Uzun süredir devam eden hız problemleri

Merhabalar yaklaşık 1 aydır hız problemleri yaşıyorum, genellikle akşam 20:00’da başlayıp gece 24:00’da sonlanan bir sorun, normal şartlarda internet hızım 75mbit iken ve gayet sağlıklı bir şekilde kullanırken her akşam saat 20:00 gibi hızım 3-4 mbitlere düşüyor, 6-7 tane destek talebi oluşturdum, benden istenen tüm kayıtları attım, ancak destek kaydıma 1-2 gün sonra gündüz vakitlerinde cevap verildiği için cevap verilen saatlerde de hız problemim olmadığı için, sanki ben yalan söylüyormuşum gibi bana hızınız normal, bizden kaynaklı sorun yok diye cevap veriliyor, anlamadığım nokta gündüz vakitlerinde sorunsuz çalışan bu internet akşam vakitlerinde neden bu hale geliyor, türknet bana kabloları ve tesisatları kontrol etmemi söyledi, gündüz vakitlerinde sorunsuz olduğunu, bir sorun olsa bu saatlerde de sorun yaşayacağımı söyledim, ısrarla kontrol edin dediler, hattımı kontrol ettirdim, bir sorun çıkmadı, bilgisayarımı formatladım belki bir şey olur diye yok, hiçbir şekilde çözüme kavuşamıyorum, türknet eskiden bir çözüm sunuyordu, şimdi sorunları görmezden geliyor, neden böyle yapılıyor anlam veremiyorum.

Sabah ve akşam olmak üzere modeminizin arayüzünüzdeki DSL panelinin ekran görüntüsünü bizimle paylaşır mısınız?

1 Beğeni

margin değerlerinden söz ediyorsanız geçenlerde almıştım görüntüleri paylaşabilirim


bu sorun yaşadığım ana ait


buda sorun yokkenki ekran

Aslında hat değerleriniz gayet iyi durumda ancak akşam saatlerinde yoğun kullanımdan dolayı CRC ler yükseliyor olabilir bu da hat stabilizasyonunu kötü etkilediği için hızınız düşüyor olabilir. Komşularınızdan buna benzer sorun yaşanlar var mı?

1 Beğeni

oturduğum binada sadece 1 kişide bu problem var, ancak 2-3 bina ötedeki arkadaşım da akşam saatlerinde aynı sıkıntıyı yaşadığını belirtti

Bağlı olduğunuz Santral/Saha Dolabı ‘ndan kaynaklı olabileceğini düşünüyorum. Kapasite yetersiz kalıyor olabilir bu durumda Türk Telekom tarafından çalışma yapılıp düzeltilmesi gerekmektedir. Dilerseniz oturduğunuz binadan toplu imza toplayıp dilekçe ile birlikte kapasite çalışması için bağlı olduğunuz Türk Telekom Müdürlüğü’ ne başvurabilirsiniz. Bu aşamada TT müdahalesi dışında modem yazılım sürümünü DSL-AC51|Modem Router|ASUS Türkiye bu site üzerinden 1.1.2.3_790 ile değiştirmenizi öneririm diğer sürümlere göre daha stabil bir kullanım sağlamaktadır.

1 Beğeni

Akşamları sorunu yaşadığınız zaman modeme bilgisayarınızı bağlayıp kablolu olarak hız testi yapmanızı öneriyorum.

DSL değerlerinizde bir sıkıntı göremedim.

1 Beğeni

Dün baran hocamın dediği modem güncellemesini yaptım, yaptığım tüm hız testleri kablolu olarak yapıldı, toplu imza ile kapasite çalışma arttırma talebi konusunda gerekli çalışmanın türknet tarafından yapılması gerektiği kanaatindeyim zaten gidip kapı kapı imza toplayamam heralde :), bakalım bir değişiklik olacakmı, yardımlar için teşekkürler.

Altyapı sorumlusu Türk Telekom olduğu için binadan sizin imza toplayıp müdürlüğe teslim etmeniz gerekmektedir. Güncellemenin ardından düzelme oldu mu?

