Turknet net yavaslaması

Merhaba
TurkNet destek kaydı açtım internet hızım belli saatlerde veya belli bir süre kullanım sonunda düşüyor diye . Ama gelen cevap 24 saatte kopma olmadığı
Evet hatta kopma olmuyor ama 1 mps nin altına düştüğü için internete giremiyorum.

Bir de turknetin ölçtüğü değerler ile benim değerler arasında snr farkı var. Türkler bu değerleri nereden ölçüyor.
Arıza kaydı kapatıldığında Teknik Durum Bilgileri
Hat Fiziksel Durumu : AÇIK
Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK
NmsHızProfil : 35840/6144/V
Upload Çıkış Gücü : 6.9
Download Çıkış Gücü : 14.4
Upload Kapasite Hızı : 10848 kbps
Download Kapasite Hızı : 45395 kbps
Upload Mevcut Hızı : 6140 kbps
Download Mevcut Hızı : 34186 kbps
Upload Noise Margin : 13.5 dB
Upload Attenuation : 3.0 dB
Download Noise Margin : 10.5 dB
DownloadAttenuation : 15.0 dB

herkeste var bende de aynısı oluyor destek kaydını kapatıyolar

Sorun hala devam ediyor mu düzelme varmı

Saat 20.00 itibarı ile aynen devam hız düşmesi. Rezalet güya bu gün çözecekleriini söylediler

Merhaba, hiç bir şekilde düzelme yok, son 7-8 gündür saat 6 ve gece 02 arası internetim inanılmaz yavaşlıyor. normalde 85-95 mbps arası internetim olmasına rağmen şuan hız testi bile yapamayacak seviyedeyim. 19 Kasım tarihinde destek ticketı oluşturdum ancak hala problem çözülmedi, sürekli birilerine iletiliyor ama bir yandan zaman geçiyor işimlerim aksıyor.

Diğer saatlerde hızınız normal ise bu yoğunluktan olan bir durum ve bu durumun önüne geçmek için kapasite artışı yapılıyor, yeni cihazlar yerleştiriliyor.
Çalışmalar bitince düzelecek umarım. Ayrıca bu sorun sadece TurkNet’de yok tüm iss’lerde olan bir sorun.

1 Beğeni

Evet şu an ki durum . Upload ta sıkıntı yok. Ne yapmalıyım arıza bildirimini kapatmam isteniyor hattinizda kesinti yok diye . Ama internetin durumu da bu

O kaydı kapatın.
Hızım düşük modem uygun hızda buluşmuyor diye destek kaydı açın. Yada kayıt açmayıp süreç tamamlanana kadar az daha sabredin.
Anlayışınız için teşekkürler.

Ne zaman yerleştirilecek? TurkNet’ten nefret edip, kimseye tavsiye etmedikten sonra mı?

1 Beğeni

Cuma günü düzelecek denilmişti. Ne zaman kadar bekleyelim ?

Modemi resetlediğimde hız düzeliyor. Sizce bu problemin kaynağı ne TurkNet mi İss mi modem mi bir türlü anlamadım

Bu değerler modeminize ulaşan değerler. Hız testi sonucu çıkan değerler farklı ise sizde saturasyon sorunu yaşayan grubun içindesinizdir

1 Beğeni

Eğer dediğiniz problem olsaydı modemi resetlediğimde aynı şekilde sorun kalırdı. Ama modemi resetlediğimde sorun düzeliyor. Modemden bağlantıyı kesip tekrardan ip aldığımda sorun düzelmiyor ama modemi baştan başlattığımda düzeliyor. kafam karma karışık

Şunla da ilgili olabilir, yoğun kullanım saatlerinde hat zayıflaması arttığında tanımlı hız hattın kapasitesi üzerine çıkıyor da olabilir. Bu durumda modem paket kayıplarını telafi etmek için daha fazla çalışır bu da hızlı bir şekilde CRC üretmesine neden olur. Belli bir süre sonra bu kayıpları telafi etme süre aralığı artar ve artık modem buna yetişemez hız düşer ve DSL sinyalinin gitmesine bile neden olur. Siz modemi tekrar başlattığınız da tekrar DSL alır ve paket kayıplarını telafi etmeye devam eder ta ki yetişemez duruma gelene kadar… sorun yaşadığınız ve yaşamadığınız zamanlarda ki değerleri kontrol edin.

evet dediğiniz gibi oluyor büyük ihtimal crc çok yüksek oluyor. bunun bir çözümü var mı acaba modemi resetlemeden nasıl çözebilirim

Çözüm olarak paket düşümü yapabilirsiniz. Ama paketiniz 35 ise bir süre maalesef modemi kapatıp açmak dışında bir çözüm yok gibi. Ben Asus modemimde her Sabah otomatik yeniden başlatma özelliğini aktif ettim o şekilde kullanmaya devam ediyorum.

sizin bu kodu hakkında baya uğraş verdiğinizi başka bir konunuzda okudum.
Bende ki crc hataları 80 dk da
near-end FEC error fast: 4938414
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 151605

bu değerlere ulaşıyor.

1 Beğeni

Eğer modeminizde kararlılık ayarı varsa snr değerini yükseltmek işe yarayabilir