Çok basit düz mantık anlatıyorum. Web sayfası üzerinden panel.istesantral.com giriş yaparak beni arayan müşterilerime online kurulum desteği vermekteyim.
İnternet Altyapım TurkNet 75 mbps paket kullanmaktayım. 3 farklı modem ile hattımda bahsetmiş olduğum sayfa üzerinden ses paketlerini alamıyorum yani müşteriye arama yapabiliyorum müşteri beni arayabiliyor fakat seslerimizi karşılıklı duyamıyoruz.SES PAKETLERİ ÇALIŞMIYOR
Problem bendedir sisteminden kaynaklıdır diye bilgisayarımı kulaklığımı internet altyapımı değiştirerek farklı bir TurkNet altyapısna gidip tekrar sayfaya bağlanıp test araması yaptım aynı problem devam etmektedir. SES PAKETLERİ ÇALIŞMIYOR .
Bulunduğum binada ttnet ve vodafone altyapısında hizmet alan arkadaşlarım var hiçbir ayar değişikliği vs yapmadan ben bu iki altyapıya bağlandığım zaman SES PAKETLERİ ÇALIŞIYOR.
Bilgisayarıma telefonumun interneti paylaşım yaptığım zaman herhangi bir değişiklik yapmadan SES PAKETLERİ ÇALIŞIYOR
Kendi altyapımdan farklı bir lokasyondaki TurkNet olmayan bir altyapıya VPN bağlantısı yaptığımda SES PAKETLERİ ÇALIŞIYOR.
Mevcut altyapımda keenetic omni dsl, keenetic extra dsl, zyxel ve tplink modemlerinde test etmeme ragmen bu SES PAKETLERİ ÇALIŞMIYOR
Bu problemi aynı şekilde TurkNet müşteri hizmetlerini belirtmeme rağmen Problemin işletmecinizden kaynaklıyor TurkNet kaynaklı herhangi bir sorunun olmadığını iletiyorlar.
TurkNet müşteri hizmetleri Wireshark proğramı ile uzak bağlantı yaparak inceleyip logları alacağını belirtmesine rağmen NOC ekibi hiçbir şekilde iletişime geçmeden bağlanmadan kontrol etmeden bu şekilde bir bilgi paylaşımı yapmıştır.
Konuyla ilgili tecrübesi olan benim atladığım veya yanlış yaptığım bir durum var mı nasıl ilerlemeliyim anlamış değilim mantık yürütemiyorum.
Daha öncesinde bunu Enes Bey içeriye iletmişti diye hatırlıyorum. DNS kaynaklı sorun olabilir diye tahmin ediyorum. Noc kendisi mi alacaktı yoksa siz mi iletecektiniz. Müsait olduğunda @EFG dönüş yapacaktır. Statik ip işe yarar mı bilmiyorum o da denenebilir.
@EFG Enes beyin durumu ilettiğimden hiç şüphem yok fakat NOC ekini TurkNet müşteri hizmetleri durumu iyi analiz edemeyip sorunu benim kullandığım santrale işletmeciye atmaktadır. Noc ekibi ilgili kişiler istemiş olduğukları logları benim paylaşamıcağımıı nerden nasıl yapıldığını bilmediğimi anlattım , kendileri kullanıcımız kendisi alamaz ise anydesk ile uzak bağlantı yaparak Wireshark proğramı logları alabileceklerini bildirmişlerdir fakat bağlanıp almadılar.
sabit ip, cgnat ve sabit ip değişiklikleri ile test ettim sonuç aynı. @ModeratriX
Enes Bey e özelden mesaj atın Network ten müsait birinin sizi aramasını talep edin. Sanırım konuşarak tüm işlemleri iletir. TT de ve Vodafone hatlarında panel in sorun yaratmadığı bilgisini daha net iletirsiniz diye düşünüyorum. Aranma talep edin.
Ben bu konuyu bildiğiniz üzere arkadaşlarımla birlikte takip ediyordum. Şimdi bu durumu tekrar onlara iletiyorum. Gelişme olursa sizinle mutlaka iletişime tekrar geçeceğimizi bilmenizi isterim.
bu saatten sonra istediğiniz kadar takip edebilirsiniz fakat sorunum çözüme kavuşturulmadı ve kayıt kapandı şimdi millenicoma geçiş başlattım durum nasıl ilerlicek aynı altyapı aynı cihazlar ile test edicem bakalım süreç nasıl ilerlicek.
TurkNet noc ekibine anlatamadım log istiyorlar bağlanıp alablirsiniz diyorum işletmeciniz alıcak diyor. Düz mantık benim altyapımda santralımde sorun yokki sana bunu versin işletmeci turknette çalışmıyor sen buna bakacan ama anlatamadık
Sizden Noc ekiplerimiz bazı bilgiler istemişler. Siz göndermediğiniz için ilerleyememişiz.
1- RTP paketlerinin yer aldığı whireshark logunu iletilmesi.
2- C headırının hangi ipler arasında kurulması gerektiği bilgisinin iletilmesi gerekmektedir.
Hem santral tarafından hemde telefon veya uygulama üzerinden Whireshark logu alınması gerekmektedir.
Ayrıca bizim tarafımızda RTP portlarının ve SIP portunun kısıtlandığı bir kural yoktur.
İstenilen loglar iletildiği takdirde sorunun tam nerede olduğu tespit edilerek tarafınıza bilgi verilecektir.
@EFG evet bunları istediler söylemiş oldukları proğramı kullanmasını bilmiyorum bağlanıp alabilirsiniz dememe rağmen ki önceli dönüşlerinden biz alırız demişlerdi bağlanan olmadı.
attığım resimde son satırda yazıyor ekiplerimiz uzaktan destek verebilir diye bu açıklamaya istinaden 2 gün bekledim bağlanan olmadı.
Sonrada çözüm bulamıyınca benden istedirler bende bilmediğimi gönderemiceği işletmiciminde bu raporu atamadığı aktardım sonuç tıkandık ve kullanıcı raporları atmadı oldu
Noc ve Network ekiplerimizin ekstra bir iş yoğunlukları olabiliyor. Size destek kaydınızın içerisine detay ekledikleri zaman müsait olabilirler ancak sonrasında bir yoğunlukları olmuş olabilir… Bu sebeple size bağlanamamış olabilirler
Enes hocam Noc ekibinizle durumu çözemedik işlerine gelmedi bağlanmak yapmadılar .Ben talebimi oluşturdum millenicomdan geçiş sonrası gerekli testleri yapıcam çalışır çalışmaz gerekli bilgileri aktarıcam burdan
TurkNet hizmetimi iptal edip millenicom hizmetine geçiş sağladım modem, bilgisayar, kablo bağlantım, kulaklık vs hiçbir ayar değişikliği yapmadan ses paketleri aldığım istesantral web sayfamdan test ettim ÇALIŞIYOR.
Bu süreçte göstermiş olduğunuz anlayışınız için ben sizr çok teşekkür ederim. Artık aramızda olmayacağınız için üzgünüm… Umarım yollarımız ileride tekrar kesişir.
Kullanıcağınız İSS’nizde çok mutlu olun Sağlıklı günler dilerim