TurkNet GigaFiber modem yüzünden internette kopma ve çökme sorunları bitmiyor

Merhaba,

12 Kasım 2022 tarihinde askeri birliğe katıldım ve 2 Mayıs 2023 günü eve geldim.
Bu tarih içerisinde 28 Kasım 2022 tarihinde ise evime TurkNet GigaFiber internet bağlanmış.
Ben askerde olduğum süreçte ailem bana internet konusunda hep sıkıntılı olduğunu, gelip halletmem gerektiğini söylüyordu. Aile fertlerim TurkNet GigaFibere geçtiğimiz ilk günden beri internet konusunda acı çekiyordu.
2 Mayıs günü eve ilk geldiğim gün bile internetle uğraştım, TurkNet müşteri temsilcisine bağlandım, 3 Mayıs günü ise teknik ekip geldi ve gitti. Sonrasında tekrar aramalarım oldu. En az üç kere daha aradım. Dün akşam 9 Mayıs 2023 ve bu gece yani 10 Mayıs 2023 saat 04.30 - 05.00 aralığında bile tekrar müşteri temsilcisiyle konuştum.

Müşteri temsilcileri beni oyalıyor. Uzaktan, hiçbir işe yaramayacak şeylerle sanki artık olacakmış gibi umut verip kandırıyor.
Birinci aramamda modeminizi temiz kanala, frekansa aldım diyor ama sonuç aynı.
İkinci aramamda ise, IPV6 internet teknolojisi yerine IPV4’de aktardım, Türkiye IPV6’yı henüz her yerde desteklemiyor, o yüzden Twitter, Instagram, Facebook gibi sosyal medya alanları dahil oralarda fotoğraflar yüklenmiyor, internetiniz çökebiliyor diyor.
Üçüncü aramam ise şaheser komediydi maalesef. Bir hanımefendi bana ilk önce modem ve gpon fişini çekin dedi. Sonra güç düğmelerini kapatın dedi. Sonra modemin arkasındaki WAN bağlantısının olduğu sarı kabloyu çek dedi. Sonra ise bunları sırasıyla taktırdı ve düğmesine bas dedi. Bastım ve internet geldi dolayısıyla. Halledildi, daha bir sorun olmaz, eğer olursa tekrar arasınız dedi. Resmen modemi kapattırdı ve açtırdı bana.

28 Kasım 2022 tarihinden itibaren TurkNet GigaFiber evimize geldiğinden beri bu modemin arızalı olduğunu yani bozuk olduğunu, sinyal gücünün az olduğunu her şeyiyle bize gösteriyor.
Buraya teknik ekip gelmediği sürece manuel olarak bir işlem yapmadığı sürece bu modemimi değiştirmedikleri sürece de bu böyle devam edecek ve bunu müşteri temsilcisine de aktardım.

NOT : 28 Kasım 2022 tarihinden önce, TurkNet GigaFiber kurulumu yapılmadan önce, TurkNet abonesiydik fakat türk telekom altyapısını kullanarak 75Mbps hız alıyorduk VDSL internet kullanıyorduk ve hiçbir sorunumuz yoktu. Sorunun direkt bana getirilen modemde olduğu apaçık ortada.

Yaklaşık 6 aydır internet konusunda acı çekiyoruz.
İnternette kopma, çökme sorunları bitmiyor.
Bilgisayardan yana hiçbir sıkıntı yok. Ethernet kablosuyla(kablolu) bağlantı olduğundan dolayı.
WiFi aracılığıyla internete bağlandığımız zaman ise, telefonundan internete bağlanan bütün aile fertlerim şikayetçi. Askerde olduğum süre boyunca bana hep aynı şeyi söylediler;

‘‘Gel şu interneti hallet, internet sorununu çöz, bu interneti iptal ettir.’’
Sürekli aynı şeyleri duymaktan ben de bunaldım ve eve geldiğim ilk gün TurkNet müşteri temsilcilerini arayarak uğraşmak zorunda kaldım.
Hâlâ ve hâlâ sorun çözülmedi. En ufak bir ilerleme yok.
3 Mayıs günü tek başına gelen genç birisi ise GPON arkasındaki siyah ve yeşil renkte olan kablonun ucunu değiştirdi ama fayda etmedi. Faydası olur diye birkaç gün bekledik ama nafile.
Onun dışında ise diğer günler hep müşteri temsilcisiyle konuşmak ve yalandan yere uzaktan müdahalelerle oyalanmakla geçti.

Şu anda açtığım destek kaydı sayesinde saha ekibide yönlendirilmiş.
Gelen saha ekibinin yanında yeni, arızalı olmayan modemle bu modem ve gerekirse gponu değiştirmesini de istiyorum. Gelen saha ekibinin elinin boş gelmesini istemiyorum.

Bu konuyu TurkNet foruma da yazarak buradaki yönetici, bilgili kişilerden destek alarak ve ilgilenilmesini istediğim için yazıyorum. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

Lütfen bir el atın. 6 aydır TurkNet GigaFiberli olarak bunalmış durumdayız ve TurkNet GigaFiber altyapısı için aylarca bekleyen kişilerden biriydim. Bu interneti kuzenime, arkadaşlarıma komşularıma anlatan birisi olarak interneti kullanamıyorum…

Destek kaydı : 63732637

Selamlar @MartizeD, yazınızı okudum. Gün içerisinde oluşturduğunuz destek kaydına istinaden hızlı bir şekilde ücretsiz saha ekibi yönlendirildiğini görüyorum. Bu ekip iç tesisatınızdaki tüm alanları kontrol edip tespit ettiği problemleri çözüme kavuşturacak. Cihaz değişimi gerekir ise cihazlarınızı değiştirecektir. Ben de kaydınızı yakından takip edeceğim.

Selamlar hocam, okuduysanız beni gayet iyi anlamışsındırdır.
Ben de bu tür gelişmelerin, bu süreçte sizin gibi yetkili kişiler tarafından takip edilmesini ve ilgilenilmesini istediğim için yazdım.
3 Mayıs günü gelen bir genç sadece GPON kutusunun arkasındaki kablonun ucunu değiştirmişti ama sorun yazıda da belirttiğim gibi düzelmedi. Hatta şöyle resmini paylaşayim:

Anlıyorum, endişelenmeyin. Ekipler probleminizi çözene kadar çalışmaları sürdürecektir. Kalıcı bir çözüme kavuşacaksınız.

Umarım boş geçmezler. Bazı arkadaşlara teknik ekip gelip gidiyor ve sorun çözülmüyormuş. Ben bu tür şeylerden kaçınmak için zaten sizlerden de destek almak istedim.

Hocam TurkNet şikayetvar, TurkNet forum olsun baya bir baktım da şimdi…
Sorun yanındayken bile arada internette kopmalar yaşatan, sinyal gücü az olan ZYXEL VMG3625-T50B
modemde.
Teknik ekip sinyal güçü çok daha iyi olan modemle gelecek mi?
10-12 ay faturaya yansıyacak şekilde parada verilebiliyordu türk telekomdayken bu tür modem alma gibi durumlarda. Çok daha iyi modem çeşidini kullanmak isteriz.

Bağlantı sorunları yaşamanıza sebep olan şey modem ise belirttiğim gibi ekipler gereken değişimi uygulayacaktır. Bağlantı sorunları yaşamıyor olmanıza rağmen yalnızca daha iyi performans vermesi adına cihaz değişikliği yapılmaz. Ben kaydınızı takip ediyorum. Gelişme olduğunda buradan bilgi vereceğim. Diğer konulara haksızlık olmaması adına gelişme olana kadar konuyu kilitliyorum.