TurkNet Online İşlemler Menüleri Gelmedi

Merhaba, aktivasyonum bugün tamamlandı ve online işlemlere girdiğimde hala aktivasyon yapılmadan önceki menüler var. En başta “Aktivasyon” diye bir buton var tıkladığımda sadece boş bir yazı çıkıyor.

Aynı zamanda 75Mbps olan paketi kullanmama rağmen internet hızım 40 Download, 6 Upload olarak sabit.

0(850) 288 80 80 arayıp hem bu durumu hem de hız profilimin yükselemesini istiyorum deyin

Merhaba,
Aktivasyon yeni tamamlandıysa kısa süre içerisinde oim sayfanız güncellenecek ve gözükmeyen kısımlar gözükecektir. Belirli aralıklar ile kontrol edin eğer uzun süre değişiklik olmazsa buradan tekrardan yazın. Hızla ilgili de modem arayüzünde yer alan hat değerlerinizi paylaşır mısınız?

Şu anda download hızım 5Mbpsye kadar düştü

Değerleri daha detaylı paylaşabilir misiniz? SNR ve hata kısmını göremedim bundan dolayı kesin bir yorumda bulunamıyorum şu anda.

Bu arada menüler geldi.

Hat değerlerinizi inceledim, SNR değeri sınırda gözüküyor, zayıflama değeri de ortalama düzeyde diyebilirim. Bunlardan kaynaklı olarak CRC ve FEC hatasını kısa sürede oldukça fazla alıyorsunuz bu da hattınızda performans ve hız düşüklüğüne sebep oluyor. Santrale uzaklığınız ne kadar gözüküyor?

Netspeed üzerinden baktığımda 166 Metre gözüküyor

166 Metre mesafede değerlerin bu kadar düşük olmaması gerekiyor ; iç hattınızı kontrol ettirmenizi varsa ek noktalarını kaldırıp mümkün olduğunca eksiz kullanmanızı ve splitter cihazı kullanıyorsanız söküp yeniden test etmenizi öneririm. Değerlerde değişiklik olmaz ise port kaynaklı bir sorun olabilir Online İşlemler Merkezi sayfanız güncellendikten sonra buradan destek kaydı oluşturup temsilciye sorunu belirtiniz.

Hocam ek noktalardan kastınız nedir? çok bilmiyorum kusura bakmayın. Sadece modem ve dsl bağladığımız bir aparat var modem ile beraber verildi onlar takılı.

Bina içerisinde hattınızın kablosu daireye ulaştırıldığı zaman birçok odaya ekli bir şekilde ulaştırılabiliyor veya cat6 gibi kablo çekildiyse modeme giren rj11 e dönüştürmek için ek kablo kullanılabiliyor bu ek noktalarını kontrol etmenizi öneririm. Dilerseniz iç hat kontrolünü elektrikçiye yaptırabilir veya saha ekibinden ölçüm talebinde bulunabilirsiniz.

Telefon hizmeti alıyorsanız bu aparat splitter adı verilen sinyallerin ayrılmasını sağlayan bir kutudur. Splitterı söküp gelen hat kablosunu direkt olarak modeme bağlayıp bir de öyle hat değerlerine bakar mısınız?

Splitteri söktüm değerler aynı ve her sayfayı yenilediğimde CRC - FEC hataları fazla fazla artıyor.

Odalarda herhangi bir internet kablosu yok. Modem doğrudan prizden gelen DSL kablosuna ve bilgisayar için ethernet kablosuna bağlı.

CRC Hataları(Yukarı/Aşağı) 0/18552 (her yenilediğimde 100 - 300 civarı artıyor)
FEC Hataları(Yukarı/Aşağı) 4/87612 (her yenilediğimde 2000 artıyor)

TTNET’ten geçiş yaptım onda böyle bir problem yoktu. Upload hızı hep sabit 6 ama download çok fazla düşüyor.

Geçiş öncesinde aldığınız hız kaçtı? Hatayı Download tarafında alıyorsunuz bundan kaynaklı olarak Upload hızı etkilenmiyor. Online İşlemler Merkezi üzerinden güncellemeniz gerçekleştikten sonra buradan destek kaydı oluşturunuz.

1 Beğeni

Destek kaydı oluşturdum. Geçiş öncesinde 20-25 Download, 3-4 Upload alıyordum.

Konuyu açtığımda download değerlerim 40 iken, şu anda 2 ve 3 civarında.

Download ve Upload hızı düştüğü zaman SNR artar bundan kaynaklı olarak CRC ve FEC hataları minimuma iner şu anda daha yüksek hız atanmış durumda hattınızda veya portunuzda bir problem olabileceğinden bu hızları kaldırmıyor ve hata almaya başlıyorsunuz. Hata aldığınız zamanda biriktikçe performans ve hız sorunları ortaya çıkıyor.