Turknet'in sattığı Zyxel VMG3625-T50B modemin ayarları

Merhabalar herkese.
Turknetten VMG3625-T50B model modemi satın aldım. Dün gece kurdum sabaha kadar bir sorun olmadı. Lakin işe gidip döndükten sonra internet ışığı kırmızı yanıyordu ve cihazlar wifi bağlı olmasına rağmen internete girmiyordu. Modemi kapatıp 15 saniye sonra açtıktan sonra sorun çözüldü. Bunun olası sebepleri nelerdir acaba?

Ve forumda herkes sor gibi değerlerden bahşediyor bu modemin bu değerlerine nerden nasıl ulaşabilirim acaba?

Sağ tarafta sistem monitörü var oradan xdsl istatistikleri ne giriceksiniz

1 Beğeni

Bahsettiğiniz yerdeki yazanlar bunlar. Buradaki değerlerden bir şey anlayabilen var mı? :slight_smile: :smiley:

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 15558
INP upstream: 15159
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 69994 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8180 kbps

near-end FEC error fast: 24258868
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 4
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :46 min, 23 secs
DSL activetime :0 min, 14 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.7 dB
output power upstream: 8.2 dbm
attenuation downstream: 10.4 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 31.2 dB
output power downstream: 14.1 dbm
attenuation upstream: 0.2 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 89 99 99 a9 aa aa aa bb bb bb bb bb cc bc
tone 64- 95: cc cc dd cc cc cd cd cd dc cd dc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc bc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb ba
tone 128-159: bb aa bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa
tone 160-191: aa a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 78
tone 192-223: 88 78 88 77 67 77 77 76 66 66 66 66 65 55 55 55
tone 224-255: 55 44 44 44 44 55 44 55 55 55 55 55 55 55 55 65

Çok FEC hatası birikmiş internet bağlantısında kopma yaşanabilir. Değerler kabul edilebilir ancak port kaynaklı bir sorun olabilir.

bugün yaşanan kopma belki dediğiniz hatadan dolayı olabilir. Peki FEC hatası ve çözümü nedir Baran bey? Ne yapmam gerekiyor?

TurkNet Online İşlemler Merkezi - Teknik & Destek - Yardım Merkezi - İşlem - Paket Tarife Kampanyamla İlgili Destek İstiyorum bu adımları izleyerek destek kaydı oluşturup hızınızın düşürülmesini isteyiniz sorun devam eder ise arıza kaydı oluşturabilirsiniz.

75mbps hızlık paketi kullanıyorum şuan bilgisayarada ortalama 60-65 geliyor. Hızımı neden düşürmeliyim acaba?

Hız düşünce SNR Değeri yükseleceği için hatalar azalır bu işe yaramaz ise arıza kaydı üzerinden ekip yardımcı olucaktır.

İlginiz için teşekkür ederim öncelikle. Peki şimdilik kopma vs olup olmayacağını denememde ve kopmalar devam etmezse bu şekilde kullanmamın bir sakıncası var mı? Daha önce kullandığım modemde herhangi bir kopma vs yaşanmamıştı çünkü

Eğer uzun süreli kopma vb. bir sorun yaşanmaz ise kullanıma devam edebilirsiniz. Rica ederim, iyi akşamlar dilerim.

Tamamdır o halde şimdilik böyle kullanmaya devam edeyim. Daha önce evimde böyle hızları görmeye pek alışık olmadığım için hemen kaybetmek istemiyorum :frowning: Sorun yaşarsam dediğiniz yöntemi deneyeceğim artık. Size de iyi akşamlar dilerim

Port hızın 70 mbps sen 15 alıyorsun hattında zayıflama yok fiziksel sorun görünmüyor crc hatası birikmiş sadece buda portunda parazitler olabilir veya eve gelen kabloda ek vs varsa ondan olabilir kablo kalitesi önem arz ediyor yüksek awg ye sahip kablolarda sinyal iletimi zayıf kalabiliyor bunun haricinde modemden kaynaklı olabilir crc hatası genel olarak verilerin doğruluğunu tespit eder hata varsa engeller veri trafiğinde hata olursa crc artış gösterir İnternet teki veriler parça şeklinde iner eğer hata olursa bunlarda crc hatası meydana gelir

Merhaba kusura bakmayın mesajınızı yeni gördüm. Benim evime internet bağlantısı sokaktaki yeşil ahşap direklerden geliyor. O direkten odama kadar kablo çekmişlerdi ve o kablonun ucuna RJ11 çakıp direk modeme giriş yapıldı. Bu çekilen kablo uzun yıllar önce çekildiği için eskimiş olabilir. portumu ve kablonun yenilenmesi hakkında TT’a dilekçe vermem gerekiyor galiba

TTNet yapmayabilir kendin kablo alıp TurkNet den destek alabilirsiniz

TurkNet ekipleri bahsettiğim ahşap direkteki kutu içerisine müdahalede bulunabiliyor mu?
Bildiğim kadarıyla TT sorumluluğunda olduğu için onların yapması gerekiyor

Belki iç tesisat a girerse orası türk Telekom yapmayabilir birazda kendi müşterisi olmadığın için yapmazlar

Valla ben de bilmiyorum neler olacak artık. Yakında Turknetten ekipler gelip iç tesisatı kontrol edecekler. Edecekleri çok bir şeyde yok ama olsun. En kötü ek yerindeki yak1 bağlantısını yenilerler :slight_smile: