Vdsl hız düşmesi hk

Öncelikle ağustos 2020 de eski adresim olan alanya mahmutlar eser 1 sitesinde bina kutusuna 80mb hız geliyor bina içi kablolar yüzünden eve 75mb hız geliyordu. Eski adresime sorgulama yaptığımda hala bu hızların geldiği gözüküyor.
Ağustos ayı içerisinde evlendiğim için yeni adresim olan eski oturduğu yerin tam karşısı alanya mahmutlar mah. My dreams apt. taşındım. Abonesi olduğum türknet bana 50mb hız verebileceğini söyledi ben de o zamanlar çok yoğun olduğum için kabul ettim . Daha sonra aralık ayında yaptığım araştırmada binaya 80mb hız verildiğini öğrendim(iç tesisat kablosu yüzünden hız eve 70mb olarak gelmekteydi). Türktnete ilettiğimse ise port yanlışlığı olabilir hemen bakalım cevabını aldım. Yani ağustos ayında 80mb hız verebilecekken yanlış port yüzünden 50mb hız verdiler ve bu port değişikliği ücretini benim hiçbir hata olmamasına rağmen faturama 100tl olarak yansıttılar. Port değişikliği sonrası bir süre sorunsuz 70mb hız kullanmaya başladım.
Şimdi ise bina kutusuna gelen hız giderek düşmektedir. Önce 70mb şimdi ise 65-60mb civarına düşmüştür. Türktelekom ekipleri gelerek kontrollerini sağlamış ve kayıt olarak ‘’ ARIZA MÜŞTERİ KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR’’ notunu bırakmıştır. Ne servis sağlayıcı ne de alt yapı sağlayıcı çözüm üretememektedir.


Konu hakkında türknetin cevabı;

Altyapıda yapılan çalışmalar, geçen süre vs. gibi durumlar bakır kabloya etki edebilmektedir. Bu sebepten hız değerleri zaman içerisinde düşebilmektedir. Kontrol ettiğimde Türk Telekom’un verdiği bilgilere göre altyapınızın karşılayabileceği maksimum hız değeri 62 Mbps olarak görünmektedir ve modeminize ulaşan hız ise 59 Mbps’dir. Bakır kablo zafiyeti ve santral mesafesi göz önüne alındığı zaman %20’lik kayıplar normal karşılanmaktadır. Şuan da altyapınızın karşılayabileceği maksimum hız değerlerinden yararlanmaktasınız.

bir ayda intenet hızının böyle düşmesi normal mi?

Bağlı olduğunuz saha dolabına/ santrale yeni aboneler eklendikçe kapasitesi düşebilmekte aynı şekilde apartmanınızda yeni aboneler arttıkça kapasite düşecektir.

cevap için çok teşekkür ederim. bende ilk olarak abone artışından dolayı olduğu düşündüm hala da düşünüyorum. Bunu türk telekoma söylediğimde ise böyle bişeyin olmacağını söylediler. Tabi sizin destek bölümündeki arkadaşlarda ilgilenmedi. Yinede dolaba ve kablolara bakmaları için telekoma mail attim ama müşterimiz değilsiniz cevabı verdiler. Bu konu hakkında türknetin telekoma baskı yapması gerekmez mi? sonuçta ortada bir hizmet var ve bir çok kişi bu hizmetten yararlanmak istiyor ve parasını ödüyor. Bu parası verilen hizmeti daha stabil hale getirmek türk telekomun görevi değilmi?

1 Beğeni