Turktelekom WINS

Istanbulda TurkNet harika, Ayvalıkda, mevcut ADSL i ttnet’den TurkNet e VDSL olarak çevirirseniz de harika.

Ama daha önce ttnet ADSl olan bina ya , sıfırdan VDSL hat başvurusunda bulundum, burnumdan geldi!

2 Haziranda başvurdum, VAE! 100 mbit! harika!
16 gün sonra TTnet’den etiketleme, her şey güzel!
Bir ton rahatlatıcı güven verici sms ve email fakat Hat aktif değil, DSL yanmıyor.
ilk 18 gün güzel geçti ya, devamındaki 42 gün boyunca sayısız arıza talebi, TTnet ekibi gelir, kablo yok der, TurkNet gelir hat yok der ve çözemiyorlar kardeşim.

Ttnet normalde kullanıcıyı aramaz ama aradılar, evi, eve giren kabloyu tarif ettiler yani doğru kutudalar, doğru kablodalar ama yok , DSL bi türlü yanmıyor.

Bu süre zarfında 2 tane daha vdsl başvurusunda bulundum. TurkNet de böyle bir açık var, istediğiniz adresi veriyorsunuz, kimliği yüklüyorsunuz, hiç orası size mi ait, kontrat vs kontrolü yok hemen işlemlere başlıyorlar.

Ben 2 tane daha VDSL başvurusunda bulundum. Sonra bir iki hafta sonra bir anda yandı ışık.
Bende ekstra olarak başvurduklarımı iptal ettirdim, ama bir anda VDSL yine söndü. Yani o kadar bi haberler ki TTNET in yaptıklarından. Belkide 40 gün önceki hala bozuktu, yeni gelen çalıştı ama iptal edince, o çalışan devre de kapandı.
Uyardım da he, bakın dedim, herşey karman çorman, gidip bunu kapatmasınlar… " Merak etmeyin, hepsi ayrı hatlar vs vs" sinir de geldi artık tabi bana…

Şu an itibariyle 60 gün önceki abonelik açık, hala hat yok, 4. olarak başlattığım aboneliğin etiketi var ama hat hala yok.

ne diyim kardeşim? gitmiş bir de süründürdüğünüz hatta fatura kesmişsiniz,fatura-iptal dilekçesini de kabul etmiyorsunuz “önce arıza giderilsin sonra faturaya bakarız” diyerek… ama o fatura günü geldi hala internet yok 145TL mi vericem şimdi olmayan internete!

Çok eksikleri var TurkNet’in

Mesela:

  • her mesajda , abone no belirtmesi lazım smslerin. Bir telefon no üzerinde bir den fazla abonelik olabiliyor. Yine aynı şekilde, telefon ile arayıp randevu talebinden bulunmaya kalktığınızda sistem randevu veremiyor. “Birden fazla aboneliğiniz olduğu için randevu talebini, online işlemlerden tamamlayın” diyor. Biraz daha emek verseler oradan abonelik seçtirip “1-2-3” gibi tuşlatarak , abonelik verebilirler.

  • her abonelik panelinde, ttnet’den kiralanan Devre numarası belirtilmeli kullanıcıya, çünkü Altyapı sağlayıcısı TurkTelekom görevlisi arayıp, adınıza “bilmem ne” adlı firmadan VDSL başvurusu var diyor, devre numarası okuyor ama ben “NETON” diye bir internet sağlayıcısı bilmiyorum, verdiği devre numarasını da tanıyamam çünkü o bilgi de bana verilmiyor.

  • Abonelik dondurma süresi 9 ay a kadar, ücret karşılığı sağlanabilmeli:
    Ben yazlık olarak 3 ay boyunca kullanacaktım ama ilk iki ay zaten çöpe gitti (ah aslında yazdıklarım çok zayıf kalıyor içimdeki hüsran karşısında) şu anda sırf inadımdan devam ettiriyorum. Ama belki haftaya bağlanacak ve 1 ay sonra kapatmak mı zorunda kalacağım. Çunkü dondurmak istesem en fazla 180 gün mü ne… kapattıracağım çünkü taahhüt yok sonra yine açtırınca aynı problemler “sil baştan”…

  • TurkNet yakında saha ekibi bulamaz hale gelecek. Bakın sırf benim abonelikler için 6 defa ekip geldi. İç tesiat problemim olsa, servis ücreti ödetecekler bana ama kablo hat herşey sağlam. Tek problem altyapı sağlayıcısında. TurkNet , saha ekiplerine, problem giderilince ödeme yapıyor, şu ana kadar gelen ekip, bir çok insanın yapacağı gibi “yeter kardeşim, iptal” edin dese hiç bir ücret alamayacak, ne olacak şimdi o ekibin masrafı, zaman kaybı? bi daha gelir mi adam senin için müşterilerine?

