TurkNet üzerinden Türk Telekom altyapısını kullanarak VDSL internet hizmeti alıyorum. 19 Eylül tarihinde binamıza fiber altyapı getirildi ve bu doğrultuda fiber başvurusu yaptım. Başvuru sürecinde özellikle sorduğum soru şu oldu: “Binaya sadece fiber kutusu geldi, ancak dairelere kadar herhangi bir kablo çekimi yapılmadı. Bunu kim yapacak?” Bu soruma Türk Telekom ekibinin bu işlemi gerçekleştireceği yanıtı verildi, bu sebeple başvuru işlemlerini başlattım.
Ancak, başvurumu takiben iki iş günü geçmesine rağmen herhangi bir bilgilendirme yapılmadı. 24 Eylül sabahı, bilgi almak için iletişime geçtiğimde, yaklaşık 45 dakika sonra aranarak binada dairelere kadar kablo çekilmediği için işlemlerin ilerleyemeyeceği ve kablo çekimini bizim yaptırmamız gerektiği söylendi. Başvuru esnasındaki konuşmamı hatırlattım ve sonrasında TurkNet şikayet hattına durumu bildirdim. Telefon kaydımın incelenmesi için bir kayıt oluşturuldu. Şikayetimden yaklaşık 1 saat sonra Türk Telekom ekibi binaya gelerek tüm dairelere gerekli kablo çekimini gerçekleştirdi.
Burada aklıma şu soru takılıyor: Türk Telekom ekibi gerçekten 45 dakika önce mi gelip binayı inceledi ve dairelere kadar kablo çekilmediğini tespit ederek TurkNet ekibine hemen haber verdi? Eğer bu inceleme 45 dakika önce yapılmadıysa, neden bu bilgi tarafıma 2 iş günü geçmesine rağmen iletilmedi ve ancak benim bilgi talebimden sonra aktarıldı?
24 Eylül’de kablo çekimi tamamlandıktan sonra, akşam saatlerinde durumu resimli olarak destek kaydına bildirdim ve işlemlerin devam etmesini talep ettim. O günden itibaren Türk Telekom ekibinin gelerek kurulum yapacağı söylendi. 26 Eylül’de gelmeleri bekleniyordu, ancak gelen olmadı. O sırada belirtilen öngörülen süre 6 iş günüydü. Bugün, 30 Eylül, 6. iş günü ve yaptığım görüşmede bu sefer öngörülen sürenin 6 ila 7 iş günü olduğu belirtildi.
Ayrıca, Türk Telekom saha ekibine bilgi verildiğinden dahi emin değilim. Üstelik bu süreçte binamızda sıfırdan internet başvurusu yapan bir kişinin interneti bağlandı. Biz zaten mevcut internetimiz varken yalnızca fiber geçişi yapmak istiyoruz ancak hâlâ beklemekteyiz. Yaşanan bu aksaklıklar nedeniyle mağduriyet yaşamaktayım ve sorunun bir an önce çözüme kavuşturulmasını talep ediyorum.
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim ancak,
bakır hizmetimde bir sorun yaşadığımı belirtmedim sadece geçiş sürecinin ne kadar süreceğine dair net bilgi almak istemiştim. 26 eylülde öngörülen 6 gündür dendi bugün 6 ile 7 gündür deniyor. Neye göre değişiyor bu süre ?
neden ilk başta 7 gün denmedi ?
Bakın öngörülen sürenin TurkNet firmasının öngördüğü süre olduğunu biliyorum tt ekipleri tarafından gecikmeler yaşanabilir onuda anlarım ama önce 6. gün deniyor 6. gün geliyor bu sefer 6 ila 7 gündür deniyor.
Fiber geçiş sürecinde nedense yanlış bilgilendirmeler silsilesi beni buldu.
Açıkçası bu süreçten yeni geçmiş biri olarak aktarıyorum. Türk Telekom binaya fiber çekerken OBK kablosunu normalde eve kadar çekiyor, ama eğer binaya fiber çekilirken sizin daireye çekilemedi ise eve kadar çektirmek size kalıyor. Bizim binada dönüşüm esnasında isteyen herkese çekildi ancak sonrada binaya taşınan veya zamanında istemeyenler kendisi çektirmek zorunda kalacak.
