Merhabalar herkese.
Turknetten VMG3625-T50B model modemi satın aldım. Dün gece kurdum sabaha kadar bir sorun olmadı. Lakin işe gidip döndükten sonra internet ışığı kırmızı yanıyordu ve cihazlar wifi bağlı olmasına rağmen internete girmiyordu. Modemi kapatıp 15 saniye sonra açtıktan sonra sorun çözüldü. Bunun olası sebepleri nelerdir acaba?
Ve forumda herkes sor gibi değerlerden bahşediyor bu modemin bu değerlerine nerden nasıl ulaşabilirim acaba?
Bahsettiğiniz yerdeki yazanlar bunlar. Buradaki değerlerden bir şey anlayabilen var mı?
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B
near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 69994 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8180 kbps
Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.7 dB
output power upstream: 8.2 dbm
attenuation downstream: 10.4 dB
Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 31.2 dB
output power downstream: 14.1 dbm
attenuation upstream: 0.2 dB
Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 89 99 99 a9 aa aa aa bb bb bb bb bb cc bc
tone 64- 95: cc cc dd cc cc cd cd cd dc cd dc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc bc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb ba
tone 128-159: bb aa bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa
tone 160-191: aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 78
tone 192-223: 88 78 88 77 67 77 77 76 66 66 66 66 65 55 55 55
tone 224-255: 55 44 44 44 44 55 44 55 55 55 55 55 55 55 55 65
TurkNet Online İşlemler Merkezi - Teknik & Destek - Yardım Merkezi - İşlem - Paket Tarife Kampanyamla İlgili Destek İstiyorum bu adımları izleyerek destek kaydı oluşturup hızınızın düşürülmesini isteyiniz sorun devam eder ise arıza kaydı oluşturabilirsiniz.
İlginiz için teşekkür ederim öncelikle. Peki şimdilik kopma vs olup olmayacağını denememde ve kopmalar devam etmezse bu şekilde kullanmamın bir sakıncası var mı? Daha önce kullandığım modemde herhangi bir kopma vs yaşanmamıştı çünkü
Tamamdır o halde şimdilik böyle kullanmaya devam edeyim. Daha önce evimde böyle hızları görmeye pek alışık olmadığım için hemen kaybetmek istemiyorum Sorun yaşarsam dediğiniz yöntemi deneyeceğim artık. Size de iyi akşamlar dilerim
Port hızın 70 mbps sen 15 alıyorsun hattında zayıflama yok fiziksel sorun görünmüyor crc hatası birikmiş sadece buda portunda parazitler olabilir veya eve gelen kabloda ek vs varsa ondan olabilir kablo kalitesi önem arz ediyor yüksek awg ye sahip kablolarda sinyal iletimi zayıf kalabiliyor bunun haricinde modemden kaynaklı olabilir crc hatası genel olarak verilerin doğruluğunu tespit eder hata varsa engeller veri trafiğinde hata olursa crc artış gösterir İnternet teki veriler parça şeklinde iner eğer hata olursa bunlarda crc hatası meydana gelir
Merhaba kusura bakmayın mesajınızı yeni gördüm. Benim evime internet bağlantısı sokaktaki yeşil ahşap direklerden geliyor. O direkten odama kadar kablo çekmişlerdi ve o kablonun ucuna RJ11 çakıp direk modeme giriş yapıldı. Bu çekilen kablo uzun yıllar önce çekildiği için eskimiş olabilir. portumu ve kablonun yenilenmesi hakkında TT’a dilekçe vermem gerekiyor galiba
TurkNet ekipleri bahsettiğim ahşap direkteki kutu içerisine müdahalede bulunabiliyor mu?
Bildiğim kadarıyla TT sorumluluğunda olduğu için onların yapması gerekiyor
Valla ben de bilmiyorum neler olacak artık. Yakında Turknetten ekipler gelip iç tesisatı kontrol edecekler. Edecekleri çok bir şeyde yok ama olsun. En kötü ek yerindeki yak1 bağlantısını yenilerler