Vae geçişi ve devam eden sorunlar

Sokağın başındaki saha dolabına fiber bağlantı gelmesinden ötürü TurkNet’e vae geçişi talebinde bulundum. (talep tarihim 15.11.2020)
çünkü yapa sisteminde olduğum zaman santralden bağlantı oluyor.
onun yerine vae ile sokağın başındaki saha dolabından bağlantı kurulumu ile yaklaşık 80mbps alabiliyor olacaktım.
bugün (02.12.2020) saha ekibi gelerek bağlantılarımı yaparak gitti.
ancak ne telefon hizmetim çalışıyor şu an.
ne de saha dolabından bağlantım kurulmuş durumda.
sadece santralden gelen vae adsl olarak 16mbps internetim var.
“Line Attenuation değerim hala 19.6 dB”

sokağın başındaki saha dolabından “vae vdsl” bağlantımın kurulmasını talep etmekteyim.

şeklinde btk şikayeti oluşturdum.
sabah türk telekom müdürlüğüne gidip bağlantımı düzgün yapmadılar diye şikayet edeyim dedim.
görevli sen TurkNet kullanıcısısın diyerek başından savdı.
destek numarası: 38413722

03.12.2020 tarihinden beri internetim yok. çevir sesi yok.
iş emri bile açılmamış. mal gibi bekliyorum kaç gündür.

Allah yardımcınız olsun benim bölgemde de aynı şekil çalışma yapıldı ve ben de 11 gündür 1-2mbps civarında hız alıyorum bir türlü çözüme ulaştıramadım bakalım ne olacak.

Eski bir tanıdık sayesinde interneti ve telefonu bağlatmayı başardım.
ancak vae vdsl hala santralden veriyorlar.
sokağın başındaki saha dolabından bağlamadılar.
her yerden darlıyorum ancak bir arpa boyu yol almış değilim.
şimdi arayıp port yok diyecekler büyük ihtimalle.

bu gidişle yılda 700 fark verip mecbur tt’ye geçeceğim sanırım.

Altyapı sorgusu yaptığınız zaman port var bilgisi görünüyor ise geçişiniz yapılır diye düşünüyorum.

Saha dolaplarına fiber çekilir çekilmez genelde dolap hemen aktive edilmiyor, birkaç hafta beklemeniz gerekiyor. Ancak altyapı sorguda VDSL2 ve Port var yazısını görüyorsanız dolap aktif edilmiş demektir, bu ifadeleri altyapı sorguda görüyorsanız online işlemlerden VDSL geçişi için talep oluşturabilirsiniz.

1 Beğeni

başvuru yaptığım tarihte vardı.
şu an vdsl2 bağlanıyorum vae’den ancak asıl sorun diğer sitelerden baktığımda aynı sokakta kapı numarası 1-20 arası port yok 21’den sonrası ise port var olarak görünüyor.

Anladığım kadarıyla sizin binanın altyapı sorgusunda port yok olarak gözüküyor. Port olan binalar sizden farklı bir saha dolabına bağlı. Şu anda sizin binanızda port görünmüyorsa muhtemelen siz geçiş yapana kadar doldu portlar.

1 Beğeni

aynen durum böyle.
yalnızca bütün sokak aynı saha dolabından alıyor.
ben başvuru yaptığımda kapı no:1-20 arası port vardı 21’den sonra yoktu.
şimdi ise 1-20 arası yok 21’den sonra var.
sanırım türk telekom düzgün bir şekilde yeni saha dolabı geçişi sağlayamadı henüz.

az önce sorgulama yaptım. port var görünüyor.

@EFG

Online işlemlerden VDSL geçiş talebi oluşturun

şu an destek kaydıma kimse bakmıyor.
zaten şu an santralden vdsl ile bağlı modem. hız 20mbps
saha dolabından vdsl ile 75mbps almak istiyorum diye yazdım.

yüksek ihtimalle geçiş sağlanır

hız çok düşük şeklinde iş emri açıldı. teşekkürler.

türk telekom port değişikliği yapmıyor hala.
desteğe; “az önce türk telekom ile port hakkında görüştüm. altyapımda port olduğunu ve 81mbps kadar internet alabileceğimi söylediler. paketim dahilinde port değişikliği yapılmasını istiyorum” diye yazdım bakalım

türk telekomun saha ekibinden aradılar. onlar(sizden için) bilmiyor, biz sahadayız hep, sizin orda altyapı yok dedi, bir de üstüne hızını düşür diyor bana. aynı sokakta 34 numarada yeğenimin hattı 75mbps olarak bağlandığı halde hala sizin orada port yok, cihaz yok diyor. internetten baktığımda port var hatta bugün türk telekom twitter destekten de arayıp port var dedikleri halde sokak başındaki saha dolabından bağlantı yapmadı.

destek kaydım türk telekom saha ekiplerinin uygun altyapı yok dediği için kapatılmak zorunda kaldı.
teşekkürler türk telekom.

Kaydınızı paket tarife adımından açın.

kutuya yeni cihaz takılmasının ardından 80mb almaya başladım.

1 Beğeni

Sorunun çözümüne sevindim iyi günlerde kullanın inşallah.