza ait gördüğünüz gibi durduk yere ağdan düşüp tekrar eklenmişim bu arada bahsedeyim band steering açık 2.4G kanal 6 5G kanal 40 da sabit

İlk başlarda yeni modeme geçtiğimde bu sorunu yaşamaya başladım ve çözemeyince eski modeme geri döndüm ama o modemde de bir süre sonra aynı problemleri yaşamaya başlayınca tesadüf olabileceğini düşünüp tekrar yeni modeme geçtim (eski modemde bağlantı hızı çok düşük ve yetersiz kalıyor) ve şu an da yeni modemi kullanıyorum hatta bu mesajı yazmaya geldiğimde yine bağlantı kesildi ve yaklaşık 1 dk beklemek zorunda kaldım

sorunun kaynağı olabilir.

Birde mesh bir yapı mı kullanıyorsunuz.

Mesh yok ama üst katta Xiaomi marka repeater var sadece ayrıca band steering açık ve kapalı şekilde denedim sonuç yine aynı

Merhaba, Modem testin sonucuna göre ne yazık ki yazılım çok sıkıntılı modemde kilitlenme wifi kopması dsl sinyal stabilitesi gibi sorunlar var.

Modem için yeni yazılım çıkarmaları gerekiyor.

@KASPAROV arkadaşımın yardımları için teşekkürler. :heart:

1 Beğeni

Hangi testten bahsediyoruz hocam?

Modemin performans testi herşeyine bakılarak yapılıyor. @KASPAROV arkadaş test işinde olduğu için söylediğiniz modemi temin edip deneme yaptı sonuç olarak yazılımı çok kötü durumda.

Ürün çok yeni olduğu için yazılımda hatalar olabilir tabi ki zamanla düzeltilecektir ama dediğim gibi bu sorunu eski modemimde de yaşıyordum