1 Beğeni

Şimdi olayı şöyle ele almak lazım. Modem hat değerlerine baktığımız da eğer snr düşürüp artırdığınız da mevcut veri oranınız sabit, maksimum hızınız artıyor ise bu hattınız da dslam kilidi olduğunu gösterir. Beni buna iten neden mevcut hızının 79 da kalması. Genelde dslam kilitleri 79 ve 88 e atılır. Bunun nedeni biraz karısık. Şöyle modem hat değerlerinize baktığım da zayıflamanız çok iyi durumda. Bu hat değerlerin de kopma yaşamanız bizi şu düşünceye iter. Asus modem kullananlar genelde bu sorunu yaşıyor. Asus modemlerde bir sürüm mevzusu vardı. O sürüme geçince sorun düzeliyor deniliyordu. Deneyip aynı sorun oluyorsa, modem kaynaklı bir sorun olabilir, olmayabilir de. Kablolar da bir sorun olduğunu sanmıyorum. Yaşadığınız bölge çok yoğun bir bölge mi bilmiyorum ama yoğun bölgede yaşayıp bu sorunları yaşamayanlar var. Buda portluk bir sorun olabilire itiyor. Seçenekleri teke indirmek için modem versiyonu muhabbetini araştırın. Forumda biri konu açmıştı, şuan o linki ben bulamadım. O versiyonu geçip deneyin. Yada farklı bir modem deneme şansınız varsa bir deneyin . Yine aynı ise türknetin TT port değişimi için iş emir vermesi gerek ama takacakları port şuan ki port değerinde bir port olması lazım. Zira düşük hızda bir port takarlarsa off diyebilirsin :smiley: Ayrıca akşam saatlerinde o hızlara düşmenin nedeni 2m crc yemen modem kapa aç yaptığında hızının düzelmesi gerek aama kısa sürede yine milyonları görürsen sıkııntı. Yani her halükarda biryerde sıkıntı var demek. Ayrıca modeme dsl kablosu nerden geliyor ? dsl prizin den mi ? direk ankastre den mi ?

Aynı problemi bende yaşıyorum. Mesela az önce hiç bir yeri açmamaya başladı yaklaşık 20 dakika hız 2 mbit e 0.45 mbit Ping 600 lerde. Sonra yine düzeldi. Aslında bu problem dışında çok stabil hep 110 mbit alıyorum. Hat fiber.

bu akşam bir sorun yaşamadım, her akşam buraya güncelleme notu düşeceğim ama

daha önce zyxel marka eski bir modemim vardı, ondada aynı sorunu yaşadığım için bu modeme geçme kararı aldım, bu modemde de aynı sorunu yaşayınca sorunun bende kaynaklı olmadığını düşünmeye başladım, dün baran hocanın dediği yazılım geri yüklemesi yaptım, bu akşam bir sorun yaşamadım, bakalım ileriki günlerde bir sorunum olacakmı, ayrıca dediğiniz gibi sorun yaşadığım saatlerde modemi resetliyorum, sorun çözülüyor, 5-10 dakika sonra tekrar aynı hale dönüyor, ayrıca modeme gelen dsl kablosu direk ankastreden geliyor, bina içi tesisatı çok eski olduğu için geçen yıl kutudan odama kadar kablo çektirmiştim, o kablo splittera, ordan da modeme geliyor

dün akşamda bir sorun yaşamadım, bazen haftasonları gündüz vakitlerinde de aynı sorunu yaşıyodum, bu gün ve yarın bu durumuda takip edeceğim, umarım düzelmiştir sorunum :slightly_smiling_face:

gün içinde problem yaşamadım, şuandada hızım gayet iyi

1 Beğeni

Sanırım sorun modem yazılımı kaynaklıydı

1 Beğeni

olabilir hocam takipteyim

1 Beğeni

Birkaç gün daha takip edelim sorun devam etmezse çözüldü olarak kapatırız.

1 Beğeni