Nihayetinde TurkNet, kurallara uyulmasını beklerken TTNET gibi bir firmanın elinde oynatılıyor, TurkNet sempatizanı olarak , TurkNet’in zaaflarını birinci elden görmek ve hakkını arama konusundaki aciziyeti, beni ülkemden dahi soğutuyor. BTK dan şikayet ettiğim de TTNET “Benim müşterim değilsin” diyor yani şikayeti benim değil TurkNet’in vermesi gerekiyor. Yapıyor olsa bile bak mesela bu yaz bana internet verilmesinin önüne geçebildi TTNET… Yani amacına ulaştı…

1 Beğeni

Neden birden çok başvuru yaparak süreci daha da karmaşık hale getirdiniz onu anlamadım :person_shrugging:

1 Beğeni

ilk yaptığım abonelik te, etiketlemeye, beni tanıyan ttnet ekibi, doğruca benim adresime gelip yaptı fakat daha sonraki arıza taleplerinde ankastreye ile iç tesisat bağlı değil hataları gönderildi. Yani farklı bir ekip farklı bir adrese gidip arıza sorumluluğunu müşteriye yani bana attı. böyle 3 hafta geçince ve tüm bunlar olurken, internet bağlatmak istediğiniz yere çağırdığınız misafirlere “wifi” bağlancak zanettim ama 1.5 ay oldu gelmedi kusura bakmayın diye diye sinir geldi. sil baştan, yan bina nın adresi ve kendi binamızın diğer kapı adreslerini vererek süreç e 2 yeni “failsafe” ler ekledim. biri olmazsa diğer bi şekilde olur diyerek.

1 Beğeni

Sizin yapmanız gereken tek abonelik ile süreci yönetmek ti. İşlemler o kadar karışık bir hal almış ki. Ankastre de etiketleme yapılan kabloyu dairenize bağlıyorsunuz değilmi?

1 Beğeni

sadece aboneliğimi yöneterek 35 gün harcadım, 36. gün de yine çare arar iken , binamında kuş uçuşu 100 metre uzağında bir ankastre kutusundaki etikette adımın yazılı olduğunu farkedince verilen adresin ttnet de başka yerlere de çıkabildiğini gördüm ve , daha temiz düzgün kayıtlanmış olacağını düşündüğüm adreslerden abonelik başlattım.

TT etiketlemeyi yaptıktan sonra ankastre ve daire arasındaki bağlantıyı tamamladınız değil mi hocam? Kablolamada sorun yoksa DSL sinyali yanmıyorsa TT tarafında portunuz aktif edilmemiştir. Siz ek abonelikler başlatarak işi daha da karmaşıklaştırmışsınız. TT ekibi düzgün çalışsa zaten 16 gün sonra gelmez etiketlemeye. Başvurduktan max 1 hafta sonra gelmesi lazım. Hele ki yazlık yerde yoğunluk olacağını hiç sanmıyorum.
Durum böyle olmasına rağmen 2 başvuru daha yapmışsınız evinize defalarca ekip gelmiş belki de hepsi farklı aboneliğiniz için geldi siz de eski aboneliğinizi çözmeye çalıştınız ve işler arapsaçına döndü.

kablolama da hiç bir zaman sorun olmadı, gelen ekipler defalarca iç tesisat sağlam notu alarak port aktif değil hatasını gönderdi ttnet’e.

16 gün sonra etiketlemeye gelinmesi durumu bence, verdiğim adresi ttnet in başka bir kutuya tayin etmiş olmasıydı, ikinci ve 3. dsl başvurularını yapma sebebim de , ttnet de doğru yapılmış bir kayıt bulabilme ve sürecin işkencemsi yavaş ilerlemesinden idi.
25 gün olmuş, internet yok, cuma gelir diyorum ama iki taraftan da gelen yok, cumartesi yok, pazar yok pazartesi yok, daha sayayım mı.
çılgınca bir dönem, siz belki yaşamadınız, sizin benim birden fazla abonelik başlatmamı garipsemeniz de bana garip geliyor.

1 Beğeni

ha! bu arada, bu sabah 70 gün önceki ilk abonelik “kullanıcı offline” a düştü. modem buluşuyor diyor sistem, sanki kullanıcı adı girilmemiş gibi… tam gidip kontrol edecek iken. diğer ikinci abonelik, dsl de online 13 saat bağlı olduğu halde, TurkNet aradı “atlak port” hatası olmuş dedi.

ek not:
kontrol ettiğimde iki hat da internete bağlanabilir durumda ancak TurkNet Online İşlem Merkezi sayfasında sadece bir tanesi online olabiliyor olarak gözükmekte. İşlev olarak 2 iki internet de çalışıyor ama bir karışıklık hala mevcut. problemli olanı iptal ettirmek ve yine daha vahim bir problem ile karşılaşmamak için dondurarak geçici bir çözüm yoluna gidiyorum

Öncelikle şunu belirteyim. TurkNet 'te abonelik konusunda bahsettiğiniz gibi açık yok.
Siz benim mesela türknetten hizmet almayan bir dairemde abonelik açık kimliğinizi yükleyin adresinizi verin.
Ama orada olmayın ben o interneti kullanırım ve para vermem. Burada hata sizin başka hiçbir kimsenin değil. Adresi doğru vermez iseniz abonelik başlatılırsa o yanlış verdiğiniz adrese maliyet çıktığında da hiçbir hak talep edemezsiniz.

