VoWiFi Sorunu TurkNet

Merhaba, son bir kaç haftadır VoWiFi sürekli kopup duruyor. Önceden böyle bir durum yoktu. Giriş katta oturduğumuz için baz istasyonu çekmiyor yani bu özellik bizim için hayati öneme sahip görüşmeler için. Koptuğu zaman da aramalar gelmiyor. Destek kaydı açtım fakat ısrarla bizden kaynaklı sorun olmadığını söylediler. Sizde de bu sorun var mı?

İlk başta modemden ALG ayarlarını açın dediler, zaten açıktı.

Operatörüm Türk Telekom, cihazım POCO F3, modemim TP-LINK TD-W9960. Başka internete bağlanınca bu sorun olmuyor, sadece TurkNet’te var.

Bilgisi olan, çözümü olan ya da bu sorunu yaşayan yok mu?

Vodafone TurkNet ve Samsung üçlüsünde VoWiFi çalışmıyor. Sözde Nisan ayında birkaç ay içinde çözülecek dediler. Bunu bile beceremediler

1 Beğeni

kayıtlı wifi ağlarını tüm cihazlarda unutup tekrar şifre girerek bağlanıp deneyin.

Deneyeyim.

Türk Telekom benimki.

Farklı markla modem ile deneme imkanınız varsa deneyin. Bazı durumlarda modemden kaynıklıda olabiliyor.

Maalesef yok.

Bu sorun ile ilgili forumda birkaç başlık zaten mevcut.

@Emree 'nin de dediği gibi voWifi probleminin yalnızca Samsung + Vodafone + TurkNet üçlemesinde olduğu varsayıldı (hala yaşadığım ve çözüme kavuşmamış problem). Eminim ki test yapılan cihaz yelpazesi genişledikçe, sorunun kaynağının nerede olduğu anlaşılacak.

Bahsettiğim üçleme ile farklı ISS’de voWifi çalışıyor, farklı modem ve TurkNet ile yine çalışmıyor. Ayrıca yurt dışındaki testlerimde, belediyelerin filtreli free-wifi’larında bile sorunsuz çalışmakta.

Umarım problem hızlıca çözüme ulaşır. Yalnızca şebekenin sinyalinin zayıf olduğu durumlar değil, afet ve acil durum anlarında da (şebekelerin çalışmayacağı vb) çok gerekli bir teknoloji.

Hocam Vodafone değil benimki. Türk Telekom.

Evet yazdıklarımı dikkatli okumadınız sanırım, ben de ondan bahsediyorum. Sorun bu üçlemede (Vodafone+Samsung+TurkNet) veya mobil operatörde değil. Hızlı bir workaround ile TurkNet tarafından çözülecek bir konu olduğunu düşünüyorum. Sadece üzerine yeterince düşülmediği kanaatindeyim.

bu sorunu bende yaşıyorum maalesef bu TurkNet alakalı bir durum ben farklı modemlerdede deneme yaptım hem kendi evimde hemde farklı sağlayıcıda turknette sorun yaratıyor yanlızca…

Destek kaydında söyledim sorun sizden kaynaklı diye. Network ekibimize ilettim dediler, 2 gün sonra bizde sorun yok dediler, statik ip alın dediler. Ben de statik ip’ye para vermem dedim, o zaman ipv6 tanımlayalım dediler, ben de tamam deneyeyim dedim. Tanımladılar tanımlamasına da ipv6 da sorunluymuş. Bir türlü düzgün hizmet veremiyorlar. Destek kaydında 2 gün boyunca VoWiFi’nin ne olduğunu anlattım arkadaşa.

ipv6 ile ne alakası var onun ? Operatörlerde ipv6 desteği yokki çalışsın. Garip garip öneriler neden sunarlar anlamıyorum

3 Beğeni

Evet başladı ama habire güncelleme yapıyor. Çünkü Türkiye’de maalesef operatörlerden kiralama ile baz kullanıyor. Yurt dışındaki gibi olsa Vodafone’u kimse tutamaz burada. O nedenle çok sıkntılı.

Bende de sorun yoktu. Son bir aydır bu sorun oluşuyor. Benimkisi genel sorundan farklı olarak VoWiFi bazen oluyor bazen olmuyor. Yani sürekli kopuyor. Eskiden gayet iyi çalışıyordu. VoWiFi’yi kapatmak istemiyorum çünkü dediğim gibi giriş katta oturduğumuz için hat çekmiyor ve bizim için hayati öneme sahip bu özellik.

Aynı cihaz ve sim kart ile farklı bir ISS üzerinde çalışan teknoloji TurkNet üzerinde çalışmıyorsa eğer, son kullanıcı olarak TurkNet’in sorunu çözmesini bekleriz. Sorun mobil operatör ile TurkNet arasında ise, yine sorunu TurkNet’in üstlenmesi gerekmekte.

Belirtmeliyim ki statik ip sahibiyim, gerekli olmasa da ilgili port yönlendirmeleri de yaptım. Sorun devam etmekte.

İnternet Servis Sağlayıcı’nın ana yükümlülüğü, internet ağındaki servislere sorunsuz/sürekli erişim sağlayabilmesi değil mi? ISS’lere ödediğimiz para karşılığında almayı umduğumuz hizmet bu değil mi?

Şimdi Vodafone voWifi protokolünü de internet üzerindeki bir servis olarak değerlendirirsek, ben TurkNet kullanarak bu servise erişemiyorsam fakat farklı bir ISS ile erişiyorsam, tabiiki de son kullanıcı olarak sorunun TurkNet tarafında olduğunu varsayarım. Eğer sorun mobil operatörde ise de, çözümü TurkNet’in üstlenmesi gerektiğinden bahsediyorum. “İnternet Servis Sağlayıcı” rolü gereği TurkNet’in yapması gereken budur. Sizin de tecrübe ettiğiniz üzere, en az 5 yıldır var olan ve çözüm bulamamış bir problemden bahsediyoruz hala.

Sonuç olarak gsm operatörünü değiştirmek çözüm değil, mevcut sorunun üzerini kapamaktır.

1 Beğeni

Vodafone kiralama ile çalışmıyor. Telsim batınca ona ait baz istasyonlarını satın aldı ve kendi baz istasyonlarını kuruyor.

1 Beğeni