Vadedilen Hızı Alamıyorum!

Merhaba. İnternet altyapımda 71 Mbps hız görünüyordu. Bu nedenle Superonline olan internetimi yenilemeyip Turknet e geçtim. Modemi Turknet üzerinden satın aldım ve Adana da olduğum için modem gelmeden eve gelip kurulum yapıp gittiler ve sadece modemi takıp çalıştırmam gerektiğini söylediler. Fakat vadedilen 71 mpbs hız yerine sadece 8 mpbs hız alabiliyorum. Konu ile ilgili bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi? Şimdiden teşekkür ederim.

Merhabalar, öncelikle aramıza hoş geldiniz :slight_smile: Bu durum için bize https://turk.net/online-islemler/login üzerinden modem buluşması gerekn hızda buluşmuyor kategorili bir destek kaydı oluşturun. Kayıt üzerinden arkadaşlarım hizmetinizi ve hattınızı kontrol etsinler. Size net bir geri dönüş yapıp yardımcı olacaklardır.

İsterseniz bana açacağınız destek kaydı numaranızı iletin. Bende size bu süreçte elimden geldiği kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.

2 Beğeni

Modem dün geldi ve ilk kurulumda sıkıntı oluştu. Müşteri hizmetleri ile beraber kurulum yaptık onlarda sorunu çözemediler. İnternet ışığı kırmızı yanıyordu ve arıza kaydı açtıklarını belirttiler. Daha sonra gece saatlerinde internet ışığı yeşil oldu fakat dediğim hız problemi ortaya çıktı. Bende destek kaydına bunun bilgisini ekledim. Tekrardan yeni bir kayıt açmam mı gerekiyor? Destek numarası: 47991781

Hayır, mevcut kayıt üzerinden kontrol ederiz. Bende sürece dahil olarak size yardımcı olmaya çalışacağım. Bizden haber bekleyin.

2 Beğeni

Yardımcı olması adına hat değerlerimi paylaşıyorum.

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 17663
INP upstream: 15591
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 8437 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8171 kbps

near-end FEC error fast: 170584
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 2841
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 2530
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 381
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :21:16, 33 secs
DSL activetime :0 min, 17 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.3 dB
output power upstream: 8.2 dbm
attenuation downstream: 29.2 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 7.9 dB
output power downstream: 12.2 dbm
attenuation upstream: 30.3 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 12 11 11 22 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 11 01 00 01 10 01 22 32 12 20 00
tone 96-127: 00 00 11 22 22 22 20 00 00 01 10 00 11 22 10 00
tone 128-159: 10 00 00 00 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 10 01 11 10 11 01 22 21 12 22 22 22 22
tone 192-223: 22 10 02 22 22 22 12 22 10 00 11 01 11 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01

1 Beğeni

Hat zayıflaması uçuyor :rocket:

1 Beğeni

Bende aynı şeye baktım. Zaten forum da bi kişide daha gördüm benzer sorunu o da hattı değiştirirek çözmüş. Peki bu hat değişimi maliyetini Turknet karşılıyor mu? Karşılamıyorsa maliyeti ne kadar?

1 Beğeni

Demek istediğini anlamadım bu konularda pek bilgili değilim. Daha açık söyleyebilir misin

Hat zayıflama değeri yüksek modeme gelen kablonun farklı odalara giden uçları varsa onları iptal etmenizi öneririm. Modem e hat priz üzerinden geliyor ise üst kısmında ki buat kısmından kontrol edebilirsiniz. DSL kablosunu ve soketini de kontrol etmeyi unutmayın.

2 Beğeni

Teşekkür ederim bilgilendirme için. Bağlantıyı Türknet yaptı henüz arıza kaydına dönüş yapmadılar onlar gelmeden oynamak istemiyorum ilk önce kendileri baksın. Ama dediklerinizi uygulayacağım. Bina girişindeki kutuya gidip direk bağlayarakta sanırım sorunun hatta olup olmadığını öğrenebilirim

Eğer o işlemi yapabilir iseniz net sonuca ulaşmak açısından çok daha iyi olacaktır. TurkNet ekipleri önce sistem üzerinden hattınızın durumunu kontrol eder eğer gerek varsa randevu alıp yerinde destek hizmetini verirler. Siz kontrolleri yapın derim

2 Beğeni

Ben şuan da aynı anda evimde superonline kullanıyorum. Turknet tam olarak oturmadan onu iptal etmek istemedim ve iyi ki öyle yapmışım. Superonline ın fiber kablosu binada daha sonradan çekilmiş ve ben o hatta sorun yaşamadım sadece 25 mbps olduğu için Turknete geçmek istedim. Aynı kabloyu ttnet in kutusuna taşısam hiç yeni hat döşemeden sorunu çözebilir miyim? Bu arada turknet fiber değil vdsl. Kullanılan kablolar arasında fark var mıdır?

Fiberoptik kablo ile VDSL hizmeti verilemez ayrıca bu duruma izin verilmeyebilir, VDSL hatlarda bölge erişim kabininin ardından bakır kablo ile hizmet verilir. İç hatta sorun var ise TT ankastre üzerinden CAT6 kablo çekebilirsiniz.

1 Beğeni

Anladım teşekkür ederim. Kabloları şuan inceledim ve zemin katta duvarın içinden gidiyor. Ben 7. Kattayım tekrar çekim yapılabilir mi bilmiyorum

1 Beğeni

Bildiğim kadarıyla bunun maliyetini turknet karşılamıyor. Ne kadar maliyet çıkar bilginiz var mı? Çok fazla olursa superonline fiber varken buna geçmek çokta mantıklı olmuyor

İsterseniz duvar üzerinden de çekim yapılabilir.

Tarafınıza yerinde destek ekibi gönderilirse iletişime geçerek bilgi alabilirsiniz metre başına 4.5 TL ücret alınmaktadır.

Kullanılan kablonun kalitesine göre değişir ancak 7. kat için düşük bir miktar çıkacağını sanmıyorum.

Farklı altyapı sorgu siteleri üzerinden tekrar adresinizi sorgular misiniz? Sonuç yine yüksek ise destek kaydınızın sonucunu bekleyin derim. Superonline 25 yerine herhangi Bir ISS den 75 almak daha iyidir bana sorarsanız

@SergennToprak, 47991781 numaralı açık kaydınızın sonuçlanmasını bekleyelim… Arkadaşlarım arka planda tüm işlemleri tamamladığında size net bir bilgi vereceklerdir.

1 Beğeni