TurkNet ancak şu şekilde bir belge talep eder; Eğer verilen mevcut lokasyonda TurkNet aboneliği gözüküyorsa sizden kira kontratınızı ister veya oradaki kullanıcıya ulaşır adresini kontrat ile yada adına düzenlenmiş elektrik su doğalgaz yada sabit telefon faturasının ibrazını ister. Bahsettiğiniz gibi işler yürümez.

Ama siz kalkıp misal istanbulda oturuyorsunuzdur. Örnek vermek gerekirse A mahallesine bağlı B caddesinde oturuyorsunuz.
Adresi C mahallesine Bağlı D caddesindeki adrese verirseniz kurulum ücreti yinede kesilir size.
Bazen bazı durumlarda mernis kayıtları güncel olmayabiliyor. Bunu güncellememekte suç zaten o ayrı. Verdiğiniz adreste sizin olmamanız sizin sorumluluğunuz. Bilgileri tekrar tekrar kontrol etmeniz söyleniyor açık açık.
Umarım bu konuda sizi aydınlatmışımdır.

  • “Siz benim mesela türknetten hizmet almayan bir dairemde abonelik açık kimliğinizi yükleyin adresinizi verin. Ama orada olmayın ben o interneti kullanırım ve para vermem.”
    Bunun için önce benim sizin adresinizi kullanarak başvuruda bulunduğumu bilmeniz gerek, siz günlük hayatınızda, düzenli olarak apt iç tesisat kutularını veya cephelerdeki ankastre kutularını incelemiyorsunuz. Bilmenizin imkanı yok. Ancak gün gelir o adres için sizde TurkNet den internet başvurusunda bulunursanız farkedebilirsiniz.

Şu adres i doğru verme konusuna gelince. Bence elektrik su faturamı ve binamda ki resmi adres tabelalarını resimli olarak belgelemişim, kullanıcı olarak daha fazlasını yapmama gerek yok. Bu sorun, turktelekom kullanmayanların sorunu, Ttkom, bu sorunu, müşterisi için kendi içinde hallediyor. Burada TurkNet ve diğer ttnet’den devre kiralayan firmaların, bu araştırmayı üstlenmesi gerekir çunkü belli ki ttnet konu başka firmanın müşterisi olunca farklı davranıyor. TurkNet ekibi, müşterisi için devre kiralama başvurusunda bulunurken, adresin hangi ankastreye çıktığı bilgisini belirleyerek yapmalı. Ve en önemlisi, ttnet ekibi ile ortak çalışma yani buluşarak, hattın çalışır halde etiketlendiğini teğit etmeli.

Sizin yaptığınız tek şey şudur. Ben abonelik alırım başka hiçbir sorumluluk kabul etmem.
Benim burada neler yaptığımı görseniz inanın türktelekom ile hasım sanarsınız beni.
Ben hergün dolaşıyorum cadde boyu hatta 3 cadde dolaşıyorum her gün rutin olarak.
Sizin yakınınızda hizmet alacağınız saha dolabınız var ama benim 761 metre mesafem var saha dolabıma. Türkiyede hele ki sosyal yaşamın gelişmiş olduğu hangi semtte saha dolabına bu kadar mesafe var ? Yanlış anlaşılmasın saha dolabı diyorum santral değil.
Bana hizmet veren saha dolabı bulunduğum cadde üzerinde 150 metre mesafemde ama benim kablolarım 2 sokak dolandıktan sonra oraya varıyor.
Bu kimin suçu telekomun. Peki ben ne yaptım?
Bağlı olduğum müdürlüğe temsilci tarafından mail attırdım TT nin temsilcisi. Tip-7 Saha dolabının sokağıma yerleştirilmesi için. Bana taviri caizse sen git TurkNet bana mail atsın der gibi cevap yazıyorlardı btk dan. bende dün itibari ile Sağolsun TurkNet müşteri temsilcim Cansu hanım aracılığı ile mail attık istek yaptık. Ben yazdım o da kopyaladı aynı şekilde telekoma gönderdi.
Şimdi telekom hayır yapamayız edemeyiz derse BTK ya yazmakla kalmayıp tüketici hakem heyetine gider şikayette bulunurum.

