Selamlar @GoldFresh, pinginizin geçmişte farklı sağlayıcıdan 2 ms yüksek olmasını anlıyorum. Fakat ping değerleri birçok etkene bağlı. Yalnızca oynadığınız oyunun sunucusu kaynaklı bile gecikmeler artabilir. Dün 10 ms’e oynadığınız bir oyunu sunucu kaynaklı nedenlerden bugün 20 ms’e oynayabilirsiniz. Forumumuzda yakın zamanda aynı oyunda benzer bir problemi yaşayan kullanıcımız, Riot yetkilileri ile iletişime geçtiğinde sunucu kaynaklı bir problem olduğu geri bildirimine ulaşmıştı. Süreciniz network birimi tarafından inceleniyor. Bireysel olarak aynı oyunda daha düşük ping için ne önlemler aldığımı aşağıda paylaşıyorum;
İç tesisatımı cat6 kablo ile yeniledim
Yeni güçlü bir modem satın aldım, modem ayarlarından Qos ayarları yaptım.
Kablolu bağlantı sağladım ve oyun sırasında ağdaki kullanıcıların kullanımını yapılandırdım (Ağda farklı kullanıcılar upload download yaptığı için anlık ping ve paket kaybı yaşanıyordu)
Oyun sırasında diğer tüm uygulamaları kapattım (bazı uygulamalar download ve upload yapabiliyor, görev yöneticisinden kapatmak gerekebilir.
Ping ve paket kaybı sağlayıcıların doğrudan müdahale edebildiği bir alan değil. Destek kaydı oluşturulduğunda santralden ankastre kutusuna kadar inceleme sağlanır. Bu alanlarda tespit edilen problemler giderilir. Destek kaydı ile birlikte bu alanların kontrolü sağlandı ise geri kalan süreç kullanıcı tarafında incelenmesi gerekiyor. Valorant tarafından aldığımız çözümler aşağıdaki gibi;
Arka planda çalışan gereksiz uygulamaları da kapatalım.
Windows tuşuna ve aynı anda R tuşuna basarak Çalıştır menüsünü aç
Açılan Çalıştır penceresinde, “msconfig” yaz ve Tamam’a tıkla
“Hizmetler” seçeneğine tıkla
Burada bulunan " Tüm Microsoft hizmetlerini gizle" seçeneğini işaretle
Listede bulunan tüm hizmetleri seçip “Tümünü devre dışı bırak” butonunu tıkla
Eğer VALORANT oynuyorsan Listede VGC adlı hizmeti devre dışı bırakmadığından emin ol. VGC hizmeti Vanguard olduğu için oyuna girerken sorun yaşayabilirsin.
"Uygula"ya ve daha sonra "Tamam"a tıkla
Bilgisayarını yeniden başlat
Bu arada hizmetler içerisinden kapatmak istemediğin bir hizmet varsa açmış olduğun Hizmetler penceresinden o hizmeti tekrar açabilirsin. ^^
Senden bir de IPv6 adresini kapatmanı isteyeceğim. Bunu nasıl yapacağına anlatan bir video aşağıya bırakıyorum.
Aynı şekilde DNS kısmını da kontrol edelim.
Windows tuşuna bas.
“Denetim Masası” yaz.
"Ağ ve İnternet"i seç.
“ Ağ ve Paylaşım Merkezi’ne” tıkla
Gelen ekranda sol tarafta bulunan; “Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirin” seçeneğini seç.
Aktif olarak kullandığın bağlantıların burada olacaktır. Kullandığın bağlantıya çift tıklayıp gelen pencerede “Özellikler” seçeneğini seç.
İnternet Protokolü sürüm 4’ü seçip tekrar “Özellikler” seçeneğini seç.
Gelen ekranda "Aşağıdaki DNS sunucu adreslerini kullan seçeneğini seç.
DNS olarak; 8.8.8.8 ve 8.8.4.4 kullan lütfen.
Ethernet kablosu kullanmanda ping sorunlarının çözümünde oldukça yararlı olacaktır.
2 ms yüksek olsa sorun değilde paketloss sorunu oluyor prime saatler dışında aynısı iç tesisatım yeni kullanmış olduğum modem keenetic hooper wifi 6 vdsl