Wifi bağlantısı kopuyor

Daha önceki konuları okudum. Bendeki sorun kesinlikle kablolu bağlantıda değil bilgisayarımda interneti gayet güzel kullanıyorum mobil cihazlarda bağlantı kesildiğinde modem sağlıklı bir şekilde çalışıyor. Bağlantı sıklıkla kopuyor hani günde 5-10 defa değil, önceleri ev ahalisinde oluyordu yenilerde benim telefonda da aynı sorun var wifi bağlantısını analiz edip modem arayüzünde boş kanallarda sabitlemeyi de denedim ama sonuç alamadım. Modemim VMG 1312-T20B resmi siteden güncellemeleri kontrol ettim modem güncel. Beni şaşırtan şey bu sorunun 8 gün sonra ortaya çıkması hani 8 gündür mükemmeldi de şimdi mi nazlanıyor anlamadım.

Merhaba sacro, hoş geldin!
8 Gün önce modeminiz de hizmetiniz de herhangi bir fiziksel veya yazılımsal değişiklik yaptınız mı?
Peki, bağlantı belirli bir saatlerde mi kopuyor ve bağlantınız koptuğu zaman modeminiz de aşırı yüklenme (bağlantı sayısı veri aktarım hızı) gibi olaylar oluyor mu?
Şunları deneyin:

  1. Farklı bir modem kullanın.
  2. Bluetooth veya kablosuz sinyal yayan farklı teknolojiler varsa kapatın, kullanmayın. (Telefon tabletlerin Bluetooth’nu kapatın.)

kurulumdun bu yana dokunmadım modeme. Saati belli olmuyor. 2.4Ghz için 1,6 ve 11. kanal tavsiyesine uyup 6. kanala sabitlemiştim kopmadan en çok şikayeti olan annem bugün hiç kopma yaşamadım diyor şimdilik bende de bağlantı stabil gibi az önce bir defa koptu sadece. Bunun kesin bir çözümü var mıdır kanal ayarından başka mesela bağlantı hızını düşürmek gibi?

1 Gün boyunca izleyelim, belki de yoğun ağ trafiği olabilir ve kanal 6 daha uygun olabilir sizler için. Peki, kablosuz da koptuğu zaman kablolu da her hangi bir sorun oluyor mu, oluyorsa hat değerlerini de bir paylaşır mısın?

1 Beğeni

xDSLFwVersion: FwVer:5.9.2.23_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_A

                 Downstream
   SNR Margin:      10.3 dB

Line Attenuation: 0.9 dB
Data Rate: 102398 kbps
ES: 2
SES: 0
Upstream
SNR Margin: 31.0 dB
Line Attenuation: 0.0 dB
Data Rate: 8191 kbps
ES: 0
SES: 0

özellikle kontrol ediyorum kablolu bağlantıda kopma yok keşke öyle olsa hat hızını düşürerek çözerdik büyük ihtimal. Yine de paylaştım değerleri.

Merhabalar, foruma hoş geldiniz. Kopma probleminizin ile alakalı Online İşlemler - TurkNet & 0 850 288 80 80 üzerinden “Sık Sık Kopma” başlıklı bir kayıt bırakmanız yeterli olacaktır. Devamında kayıt numaranızı buradan iletirseniz sevinirim :raised_hand:t2:

Online işlemler destek talebiyle bir gündür iletişim halindeyim dün kopma olayı donanımsal bir hadise dedi ve cevap yazmama rağmen geri dönmedi zyxel destek ekibi de yardımcı olmadı ama onlar olmak zorunda yine de aklınıza gelen çözüm yollarını paylaşırsanız sevinirim. kanal değiştirme dns değiştirme gibi ayarları denedim ama olmadı.

Kayıt numaranızı benimle paylaşırsanız kontrol edelim :melting_face:

Destek kayıt numarasını kastediyosanız 54347030

2 Beğeni

Kopma sorununun çözümü için hızınızın düşürülmesi tavsiye edilmiş. Dilerseniz bu işlemi onaylayıp hizmetinizi bir süre daha inceleyelim. Hızı sağlıklı bir seviyeye düşüp sabitlemek soruna çözüm olmaz ise farklı yönleriyle arızanız ele alınabilir :raising_hand_man:

Peki 100mb paketim var kaça düşürüp sabitlemek daha mantıklı?

Kademeli olarak düşürülür ve test edilir. Uygun hız bulunduğunda sabitlenir. Kaydınız üzerinden netuzmana konu hakkında bilgi aktarırsanız sizinle detayları paylaşacaktır :handshake:

1 Beğeni

Kablolu olarak hiç bir sorun yaşamıyor, wifi sorunu modemden kaynaklı olabiliyor, adabtör modeme uygunmu değil mi ? Wifi ayarlarınızı hiç değiştirdiniz mi ?

Önerim modem alacak maliyetin yoksa kabloluda sorun yok yanına kablolu olarak bağlayacak router alabilirsin.

zyxel cihazı sadece arıza olursa iade alacağını söylemişti. Bu durum arıza herhalde kullanamıyorum ilk önce hızı düşürüp sabitlemeyi deneyeceğim işe yaramaz ise zyxel ile iletişim geçip modemi iade ederim. o da olmadı dediğiniz gibi router alırım.

Kabloluda kopma yoksa kopma kaydı açmanızı hızınızı düşürmenizi önermem portunuz bile değişebilir daha kötü olabilir. Sorun modeminizdedir mesela kendimden örnek vereyim benim modemde de ara ara sorun oluyor telefonlarda telefon uykuya geçince wifi kopuyor bazen laptopta bağlanmıyor wifiye modem resleyip ağ sıfırlayıp falan giriyoruz.

peki modem için aldığım firma bana yardımcı olmak zorunda o zaman değil mi?

Kendiniz mi aldınız ISS modemi mi bilmiyorum, genelde ISS modemlerinde oluyor bu wifi sorunu. Netten araştırın yazılımdan da olabilir, belki stabil çalışan yazılım vardır, forumlarda modem destekten sorun yada firmaya sorun daha stabil sürüm var mı wifi sorunu yaşıyorum deyip.

firmanın sattığını almadım o da zyxeldi. Şimdi zyxel ile iletişim halindeyim bakalım ne olacak. Dediğiniz mantıklı modem güncel ama belki de sorun budur sürüm düşürebilirim.

zyxe ile değerleri paylaştım SNR Margin 10.3 db, en az 15 olması gerekiyor iss ile iletişime geçin diyor. iss teknik destek ise hiçbir sorun yok modemi satın aldığınız firmay başvurun diyor.