Türktelekom mu Türknet mi sorumlu?

Arkadaşlar merhaba, 10 Şubat tarihinden beri TurkNet kullanıyorum, TT’den sonra cidden ilaç gibi geldi çok daha iyi bir hız alıyorum hem indirme hem yükleme konusunda. İlk bağlatıldığı günlerde modem değerlerim 28Mbps’lere kadar destekliyordu ve SNR Margin değerleri 7-8’lerdeydi yani tam sınırda diyebiliriz. Şu an ne değişti bilmiyorum ancak 34-35’lere ulaştı modem değerleri ve SNR değerlerim hala aynı, sebebini cidden hiç bilmiyorum. Diyeceksiniz ki ee gayet güzel de problemin ne? TurkNet’e geçmeden önce altyapı testlerimde 75Mbps alabileceğim gözüküyordu, ki hala da aynı gözüküyor ancak söylediğim gibi alabildiğim hız şu anda 35Mbps. Modemimde bir sıkıntı yok hızı 100Mbps’den fazlasını destekliyor. İç tesisatımda sorun olduğunu düşünüyorum ancak iç tesisat diye bir şey yok. Ankastre kutusu mahallemizdeki kütük direğe bağlanmış şekilde ve oradan balkonuma geliyor, oradan da odama giriyor. Daha fazla görseli aşağıya bırakacağım zaten görebilirsiniz detaylıca. Türktelekom’la 2 kez irtibata geçtim, ilkinde ankastre kutusunu evimize ücret karşılığında elit ekiplerini yönlendirip çekip çekemeyeceklerini sordum. Ümit Bey’in asistanımı artık hangi çalışansa beni arayıp genel müdürlükle konu hakkında görüşeceğini söyledi, peki deyip bekledim ancak geri dönüş yaptığında bana Türktelekom üyesi olmadığım için elit ekiplerini yönlendiremediklerini söylediler. İkinci kez aradığımda ise, ankastre kutusunu çekemiyorsunuz anladım onun yerine direkt kablodan gelen direği yine ücret karşılığında değiştirebilir misiniz diye sordum. Döndü dolaştı yine cevap aynı geldi, ‘‘Türktelekom müşterisi olmadığınız için adınıza bir işlemde bulunamıyoruz.’’ Bundan öncesinde TurkNet’e birçok destek kaydı açtım,Türktelekom ekiplerini yönlendirip bakacaklarını söylediler ancak iç tesisatla alakalı olduğunu belirtiyorlar ve ekip gönderip ücret karşılığında iç tesisatı kontrol edebileceklerini söylüyorlar, ben de sürekli aynı soruyu soruyorum inadına ‘‘Şu ankastre kutusundan gelen kabloyu değiştiremez misiniz?’’ her seferinde de aynı cevabı alıyorum ne yazık ki. Dışarıdan gelen kabloya dokunamayacaklarını söylüyorlar. Peki size şimdi soruyorum kim dokunacak arkadaşlar bu kablolara? Ben mi değiştireyim anlamadım. Elektrikçiye soruyorum onlar da aynı şekilde oraya sadece Telekom’un dokunabileceğini belirtiyorlar.

Aşağıya elimde bulunan sizi bilgilendirebilecek her türlü görseli, bilgiyi bırakacağım lütfen bir bakın. Umarım derdimi anlatabilmişimdir yardımcı olacak arkadaşların cevaplarını dört gözle bekliyorum.

Videolardan birini yakın bir arkadaşıma bilgi almak için attığım için argo kullanmışım arkadaşlar kusuruma bakmayın lütfen.

11 Şubat hat değerlerim prnt.sc/z3rs39
12 Şubat hat değerlerim prnt.sc/z6ll1r
Güncel hızım prnt.sc/10d9b6l
Güncel hat değerlerim prnt.sc/10d9e35
Hız sorgulama prnt.sc/zpozvf

Tesisat 1
Tesisat 2

prnt.sc/z6nial
prnt.sc/z6nll7
prnt.sc/z6nfz8
prnt.sc/z6nr35
prnt.sc/z6nwcg

Servis verilebilirliğiniz 75 olarak ölçülmüş daha yüksek hızlar alabileceğinizi düşünüyorum. Hat değerlerinize baktığımda - li güç değerleri aldığınızı gördüm. Bu kısa devre den kaynaklanıyor olabilir. Ek olarak videoda kabloların bir pet şişede saklandığını ve daire içindeki kabloda ek olduğunu gördüm bunlar hız düşüren etkenlerdir. Ankastreden daireye olan taraf müşteri sorumluluğundadır. Elektrikçi yardımıyla veya Destek Kaydı oluşturup yerinde destek talep ederek ücreti karşılığında direkten modeme kadar eksiz bir şekilde cat kablo çekmenizi öneririm.

Dediğiniz şekilde yaptırmak istiyorum zaten ama ne elektrikçi ne Türktelekom ne de TurkNet yanaşmıyorlar. Elektrikçi ve TurkNet’in bahanesi biz dışarıdan gelen kabloya dokunamayız, Türktelekom’un sorumluluğu. Türktelekom’a soruyorum hakkınızda bir işlem yapamıyoruz ekranımızda, çünkü müşterimiz değilsiniz.

Merhabalar, siz öncelikle konu hakkında bir destek kaydı oluşturun. Bana destek kaydınızı özel mesaj üzerinden iletin. Bende sizin için arkadaşlarıma bu konuyu daha detaylı bir şekilde anlatayım. Yardımcı olalım. Sizden mesaj bekliyorum.

Altyapı sorgulama da 74 çıksa da
Hat değerlerinizde hat zayıflaması var ve power gücü -lerde. Direkten gelen hatlar pek sağlıklı olmuyor maalesef.

1 Beğeni

İç tesisat kaynaklı sorun var.
Hat telefon direğinden geldiği için ne elektrikçi nede yerimde destek ekibi tesisata müdahale edemiyor. Ortak çalışma yapılırsa çare olabilir.

Daha önce elektrikçi yardımıyla değiştirenler var. Kutunun kapağı açılabilir durumdaysa sıkıntı olacağını sanmıyorum.