Merhaba. VAE’de 83mbps hız alabileceğimi öğrenince YAPA’dan VAE’ye geçiş talep etmiştim. Önce TT ekibi gelip ankastreme etiket bıraktı. Sonrasında TurkNet ekibi gelip ankastredeki yeni portuma bağlantıyı gerçekleştirdiler.
sorunum: Şu an internet bağlantım yok. VAE geçişi talep ettiğimde bana 10 haneli yeni bir devre numarası verdiler OİM’den. Teknik bilgiler kısmından kontrol ettiğimde OİM’de halen eski devre numaram gözüküyor.
sorunum: Altyapımı sorguladığımda 83mbps hız alabildiğimi gördüm. VDSL olarak geçiş yapmak istiyordum fakat gelen ekip bina ankastremdeki portumu test ettiğinde 16mbps hız geldiğini, ADSL olduğunu söyledi.
Yeni portumdan ne zaman internet erişimi alabilirim? VDSL hız almak için ne yapmam gerekiyor?
Bu arada modemimin arayüzünde altyapımın hızını görebiliyorum:
Genelde önce ADSL veriyorlar daha sonra VDSL portu müsaitse hemen VDSL portuna geçişini sağlıyorlar. VDSL üzerinden hizmet almak istediğinize dair destek kaydı açarsanız, VDSL portun uygunluğunu kontrol edip geri dönüş yaparlar.
Modem sıfırlama işlemini yapmıştım fakat değişen bir şey olmadı. Teknik bilgiler bu şekilde:
TurkNet ekibi gelip ankastremde bağlantımı değiştirmeden önce internet erişimim vardı. YAPA altyapısında kullandığım hattım henüz iptal olup yeni altyapıdaki hattım aktifleşmemiş diye düşünüyorum. Doğru mudur acaba?
Hat değerlerinize göre DSL ışığı yanıyor, ve modem 10’lu IP almış, bu demekki modem arayüzüne girdiğiniz kullanıcı adı/şifreniz yanlış. YAPA’dan VAE’ye geçişlerde kullanıcı adı/şifre değişiyor mu bilmiyorum fakat değişiyorsa eğer size yeni kullanıcı adı/şifreyi göndermiş olmaları lazım. Göndermemişler ise modemi sıfırlayıp tekrardan kurulum yapın, online işlemlerdeki modem kullanıcı adı şifre bölümünden bilgilerinizi öğrenebilirsiniz. Bilgileri doğru girdiğinizden emin olun. Doğru yapmanıza rağmen internet gelmiyorsa destek kaydı açın durumu anlatın.
Modem kurulumunu sıfırdan yaptım. OİM’de daha önce kullandığım kullanıcı adı ve şifre mevcut, değişiklik olmamış. Bu bilgileri girdiğimde kimlik doğrulaması başarılı olduğuna dair bilgi görünüyor modem arayüzünde.
Kullanıcı adının doğru olduğunu belirtmiyor o, 10.255 ile başlayan IP’ler yanlış kullanıcı adı/şifre demek. Destek kaydı açıp durumu iletin. Demekki arka planda daha yapılmamış işlemler var.
Gördüğüm kadarıyla şu anda hala YAPA altyapısında gözüküyorsunuz geçiş işlemleriniz tamamlanmamış olabilir veya Teknik Bilgiler güncellenmemiş olabilir.OİM üzerinden bildirin müşteri hizmetleri ile görüşerek geçiş işleminiz ile ilgili en doğru bilgiyi alabilirsiniz.
TurkNet’ten hala bir bilgilendirme yok. Destek kaydına cevap da verilmiyor. OİM uygulamasında arıza tespiti yaptığımda “atlak bağlantı” sorunu gözüküyor. Birisi de mesaj atıp veya arayıp sorununuz şu, şu zaman çözülecek demiyor.