Birkaç hafta önce ADSL’den VDSL’e geçiş yaptım yeni modem alıp kurulumunu vdsl olarak yaptım ama hızımda hiçbir değişme olmadı. Destek açtım sorunun iç tesisatta olabileceğini söylediler tüm kabloları CAT6 olarak değiştirdim ama sorun hala devam ediyor.
Hat değerlerim:
Modemi kapatıp açabilir misiniz ? Şuan da 78 mbps hız görünüyor bir de IPnizi ve devre numaranızı gizlemenizi tavsiye ederim. Eğer sorun devam ediyorsa arıza kaydınıza bu forumdaki konunuzun linkini atın ve İç tesisat problemi düşünülüyorsa yerinde destek gelsin. İç tesisatta problem yoksa herhangi bir ücret ödemessiniz diye biliyorum. Çünkü sorun TT tarafından oluyor.
Hattınız doğru yere bağlı olduğuna emin misiniz ? Belki orada bir hata vardır. Tam bilemedim. Dediğim gibi yerinde destek talep etmenizi tavsiye ederim. Çünkü VDSL’e geçtiyseniz yeni bir devreye geçirmiş olabilirler. Ankastrenin fotoğrafını atınız. Eğer etiket varsa önceden YAPA’da mıydınız ?
O zaman aynı hat üzerinden verilmiş olabilir. Yerinde destek ekibine bir kontrol ettirin. Kablo da sorun yoksa TT ekiplerini yönlendirme yapılacaktır. Kablonuzun yerini biliyorsanız gelen ekibe gösterin.
Biraz uğraştırıcı olacak ama kablonuzu bulmanın çok kısa yolu var.
elinize ince uclu bir cımbız alın. ve sğa taraf dışarıdan gelen kısım olduğuna gore sol taraftan her iki ucu birbirine temas ettirmek için cımbızı uclara sokun. Bir yandan telefonunuzdan modem arayüzüne bakarsanız bağlantının kesildiği an o kısadevre yaptığınız kısım sizin ucunuzdur.
Bundan sonrası aslında işiniz biraz uzun sürecek. Tavsiyem şudur bu gibi durumlar için her zaman yanınızda en az 1-2 metrelik dsl kablo bulundurun ucuna da rj11 çakılı olsun yani modeme takılan telefon hattı ucu.
modemi ankastrenin yanına indirin uzatma kablosu ile dışarıdan gelen kablonun uclarını unutmayacak şekilde tabi kendi kablonuzun ankastreden çıkarın modeme taktığınız dsl kablosunun diğer ucu çakılı olmasın ve ucları önce bir temas ettirin sinyal gelene kadar ters bağlarsanız sinyal gelmez, geldiği anda biraz birbirine sıkışacak şekilde birleştirin.
Ardından modeme kablosuz da olsa bir cihaz bağlayın ve ölçüm yapın eğer önceki değerden çok daha yüksek bir değer alıyorsanız ya daha önce bağladığınız aradaki kabloda sorun var yada ankastrede ki birleşim noktalarında sorun var.
Aslında bunu anlamanın kısa yolu var ama herkesde dijital multimetre olmadığı için ben analog yöntemi söyledim.