Konu ile alakası nedir açıklayayım. Şimdi siz bir istek yapıyorsunuz isteği takip etmiyorsunuz.
Ben arıza kaydı açtırdığımda ne yaptığımı söyleyeyim. Bakıyorum temsilcim kaydı açmış ben evde yoksam babam söylüyorum bak bugün telekom gelebilir arıza bakmaya. Elindeki cihazda yaptığı ölçümün fotosunu çek bana yolla ve ne dediyse aynen bana yaz. Ve eğer sorun iç tesisatta derse beni onun yanındayken ara. Şimdi iç tesisatı kendim çektim ve aynısı çekilir daha iyisi çekilemez çünkü mümkün olan en iyi kaliteyi verdim tesisat konusunda. Hatta rj11 jakını dahil ben çaktım.

Siz bir yere ürün yolladınız takip kodu verilir ve takip edersiniz değil mi? Ürünü postacıya veripte amaan gideceği yere gider zaten demezsiniz sanırım.
Rekabet çağındayız ve bu çağda ister istemez sorunlar yaşanır bu sorunun yaşanmasının sebebi ise körü körüne yapılan isteksizce işler. Bazende ufak hatalar.
Ben size bir resim göstereceğim

Bakın aynı cadde üzerindeyim benim dolabım yok ama tek bir kısıma 6 dolap koyuyorlar. 3 Hafta geçti başka hareket yok.

Şimdi şöyle söyleyeyim size yapmanız gerekeni anlatayım. Öncelikle buraya değil özelden bana bir açık olan iş emrinin kodunu atın. Buraya atmayın dememin sebebi şu bazıları bazı bilgileri elde edebiliyor bir şekilde.
Yada şöyle anlatayım size si kendiniz yapın.
Türktelekomun sorgulama sayfası var. kurumsalohm.turktelekom.com.tr/guest.jsp?page=guestArizaSorgula
burada referans kısmına arıza kaydınızdaki iş emrini girin bakın.
İç tesisatınızda sorun olmadığınızdan emin olduğunuzda temsilciye aynen şunu söyleyin kaydı devam ettirsin kapatmasın.
yada açılan tüm arıza kaydı verilerini buraya atın bakalım beraber. ama iş emirlerini gizleyerek.

Burada bir konu daha açmışsınız ve internetiniz ile bir sorununuzun kalmadığını görüyorum doğru mudur ?

Dostum, geçmiş olsun, aynı dönemden geçtim. Bu sorunu , ttnet saha ekibinden bir kişiye yanaşıp , onun insafına gelmesi sayesinde internete kavuştum. Madem işler böyle yürüyor, TurkNet de , ttnet ekiplerinde bir şekilde , doğru düzgün tesisat bağlayabilmesi için bir “INSİYATİF” yaratmalı.

Şu adres konusuna gelince tekrar…
“Sizin yaptığınız tek şey şudur. Ben abonelik alırım başka hiçbir sorumluluk kabul etmem.”
Yahu ne alakası var? Bu adres problemi sırasında, ttkom müdürlüğüne gidip, bina da daha önce kullanılan ADSL hattına ait telefon numarası üzerinden adres sorgulattım. ne faturadaki, ne tapu daki nede bina üzerinde ki adres ile uyuşuyordu. Yine de o adres e de VDSL bbşavuruda bulundum. 10 gün sonra o da aynı “GÜYA” yanlış adres girmiş olduğum hat gibi, etiketli ama çalışmaz haldeydi.

İkiside, benim insiyatifim ile , ttnet ekibi ile iletişime geçmem ile, ve ttnet müd. binasına gidip , arapsaçına dönüş kayıtlar içinden ttnet deki bilgiyi kullanmam ile oldu.

Ama bunu yapmak zorunda kaldım, zorunda değildim. Ben yaptım çunki inatçıyım ve direnç gösteririm.
Bir çok kişi göstermez, o halde TurkNet, bu durumu çözebilmek için yukarıda bahsettiğim tavsiyeleri uygulamalı.

Evet her bağlantı, bu kadar problemli olmuyor, ama bölgeyi bilip, daha ilk baştan daha ortak çalışma adına, etiketleme saffasını, kendi ekibi gözetiminde tamamlatmalı.

imla hataları için üzgünüm.

Bakın kendiniz söylüyorsunuz. Adresleme konusunda hata var ama siz düzeltmek yerine yinede başvuru yapmışsınız ?
E şimdi madem adreste hata var neden düzeltmeden başvuru yaptınız ?
Burada tek hatalı sizsiniz.

“Burada tek hatalı sizsiniz.”
kusuruma bakma kardeşim, hadi eyvallah

Bu mümkün değil. Her TT ekibinin yanına personel demektir ki bu da ek maliyet yükü. O zaman da paket fiyatlarının TT fiyatlarından farkı kalmaz