TürkNet'e Geçiş Sonrası DSL Işığı Yanmıyor

Merhaba,

Son bir haftadır DSL ışığım yanmıyor ve internet bağlantımda sorun yaşıyorum. Başka bir firmadan TurkNet’e geçiş yaptım ve geçişin ertesi günü eski firmanın müşteri hizmetleri beni arayarak hizmetlerini kullanmayacaksam iptal edeceklerini söylediler. Ben de kullanmayacağımı yeni bir abonelik başlattığımı belirttim ve o ana kadar internetim sorunsuz çalışıyordu. Ancak bu konuşmanın ardından bir anda DSL ışığım gitti.

TurkNet destek ekibine günlerdir yazıyorum ve her seferinde Türk Telekom’un bölgesel arıza olduğunu söylüyorlar. Fakat, sokağımda konuştuğum 4-5 kişinin hiçbirinde arıza yok ve herkes interneti sorunsuz kullanıyor. Muhtemelen Türk Telekom ekibi işi başlarından savmak için yalan beyanlarda bulunuyor.
Türk Telekom ekipleri geldiklerini incelediklerini iddia etmiş fakat benim evimde kamera sistemi mevcut tüm bu süreçte evdeydim evim müstakil bir ev haliyle çevremi tamamıyla izleyebiliyorum.
Kameraları kontrol ettim günlerce bekledim ne gelen oldu ne giden oldu fakat Türktelekom sanırım görünmezlik iksiri tüketip gelip kontrol etmiş.
Uzaktan çalışan birisiyim ve günlerdir türktelekomun bölgesel arıza yalanı nedeniyle mağduriyet yaşıyorum halbuki sorunumun alakası olmadığına adım kadar eminim fakat TurkNet personellerine bunu anlatamıyorum.

Sorunumun çözümü konusunda acil destek bekliyorum. Gerektiğinde ekibin yerinde inceleme yapmasını rica ediyorum.

Teşekkürler,

Hattınızı taşıma yapsaydınız sorun yaşamazdınız. Diğer aboneliği sıfırdan açtığınızda evinize kurulum için gelen ekip yeni hattınıza kurulum yapmıyor eski aboneliğiniz üzerine kurulum yapıyor bu yüzden eski abonelik kapandığında doğal olarak sinyaliniz kesiliyor. Bunda sizin suçunuz yok, eve gelen kurulum ekibinden kaynaklı bir hata. Farkı operatörün Telekom’dan kiraladığı hattan size internet vermiş ve o kapanınca mağdur olmuşsunuz.

Merhaba, hizmetinizi kontrol ettiğimde yaşanan arızanın bugün gün içerisinde çözüleceği bilgisi bulunuyor ama ben verdiğiniz bilgileri de ekibimiz ile paylaştım. Hattı tekrar kontrol ederek sizinle iletişime geçecekler🙏

Sorunum hala düzeltilmedi her gün farklı bir TurkNet personeline derdimi anlatmaya çalışıyorum sorunun altyapı ile alakalı olmadığını türk telekom personellerinin olayı geçiştirmek adına yalan söylediğini söylüyorum fakat nafile.
Çarşamba veya perşembe günü arayan personel sonunda birazcık ilgi gösterdi ve komşumun devre numarasını sordu komşumdan öğrenip gönderdim fakat hiçbir gelişme yok dönüş yok. Sözde devre numarasını türk telekoma iletip arıza olmadığını tüm mahallede internet olduğunu felan söyleyeceklerdi ama perşembe gününden sonra her görüştüğüm personel destek talebine yazan personel arıza olduğunu söyleyip geçiştirmeye devam etti.

böyle olacağını bilsem hiç internet servis sağlayıcı değiştirmezdim geçtiğimiz günlerde kullanmadığım internet için kurulum ücreti dahil 533 TL fatura kesilmiş.
Kurulum için gelen personel çok bilgisizdi modeme reset atmak için kürdan arıyor web arayüzünden ayarlardan sıfırlamayı bile bilmiyordu :d
Ppoe bilgilerini söyledi modem arayüzüne girdim ve bu kadar kurulum ücretini bu hizmet için ödemiş oluyorum yani.
İnternet hızımı test ettiğimizde 16 mbit hızın anormal olduğunu söylediğimde altyapı okadar destekliyordur diye belirtip geçiştirmeye çalıştı fakat ben DSL ayarlarından hattımın adsl olarak kullanıldığını düşünüp kontrol ettim ve haklı çıktım bir sonraki hız testinde 35 mbit indirme hızına kavuştum.

Bu internet değişikliği sürecinde çok yıpratıldım hala internetim yok ve bu problemlerin altyapı ile alakalı olmadığına TurkNet veya türk telekom tarafından dsl bağlantımın kesildiğinden dolayı bu sorunları yaşadığıma eminim.

Türk Telekom saha ekiplerinden bir tanıdığıma sorduğumda mahalleme 1 yıldır internet kurulumu hariç hiç gelmediklerini ve arıza olmadığını söyledi zaten.

eğer problemlerim çözülmezse daha öncesinde kullandığımda çok memnun olduğum TurkNet firmasından maalesef memnuniyetsiz bir şekilde ayrılmak zorunda kalacağım ve bu sözde kurulum ücretini ödeyip ödemeyeceğimi hiç bilmiyorum hak edilerek alınan bir ücret olduğunu düşünmüyorum.

Hocam adresimde babamın adına bir abonelik vardı süresi bitmesine 3 gün kala TurkNet 'e başvurdum personel geldi kurulumu yaptık beraber zaten kurulacak bişey yoktu ppoe bilgilerini girdik gitti herşey çok iyiydi ertesi gün eski firma aradı uzatmayacakmısınız hizmeti dedi bende hayır dedim ve bu sorunları yaşadım.

Merhaba, @Tengri , genel arıza süreçleri yerel sağlayıcı kontrolündedir. Arızanın boyutu ve çalışmanın seyrine bağlı olarak süreç planlanandan uzun ya da kısa sürebilir. Arızaya müdahale etmesi gereken ekipler yerel sağlayıcı saha ekipleridir. Bizim yerel sağlayıcı kaynaklı arızalara müdahale yetkimiz bulunmuyor. İş emri oluşturarak arızanın çözülmesi için ekiplere düzenli olarak bildirimde bulunuyoruz. Uzmanlarımıza bilgi verdim. Sizi arayarak detayları paylaşacağız :pray:

Ben sorunun kaynağını yazdım siz her şey çok iyiydi diyorsunuz :slight_smile:

Yaşadığınız sorun her operatörde olan günde belki kaç kişin başına gelen bir durum. Burada aslında Telekom’un suçu var. Mevcut hatta farklı pppoe bilgisi girdiğinizde bağlanmasına izin vermemesi lazım ama izin veriyor sonra bu sıkıntılar oluyor.

Aynen öyle aboneliği transfer etme imkanım yoktu benim adıma değildi.
Şimdi muhtemelen başka bir internet servis sağlayıcı geçiş yapacağım çünkü türkneti bekleyecek olursam 2 3 ay sürer. 2 3 ay kullandıktan sonra geri dönerim diye düşünüyorum.

Başkasında da benzer sorunu yasayacaksınız, sorunun çözülmesi için bekleyin.

Etiketleme olmadıysa etiketmele işlemi yapılsın diye istekte bulunsunlar. Öyle gelebilirler.