TürkTelekom WiFi üzerinden arama yapma sorunu

Selamlar,

TürkTelekom WiFi hizmetim açık ve modeme bağlıyken sinyal düşük olduğundan otomatik WiFi araması aktif oluyor. WiFi araması modundayken birisini arayacağım zaman aramanın başlaması (bip sesinin duyulması) 30 saniye kadar sürüyor. Cihazım iPhone 11, aynı zamanda aramaların bazen ulaşmadığı oluyor. Bütün bunlar olurken modemimde internet bağlantısı var ve yoğun bir kulanım olmuyor. Sorun tam olarak nedir? Destek kaydı açmalı mıyım?

@moderators + @tnetwork

Merhaba telefon şebekeye mi bağlı kalmaya çalışıyor modeme mi onu kesinleştirmek için uçuş modunda wifi açıkken deneme yapılabilir. Ayarlarda tercih edilen kısmında wifi seçilirse şebekeyi denemeden wifi ağında çalışır. Ben de kullanıyorum sorun yaşamadım.

Bende wowifi i sorunsuz kullanıyorum.

Bilgi olarak vestelcell (TT altyapısı) wowifi için 188.41.226.37 ip adresini ve 4500 portunu kullanıyor.

Wireshark da incelerken bulmuştum.

Muhtemelen Türktelekom da da bu ip adresi ve port aynıdır.

iPhone’da sanırım tercih edilen bağlantı türünü seçemiyoruz. Uçuş modunu açıp arama yapmayı denediğimde bu sefer daha az bekletti. Arama almada da problem yaşamadım. Nedenini çözemedim. Sanırım TT’nin sinyal kapasitesi bulunduğum bölgede iyi değil bu yüzden şebekeye de bağlıyken biraz kafası karışıyor cihazın.

Merhaba telefon şebeke öncelikli çalışıyor. Şebeke üzerinde kayıtlı göründüğü için ama iletişim kuramadığı için çağrılar gelmiyor. İnternet üzerinden çağrı alabilmek için internet üzerinden telefonun daha önceden kaydolması gerekli. Arama yaparken beklemenin nedeni ise telefonun öncelikle şebekeyi denemeye çalışması.

1 Beğeni

VoLTE ve VoWifi ile sımıntılar yaşıyorum. Genelde göeüşmede ses karşı tarafa gitmiyor. Ben duyuyorum. TT altyapılı farklı hat ve Samsung cihazlarda da yaşandı.