Türknet Stabil Olmayan Hız Sorunu

Arkadaşlar merhaba, ben 3 senedir TurkNet kullanıyorum fakat son 1 yıldır abartısız günde en az 50 kere kopan ve geldiğinde de kendi kendini düşük hıza alan, aşırı derecede sinir bozan bir internet hizmeti alıyorum. Defalarca destek kaydı açtım ekip yollandı ama sonuç hep aynı çözüm yok. Hattım altyapı sorgulamada max 57 mbps destekliyor. 2 ay önce arıza kaydı açtığımda müşteri hizmetlerinden bir elemean arayıp “Türk Telekom’dan arızanızla ilgili bilgi verildi. Hattınız 35 mbps destekliyor” dedi. Bende “hayhay hızımı modem ayarlarından 35 değil, 30’a sabitlerim yeterki kopmasın” dedim. Ama gel gelelim yine kendi kendine gidiyor ve geldiğinde de kendini 16’ya alıyor saçma sapan. Sonra ben tekrar modemi resetliyorum anca öyle 30 oluyor ve sonra yine aynı sürekli böyle döngüye giriyor. 20’ye bile aldım sonuç aynı. Başka modem ile denedim sonuç yine aynı. İç tesisatta hiçbir sıkıntı yok, bunu bizzat ankastrede modemi bağlayarak denedim. Tahminince ya Türk Telekom’un altyapı kabloları artık eskimiş yada DSLM cihazı veya portu bozuk ki başka port da yokmuş. Sağ altta kırmızı sayılarla işaretlediğim yerlerde değerler olurdu şimdi yok nedense, bu sürekli kopmalarda bir etken midir? Ben bu 296 metrelik altyapı hattımı Türk Telekom’a yeniletebilir miyim sizce? Veya başka önerisi olan var mı?

Merhaba, 1, 2, 3 ve 4 numaraları hat parametreleri bunlar genel de birbirlerinden farklı ve yüksek oluyor tabi hattan hatta değişir ama sanmıyorum, problemin oradan kaynaklandığına. Yukarıda ki anlattığınıza göre özetle tahmin edebilirim ki Telekom’un yaptığı bir durum olabilir. Yönetim DSL ayarı kısmında ki DSL modülasyonu VDSL 2 yapın ve bütün değerleri high performance çekin, durum değişmez ise 790 sürümünü indirin yükleyin sonra resetleyip tekrar kurulum yapın. Bu, durum olmadan önce hizmetiniz de her hangi bir fiziksel/yazılımsal değişiklik yaptınız mı?

1 Beğeni

Söylediklerinizi yarın uygulayıp bir müddet kullandıktan sonra sonucu yazacağım. İlginiz için teşekkür ederim. Modeme herhangi bir dışarıdan müdahale olmadı sadece en son sürüm geldikçe güncelledim.

Tekrar merhaba, bilerek uzun bir süre yazmamıştım. Bunun sebebi internet sorunumun altyapı hattımdan mı yoksa modemden mi kaynaklandığını test etmekti. Tüm güncellemeleri ve diğer ayarları yapmama rağmen bir sonuç alamadım. Sorunun modemden çıktığını artık söyleyebilirim. Yukarıda paylaştığım ekran görüntüsünde görüldüğü gibi Asus AC-51 modem 6 dakikada 641 CRC hatası (daha önce de 6 saatte 2 milyon crc hatası vermişti) ve bunun sonucunda yüksek ping, sayfaların geç açılması gibi sorunlara sebep oluyordu. Yeni satın aldığım TPLİNK Archer VR400 modem ilk 4 gün içinde sadece 30 CRC hatası verdi ve bu diğer hiçbir sorunları yaratmıyor artık.

1 Beğeni

Sorunun çözümüne sevindim, İyi günlerde kullanın hizmetinizi

2 Beğeni