Yalın İnternet geçişi sonrası

Merhabalar, daha önce yalın internet geçişi yapmış olanlar cevap verebilir mi acaba?

Yalın İnternet geçişi için talep oluşturdum ve gerekli onayları dün verdim. Bugün her gün olduğu gibi crc nedeniyle modemi yeniden başlatmak için kapattım açtım. Sonrasında internet bir daha geri gelmedi.

TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden ilk arıza sorgulama yaptığım zaman arıza görünmüyor hangi konuda kayıt açacaksınız diye yönlendirme yaptı, şikayeti yazdım onaya tıklayınca bölgenizde genel arıza var uyarısı gelip süreci başa attı kayıt oluşturmaya izin vermedi. Bir kaç deneme sonrası yine aynı şekilde arıza görünmedi ama bu sefer kaydı açabildim.

Daha önce Facebook gruplarında yalın geçişi sonrasında internet kesintisi yaşayan abonelerin paylaşımlarını gördüğümü hatırlıyorum, bu yüzden bu konuyu açmak istedim.

Acaba bu kesinti yalın geçiş işlemi ile ilgili olabilir mi?

Ayrıca internet yok ama crc var :grin::grin:
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 58878 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 15359 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 56085
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 1:25, 10 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 13.8 dB
output power upstream: 9.4 dbm
attenuation downstream: 12.3 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 12.3 dB
output power downstream: 13.9 dbm
attenuation upstream: 0.4 dB

Birde bu crc hatası sizde yalın internete geçmeden öncede var mıydı onu merak ettim

Evet akşamları genellikle oluyor.

1 Beğeni

Bende yalın internete geçtikten sonra böyle bir sorun olmadı ama hız dalgalanmaları oluyor sabit hatta iken böyle bir sorun yoktu yalın internet ile alakası varmı bilemiyorum

Aşırı hız dalgalanması mı oluyor. Yani belli bir süre içinde mi yoksa anlık bir zaman diliminde mi?

Anlık zaman diliminde oluyor hocam bilmiyorum bununlamı alakalı eskiden böyle bir sorun yoktu birde şöyle bir sorunum var yalın internete geçmeden önce 2.4 ghzde 75 mbps pakette 72 73 mbps alıyordum yalın internete geçtikten sonra hızım 52 53 oluyor en fazla modemi yeniden başlatınca 72 73 mbps alıyorum tekrar 5 dk sonra yeniden hızım 53 oluyor en fazla başka modemlede denedim aynı yalın internete geçtikten sonra bu sorun çıktı ortaya tesadüf mü bilmiyorum yoksa yalın internetlemi alakalı anlamadım birde bana yalın internete geçerken internetinizde herhangi bir kesilme olmicak denmişti ama kesilmişti

Hmm, çok teknik bilgim yok ama yalın geçişi esnasında yeni bir port tahsisi yapılmış olabilir. Bunu da öğrenmek için yine TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden bir kayıt açıp hat üzerinde en son ne zaman port değişikliği veya port güncelleme işlemi yapıldığını sormanız gerekiyor. Hat ile ilgili tüm işlemlerin kayıtları işletmecide tutuluyor olmalı. Adres sorgunuzda hâlâ yüksek hızlar çıkıyor ve siz çok altında bir modem buluşması görüyor iseniz bununla ilgili de bir kayıt açın derim.

bilmiyorum hocam ama hattımın desteklediği hızı alıyorum snr margin sınırda 8.1 ama hat zayıflaması normal ama dediğim gibi bu durumu yaşıyorum birde yalın internete geçtikten sonra neden yeni port tahsis ediliyor

Benim ki sadece tahmin. Port değişmeyip TurkNet tarafında bir tanım da yapılıyor olabilir. :man_shrugging:

Yalın İnternete geçebildinizmi hocam geçtiyseniz herhangi bir fark oldumu

Evet geçebildim şükür. İnternet kesintisinin nedenini öğrenemedim ama TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden açtığım destek kaydına istinaden netuzman arkadaş hatta bir güncelleme yaptı modemin fişini çektirip yeniden taktırdı. Sonrasında hattı 75 mbps ile buluşturdu.
Ama ben crc olabileceği ihtimaline karşın hattı 77 mbps buluşma 8,1 snr değerine rağmen profili 50 mbps e çektirdim.
Sonuç ne oldu diye sorarcak olursanız az önce crc savaşları tekrar başladı.
Aşağıya hat değerlerini bırakacağım, yüksek ihtimalle hatta bir sorun yok ama sanırım Zyxel 8623 Asus a özeniyor.

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 51199 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 15359 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 4855
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 1:01, 43 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 15.7 dB
output power upstream: 9.5 dbm
attenuation downstream: 12.2 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 12.2 dB
output power downstream: 13.8 dbm
attenuation upstream: 0.4 dB
1 saatin sonunda 4855 crc. Dayanabilir isem 12 saat sonrasına da bakacağım. :slight_smile:

Hocam herhangi bir hız dalgalanması falan oluyormu test edebildinizmi

Acaba modemde mi bir problem var?

Zyxel çöp, yazılım güncellemesi istiyor.

Tp link 9970 i bir süre takıp denedim maksimum kapasite zaman zaman azalıp yükseliyor. Zayıflama değeri sabit kalırken snr değeri 0,1 ile 0,3 arası düşüyor. Tp link daha yüksek snr değeri (16db) gösteriyor. Tekrar zyxel e geçtim. şu an değerler bu şekilde.
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 15.3 dB
output power upstream: 9.4 dbm
attenuation downstream: 12.3 dB

yalın internetten öncedemi böyleydi

Değerler konusunda bir değişikli olmadı. Yani maksimum değeri göremediğimiz için kontrol etme imkanım olmadı. Yüksek ihtimal santral kapasitesi artık yeterli değil.

Güncelleme: Dün akşam Twitter (X) platformu üzerinden yaptığım geri bildirim (şikayet) nedeniyle TT genel müdürlüğü üzerinden çağrı aldım. Önce bazı bilgiler alındı sonrasında altyapıda ki eksiklikleri ve orada yakın zamanda yapılan çalışmaları vs sordu. Yaşadığım problemi vs. anlattım. Çözüm önerisi olarak bant genişliği ve kapasite artırımı ile pronemin çözüleceği bilgisini de iletmeyi ihmal etmedim. Kontrol edip geri dönüş yapacaklar. Bakalım TurkNet li olup olmamam onlar için bir sorun teşkil edecek mi olumlu veya olumsuz gelişmeleri buradan aktarırım. (Merak edenler için :hugs:)