Türknet'ten ilk ayda üç ofsayt!

Merhaba,

Tekirdağ’dan İstanbul’a taşındım ve TurkNet altyapısının olduğu bir adres buldum. Hali hazırda Türk Telekom aboneliğim aktifti, ancak TurkNet’ten gelen fesih kampanyası nedeniyle Türk Telekom aboneliğimi iptal ettirip TurkNet’e geçiş yaptım.

Başvurumu yaptıktan sonra kurulum süreci başladı. Ancak, başvurduğum binada TurkNet altyapısı bulunmadığını komşu binalarda bulunduğunu belirtmeme rağmen, kapıma gelen ekip, binadan daireye hat çeken ekip olduğunu ve bu bilginin kendilerine iletilmediğini söyledi. İlk etapta binaya alt yapı çekilmesi gerektiğini ifade ettiler.

Bir süre bekledikten sonra binaya optik fiber altyapı çekildi. Daha sonra diğer ekipler geldi ve optik kabloyu daireme kadar uzatarak kurulumu tamamladılar.

Ancak, aldığım hizmetlerde belirtilen cihazlar ile bana verilen cihazlar farklıydı. Destekle iletişime geçtiğimde, stok durumuna bağlı olarak farklı cihazların verilebileceği bilgisini aldım. Bu durumu kabul ettim, ancak sonrasında internet bağlantımda sık sık kopmalar yaşamaya başladım.

Teknik destek ekibi, yaşanan kopmanın IPv6’dan kaynaklandığını belirleyip IPv6’yı devre dışı bırakarak çözüm buldu. Oysaki 2022 Ocak ayında İpv6 teknolojisini çok güzel tanıtmıştınız… Bu durumuda kabul ettim ancak bir hafta sonra, 940 Mbps download ve 950 Mbps upload hızlarımın birden düştüğünü fark ettim.

Tekrar destek talebi oluşturdum, ancak yaşanan kaybın %15 olduğu belirtilerek sorunun göz ardı edilebilecek bir değer olduğu söylendi. Ancak bu oran, gerçekte %50’idi. Yoğunluk gerekçeside öne sürüldüğünde testlerimin akşamdan sabaha kadar onlarca kez farklı serverlardan (speedtest, fast, nperf vb.) yapıldığını belirttiğimde tekrardan %15’lik kaybın göz ardı edilebileceği oldu ,
( testler güçlü bir sistem, windows11, ve cat6 ile denenmiştir.)

Bugün Türk Telekom fesih faturasını yüklediğimde, ancak aynı adreste bulunan ve internet servis sağlayıcı değiştiren abonelerin kampanyadan yararlanabileceğini ifade edildi. Fakat bu madde, kampanya içeriğinde veya ana sayfada herhangi bir yerde belirtilmemişti.

İnternet bağlanılan ilk hafta tüm komşulara ve arkadaşlarıma 1000 mbps deneyimini anlattım, fakat artık hedefimin yaşadığım tüm bu problemleri anlatıp alınan karar var ise vazgeçirmek olduğunu belirtmek isterim.

Saygılarımla,

Selamlar @ardasen, sırasıyla cevap vereyim;

Burada verilen bilgi doğru. Modem ve aparatları güncel stok durumuna göre tahsis ediliyor. Arıza yaşamanız durumunda tüm ilgili alanlar kontrol edilir ve cihaz ile alakalı bir arıza var ise değişim gerçekleştirilir. Bu işlem de güncel stok durumuna göre yapılır.


IPV6 ülkemiz için yeni bir teknoloji sayılabilir. IPV6 desteklemeyen sitelerde özelinde performans ve erişim sorunları yaşayabilirsiniz. Ekiplerin bu öneriyi yapmalarında bir sakınca yok. Aktif kalmasını isterseniz buradaki sorunları yaşamanız olağan olabilir.


TurkNet GigaFiber hizmetinde 650 mpbs’in altı sorun olarak kabul ediliyor. Ekiplerin önerisine istinaden gereken tüm niteliklere sahip olmanıza rağmen sorun yaşıyorsanız konu arıza olarak ele alınır.


Kampanya, kullanıcıları farklı servis sağlayıcılarından TurkNet’e gelirken fesih bedeli yüklerini hafifletmek için yapılıyor. Mevcut adresinizdeki hizmeti TurkNet’e taşımanız ile birlikte geçerli sayılıyor.

İptal ettirmek yerine işletmeci değişikliği yapmanız gerekiyordu. Fakat altyapı eksikliği nedeniyle süreçte sıkıntı yaşamışsınız. Hayırlısı olsun. İyi günlerde kullanın hizmetinizi. Hız testleriniz kablosuz 5ghz de de aynı mı çıkıyor?

Merhabalar, 5ghz’de 500 download 500 upload alıyorum.

1 Beğeni

Kablolu olarak aldığınız hız ile aynı durumda ise Alperen Bey’in yanıtına istinaden değer 650mbps in altında kalıyor ise tekrar TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden kayıt açmanızı önerebilirim. :man_shrugging:

Cihazların yanında gelen kablolar cat5e, ben gpon ile modem arası ve modem ile bilgisayar arasındaki kabloları cat6 olarak güncelledim fakat sonuç gene aynı, uploadım 500 civarında seyrediyor, destek açtım durumu bildirdim fakat sinyallerin normal göründüğünü güncelleme yaptığını sorunun devam etmesi halinde cihaz ve kablolarımı kontrol etmem gerektiği söylendi. Fakat cihazlarımda her hangi bir problem yok local testte 1gbps görüyorum…


:slight_smile:

Tekrar selam, kaydınız network birimi tarafından inceleniyor. Ben de konuyu takip ediyorum.