Vaad edilen hıza ulaşılamaması

Uygulamanız üzerinden satılan Zyxel VMG8324-B10A modelini satın aldım geldi kurdum çok kolay bir şekilde modem kurulumundan sonra akşam tarafınızdan arandım modemimin uygunluğunu göz önüne alarak VDSL hizmetini 102 megabit civarı kullansbileceğim söylendi (tam dendiği miktarı almayı beklemiyordum tabi) onayladım sevinerek paket hemen aktifleştirildi interney hızım ADSL ve 13megabit iken VDSL 56megabite yükseldi tam tamına 100 alacak kadar şanslı olmadığımı biliyorum ancak 56 megabitte çok da yakını olmadığı aşikar uygulama üzerinden destek kaydı açtım ancak hattımın en fazla o kadar desteklediği söylendi talebim hız konusunda iyileştirme yapılması yapılamıyorsa neden desteklendiği söylenipte umutlandırıldım lütfen gereğinin yapılmasını talep ediyorum teşekkürler.

modem değerlerinizi atabilir misiniz

Modem arayüzünde yer alan hat değerlerini atar mısınız?

Merhaba ilk defa hat değerleri kısmına baktığım için ilk seferde anlayamadım kusura bakmayın sanırım buldum buyrun

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 27679
INP upstream: 14861
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 58570 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8192 kbps

near-end FEC error fast: 88
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 9
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 3:19, 30 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.0 dB
output power upstream: 8.4 dbm
attenuation downstream: 10.1 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 17.6 dB
output power downstream: 14.0 dbm
attenuation upstream: 0.1 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 02 24 55 67 67 78 88 89 99 99 aa
tone 32- 63: 00 aa 9a aa bb bb bb bb cc cc cc cc cc dc cd dc
tone 64- 95: dc dc dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd
tone 96-127: dd cd cc dd dd dc dd cd dd dc cd cd cd cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc bc cc cc cc cc cc cc cc bc
tone 160-191: cb cb bc cb bb bb bb cb bb bb cb cb bb bb bc bc
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb

Modem değerlerinde biraz fazla hat zayıflaması görünüyor. Düşük hız alma sebebiniz bu yüzden.

Peki ne yapabilirim destek kaydı açtığımda bu kadar alırsınız anca diyorlar evim santralede yakın sayılır vdsle geçiş yaparken mesafeyi söylediler ama hatırlamıyorum şuan şok güzel bir durum o yüzden 100-102 civarı maksimum alabilirsiniz dendi

Herhangi bir tavsiyesi olan varmı ?

Kesin bir şey diyemem fakat 0.1dB genelde yanlış ölçülen bir değer farklı modem veya yazılımlar da 0.1’den üst olarak geçebiliyor geçmiyorsa evet sorunun kaynağı olabilir.


Saha dolabı mesafeni söyler misiniz?

Merhaba @Burockstar, bu konu hakkında bir destek kaydı oluşturdunuz mu? İsterseniz destek kaydınızı oluşturun. Arkadaşlarım kaydınız üzerinden size bilgi versinler.

Bir çözüm deneyebilirsin hat kablonu 30 sn liğine kısa devre yap dolaptaki internet dağıtıcıya reset attır sonra bağlantıyı yeniden yap bir düzelme görebilecek misin bir dene ben böyle çözmüştüm

Santral mesafeyi kesin bilmemekle birlikte evimden yürüme 2 dakika belki bir mesafede yakın

1 Beğeni

Evet denedim yapamıyorum uygulama üzerinden destek kaydı açmak istiyorum ancak bölgemde bulunan bir sorunun çözümü için uğraştıklarını belirten uyarı metni çıkıyor destek kaydı oluşturamıyorum

Nasıl yapılır edilir bir bilgim yok deniyeyim derken elimdekinden de olmayayım :slight_smile:

Aslında o santral.

Dışardaki beyaz dolaplardır.

Ordan sana bakır kabloyla geliyor. Ama o bakır kablo tek sana uğramıyor diğer evlere uğrayıp sana geliyor.

İşte o kablonun uzunluğunu tahmince gösteriyor. Ne kadar çok eve giderse o kablo okadar uzunluğu artıyor.

Bu şekilde dolaptaki sistem reset atıyorsa yöntem güzelmiş. Bir sorum olacak ben ev telefonuda kullanıyorum bu yöntemi denesem sıkıntı olur mu?
Mantıken sistemi kurarken kısa devre koruması koymuşlardı ama elimizdeki internetde olmayalım sonra :grinning:

Kısa devre koruması var saten dağıtıcı cihaz senin portuna reset atıyor kendine değil bende senden daha kötüydü akşam bir geldim 110 mbps hat değerim 22 23 mbpslere düşmüş TurkNet uygulamasından kayıt açıyorum TT ekipleri ne dese beğenirsin altyapınız desteklemiyor isterseniz hızınızı 16 mbps e sabitlettirin diye beni arıyor 3 ay böyle sinir etti TT ekipleri beni sayısız kayıt açtım sonuç yok en son kafayı yedim artık kabloyu söktüm iki hat ucunu kısa devre yaptım sinirim geçti 1 2 dk sonra yeniden bağlantıları yaptım interneti yeniden eski haline getirdim sonra bişe indirecektim baktım hız düzelmiş modem arayüzüne girdi sorun yok nerdeyse bu olayın üzerinden iki buçuk ay geçti bir sorun olmadan kullanıyorum.

1 Beğeni