Bizde olan önce her kata kadar OBK kablo çekildi, sonra bina altına ana fiber kutusu getirildi. Evlere kadar OBK kablo çekildi. Sonrasında Bina altındaki cihazdan hem dairelere hem sokaktaki hatta bağlantı yapıldı. Fiziksel olarak işlem bittikten sonra binada iş kalmadı. Bunların hepsini taşoran firma yaptı ve yaklaşık 3-4 gün sürdü. Sonrasında Türk Telekom merkezden düzenlemeler/ayarlamalar ve aktivasyon yaptı. (Türk Telekom aktivasyonu bitirene kadar altyapı sorgulamada fiber görünmedi) Aktivasyon yapılınca İnternet Altyapı Sorgulama - Fiber Altyapı - TurkNet buradan alt yapı sorguladım. Fiber görününce TurkNet TurkNet Online İşlem Merkezi’den talep oluşturdum. Türk Telekom ekipleri gelip modemi kurdular.
Ekiplerin gelip modem kurulumu haricinde öbürleri tamam ama ne hikmetse bugün 7. gün ve hala gelip bir modem kuramadılar. Sizde kaç günde gelmişlerdi modem kurulumuna @MHT
Ön görülen süreç 26 eylül de 6 iş günüydü, 30 eylül de 6-7 iş günü oldu,
1 Ekim de ise 3.10.2024 kadar tamamlanacağı söylenmiş iş emri numarası istemiştim onu iletmişler ama büyük ihtimal oda hatalı türk telekomdan sorguladığımda sonuç bulunmadı diyor…
2017 senesinden beri TurkNet kullanıcısıyım ama artık yavaş yavaş ipleri koparma noktasına doğru gidiyorum…
verilen iş emri no : 902024092026502062 teyit edebilecek olan varsa sevinirim
Altyapı sorgulaması (İnternet Altyapı Sorgulama - Fiber Altyapı - TurkNet) yaptığınızda Fiber olarak görünüyor mu?
Göründükten sonra TurkNet Online İşlem Merkezi’den bilet açtığımda aynı gün çözüldü ama şanslı idim. Ortalama 6-7 günü sürüyormuş normalde
gözüktüğü için başvuru yapabildim aksi halde zaten başvuru yapamıyorum diye biliyorum bugün 8. gün ön görülen süreç her gün değişiyor bakalım dün en son 3 ekime kadar tamamlanacağını ilettiler. merakla bekliyoruz
Bugün 9. gün ve sözde bugün geleceğini belirtti çok sayın müşteri temsilciniz ama saat:14:30 ve mesai bitimine 3 saatten az süre kaldı acaba TurkNet bu hizmeti bize vermek istemiyor olabilir mi çünkü ekipten bilgi almak istediğimde sadece bana aciliyet ve öncelik belirttiğini söylüyorlar. Sırf bugün gelecekler diye işten izin alıp evde kaldım evde kimse olmayacak diye o ki gelmeyecekler neden tarih veriyorsunuz @TurkNet ekibi. Zaten bu süreçte hiç bir doğru bilgi verilmedi ki tarafıma oda ayrı bir konu
gün geçti gelen giden olmadı izin aldığımla kaldım ortada. bugün geleceklerdi saat 16:27 ortada arayan da yok soranda yok artık bıktım uğraşmaktan bugün gelmezlerse diyecek söz bulamıyorum.
Dönüşüm değilde 0 dan talep daha hızlı sonuçlanıyor olabilir bende TurkNet kullanıyordum fakat TT alt yapısında 100 mbps verebildiği için bende TT ye geçtim bölgemde yoğunluk var denilmişti ön talep almışlardı o hafta onaylandığı gün arayıp müsaitseniz gelelim denildi ve geldiler 0 hat olduğu için olabilir bu kadar hızlı gelmeleri diye düşünüyorum hemen gelip kablo çekip bağladılar hatta ilk bağlatan ben olabilirim sokakta bağlandıktan sonra sinyal daha verilmemiş denildi telefon etti 1 saat sonra sinyal geldi bence mevcut aboneliğimizi kapatıp 0 dan başvuru yapabilirsiniz