Wifi hızım düşük

Merhaba, ben interneti ethernetle pc den kullanıyorum ama evdeki diğer kişiler wifi ile telefondan bağlanıyor ve sürekli internetin yavaş olduğudan yakınıyorlar (interneti başkası kullanmıyorken bile) ethernetle kullandığım için ben böyle bir sorun yaşamıyorum. Forumda açılan diğer konuları okudum tahmin ettiğim gibi modemden kaynaklıymış sanırım peki kesin olarak modemden kaynaklı olup olmadığını nasıl anlayabilirim çünkü modem alıp da sonrasında sorunum düzelmezse boşuna para harcamak istemiyorum malumunuz ekonomik durumlar… Bir de gelen misafirlerin telefonlarını bağlamaya çalışırken ip adresi alınıyor kısmında takılı kalıp bağlanmıyor ip ayarını statik e çevirip elle yazarak bağlayabiliyorum telefonları eskiydi biraz acaba onlardan mı yoksa internetten kaynaklı bir durum mu bu? Yardımcı olabilirseniz çok iyi olur şimdiden teşekküler :slight_smile:

1 Beğeni

Merhaba @Nihaila, bu konuda @BLackOwL katılıyorum. İstenilen bilgileri göndermeniz durumunda yardımcı olur ve destek olmaya çalışırız.

1 Beğeni

Modem modeli: VMG3312-B10B
Status :

============================================================================
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 3 hours: 32 minutes

   VDSL Port Details       Upstream         Downstream
           Line Rate:      1.182 Mbps       22.669 Mbps
Actual Net Data Rate:      1.163 Mbps       22.618 Mbps
      Trellis Coding:         ON                ON
          SNR Margin:        8.3 dB            7.9 dB
        Actual Delay:          0 ms              0 ms
      Transmit Power:        3.8 dBm          13.3 dBm
       Receive Power:       -4.5 dBm           3.4 dBm
          Actual INP:        0.0 symbols       0.0 symbols
   Total Attenuation:        8.4 dB            9.8 dB

Attainable Net Data Rate: 1.283 Mbps 21.520 Mbps

  VDSL Band Status    U0      U1      U2      U3      D1      D2      D3

Line Attenuation(dB): 0.5 21.4 17.0 N/A 8.1 23.2 37.0
Signal Attenuation(dB): 0.3 N/A 16.0 N/A 8.1 23.2 37.0
SNR Margin(dB): 9.5 N/A 8.2 N/A 7.9 7.9 7.9
Transmit Power(dBm):- 5.0 -21.3 3.2 N/A 11.5 7.0 3.8

        VDSL Counters

       Downstream        Upstream

Since Link time = 32 min 29 sec
FEC: 95 5588
CRC: 11 15
ES: 10 8
SES: 0 0
UAS: 0 2556
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 15 minutes time = 4 min 37 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Previous 15 minutes time = 15 min 0 sec
FEC: 5 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Latest 1 day time = 3 hours 34 min 37 sec
FEC: 56755 11176
CRC: 4011 30
ES: 30 16
SES: 15 0
UAS: 58 5125
LOS: 10 0
LOF: 8 0
LOM: 0 0
Previous 1 day time = 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 0 0
ES: 0 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Total time = 3 hours 34 min 37 sec
FEC: 56755 11176
CRC: 4011 30
ES: 30 16
SES: 15 0
UAS: 58 5125
LOS: 10 0
LOF: 8 0
LOM: 0 0

Wifi Hızı:


Ethernet Hızı:

Merhaba

Alt yapı sorgulaması yapar mısın. Santral mesafesi kaç geldiğine bakabilir miyiz.

Adresinizde Alabileceğiniz Maksimum Hız

80 Mbps

Santral/Saha Dolabı Tahmini Mesafe

110 Metre

Port Durumu

Port Var

Bu arada hız 80 mbps olarak gözüküyor ama onda hata var altyapım bu hızı desteklemiyor orda karışıklık olmasın.

kaç destekliyor(20 karakter)

23 mbps destekliyor altyapım internet hız ölçümü yaptığımda kullanılıyordu bu ayrtıntıyı da ekleyeyim

1 Beğeni

Bana portunuz sıkıntılı gibi geldi isterseniz destek kaydı açıp port değişimi talep edebilirsiniz.

@EFG @CKLasT sizin görüşleriniz nelerdir ona göre destek kaydı oluşturayım boşuna meşgul etmek istemem destek ekibini

1 Beğeni

Merhaba

Destek kaydı açtığınızda TT ekibi kontrol sağlaması için göndereceklerdir, belki de port değişimi olacak bilemeyiz.

Siz konu hakkında bize bir destek kaydı oluşturun lütfen. Bana oluşturacağınız destek kaydının numarasını özel mesaj üzerinden iletin. Ben size bu süreçte elimden geldiği kadar yardımcı olarak destek vermeye çalışacağım.

2 Beğeni

Arkadaşlarıma sorununuzu detaylıca araştırmaları için bilgi vermiştim. Size ulaşarak detaylı bir şekilde sorunun içeriği ile alakalı olarak bilgi vermişler. Buradan da paylaşayım.

Kablosuzda performans ve kopma sorunu yaşıyor olabilirsiniz bu da modemin etrafının kapalı bir konumda durması, modem ile aynı odada yer alan elektronik cihazlar, farklı odalarda yaşanan wifi problemleri, modem kalitesi,kapasitesi,dağıtım gücü, modeme bağlı cihaz sayısı,modemle cihaz arasındaki engeller (kapı,duvar vs),modemin wifi kanalı,wifi standardı dolayısıyla olabiliyor. Bu konuda ne yazık ki yapabileceğim bir şey bulunmuyor. Biz modeminize kadar gelen bağlantıdan ve kablolu hızdan sorumluyuz.

Modeminiz ne kadar iyi olursa olsun bulunduğunuz bölgede Wi-Fi sinyal kalabalığı yüksekse bağlantı sorunu yaşayabilirsiniz. Modem ara yüzüne girdiğinizde wifi kablosuz ayarlar kısmında kanal listesini görebilirsiniz.

Bu ayarlardan daha az sıkışıklığın olduğu bir kanala taşıma yapabilirsiniz. 2.4 GHz Wi-Fi için en popüler kanallar 1,6 ve 11’dir, çünkü birbirleriyle çakışmazlar.

Bunun dışında kablosuz ağa müdahale edebilecek bir teknoloji bulunmamaktadır.

@EFG sabah erken saatte özel mesajdan önemli bir konu üzerine size ulaşmıştım da mesajım ulaşmadı mı?

Mesajınızı aldım @Yato, birazdan dönüş yapacağım.

2 Beğeni