Yeni aboneyim, hattım aktifleştirildi ama internete bağlanamıyorum

Altyapım FTTH, Özgür İletişim 100 paketi için başvuru yaptım. 8 Eylül’de daire içi sonlandırma ve kurulum yapıldı. Aynı günün akşamı aradığımda hizmetin aktifleştirildi bilgisi verildi ancak hala internete bağlanamıyorum. TurkNet aktivasyon hattı sinyal gelmediğini söylüyor, TT saha ekipleri daire, bina, ankastre ve santralde ölçüm yaptıklarında herhangi bir sorun olmadığını, modemin TurkNet tarafından IP alamadığını söylüyorlar. İki taraf da suçu birbirine atıyor ve kimse hiçbir şekilde yardımcı olmuyor yani. TT kendilerine teknik durumu bildirmiş olmasına rağmen TurkNet müşteri hizmetlerinden 4 gündür hiçbir şekilde dönüş alamıyorum. Modemdeki internet ışığı kırmızı yanıp sönüyor. Cihazların ve modem arayüzünün “Bağlantı Teşhisi” sayfasının ekran görüntüsünü de ekliyorum.

Daha önce böyle bir şey yaşayan var mı? Modem IP alamadığı için statik IP’nin çözüm olacağını söyleyenler oldu, o yüzden statik IP için talep oluşturdum. Sizin düşünceleriniz neler konu ile ilgili? @EPG



PON ışığı yanıyor. Yani fiber bağlantı var. Modem kurulumu elle yapmayı deneyin isterseniz. Kullanıcı adı ve şifrenizi online işlemlerden alarak giriniz. VLAN ID 35 yapıp deneyin. Olmaz ise modemi sıfırlayın. Normalde bilgileri modemin otomatik alması gerekiyordu.

Aktivasyondan hattından verilen bilgi ayar yapmamam gerektiği, ayarların otomatik olarak yapılacağı yönündeydi. Tekrar deneyeceğim belirttiğiniz şekilde.

Evet normalde TT modemleri otomatik olarak kendisi kurulum yapabiliyor. Ama anlaşılan bir sorun var.

Denedim, ayarlardan sonra karşılaştığım ekran bu şekildeydi ancak hala bağlantı sağlayamıyorum. Ayarları yaptıktan sonra internet ışığım düz kırmızı yanmaya başladı.

kullanıcı adı şifre ve vlan id girdiniz mi?

Girdim. Online işlemlerdeki kullanıcı bilgilerini girdim, VLAN ID kısmı zaten belirttiğiniz gibi 35’di. Şu an internet ışığım sürekli kırmızı yanıyor, yanıp sönmüyor.

ONT cihazınızı kapatıp açabilir misisiniz? Aklıma başka bir çözüm gelmedi.


Destek kaydınızda olay buna döndüyse BTK dan kayıt oluşturun.

Aynen o şekilde oldu. Ayrıca bağlantı teşhisi sayfam da ayar yaptıktan sonra bu şekilde.

Bana TT nin verdiği modem ZTE idi. Ayarları bu şekilde.

Aynı sorunu 2 gün çektim. Bu akşam 8’de sorun giderildi. Sizin yapacağınız hiçbir şey yok. Destek talebi oluşturduysanız bekleyeceksiniz. Ttnet saha ekibi suçu TurkNet’e atıyor, TurkNet de kendilerinden bir sorun kaynaklanmadığını belirtiyor. En nihayetinde sorunu saha ekibi hallediyor. Bende o şekilde oldu. TurkNet destekdeki arkadaşlar size ilgileniliyor, takipteyiz diyorlarsa ellerinden geleni yapıyorlardır.

1 Beğeni

"İlgileniyoruz"dan başka hiçbir şey söylemiyor zaten TurkNet müşteri temsilcileri. Onu da kendileri lutfedip arayıp söylemiyor zaten. Ben aradığımda ekiplere iletilmiş, çözümleniyor diyorlar. Fakat TurkNet’den kimse bana tek bir kelime açıklama yapmıyor. Buna karşılık muhatabım dahi olmayan TT saha elemanları somut kanıtlar ile birlikte açıklıyor durumu. Kime inanmalıyım sizce bu durumda? Bölge müdürlüğündeki mühendislere dahi ulaşıp altyapıda sorun olmadığını benim yanımda teyit eden TT saha ekibine mi, yoksa sadece “ilgileniyoruz” diyen TurkNet ekibine mi?

Onu inanın ben de bilmiyorum. Saha ekibi beni de aradı, yanlış iş emri girmişler bilgileri göremiyorum dedi. Zaten interneti onlar açamamışlardır bizde sorun yok dedi. TurkNet desteğe bunu ilettim onlar doğru girdiklerini belirtti ve yakından takip ediyoruz falan dediler. Umudu kesmiştim ben yarın iptal düşünüyordum ama bu akşam sorun çözüldü.

Destek, saha ekibinden gelen bilgiyi de paylaşıyor zaten.

Benimkinde;

İş Emri Durum Açıklama : Arızanız gerekli kontrol ve işlemler sonucunda çözümlenmiştir
İşlem Sonuç Kodu : ARIZA TESPİT EDİLMEDİ
İşlem Sonuç Grubu : Müşteri Sorumluluğunda - Giderildi

Bunlar yazıyor, kime inanacağımı bilmiyorum :grin:

1 Beğeni

Destek kaydı üzerinden size dönüş yapılacaktır. Siz orada yazan bilgilere inanın. :person_shrugging:

Dönüş yapılsa da inansam keşke :relaxed: