Türkiye'de Starlink Yer İstasyonu Kuruldu

Starlink yer istasyonu Gebze kuruldu. Şuan Starlink BTK ile lisans sürecindeymiş yakında Starlink’in Türkiye’de hizmete alınması planlanıyormuş.

Şuan Resmi Fiyatları da bu şeklide cihaz ücreti 499 dolar+ aylık 99 dolar servis ücreti (Şu anki kur ile yaklaşık ilk ay masrafı 5000 TL)

Resmi web sitesinde Türkçe dil seçeneği de eklenmiş ama hala site İngilizce

2 Beğeni

Güzel haber ama fiyat politikası yanlış. Neredeyse bütün global şirketler girdikleri ülkelere özel fiyatlandırma yapıyor. Twitch abonelik ücretleri TLye döndü ve yerele uygun ücretlendi, Steam TRye özel fiyat politikası yapıyor, Netflixte öyle, Amazonda öyle, Googleda öyle. Kısaca Starlink bu fiyatlarla Türkiyede pazar payı olarak %0.1de kalır. Ben şuan gitsem Türknete ilk ay 5 bin tl versem her ay 99 dolar ödeyeceğim desem muhtemelen gigafiberi evime kadar döşer :slight_smile: Starlink’in şu fiyatlarla ülkemizde çok bir numarası yok yani. Ne zaman o 99 dolar 99 tl olur o zaman Starlinki Türkiye olarak ciddiye alarak konuşuruz diye düşünüyorum.

1 Beğeni

Bölgesel fiyatlandırma olabilir benim bu verdiğim fiyatlar ABD üzerindeki kullanıcıların ödediği fiyatlar

ahaha gerçekten öyle yerel fiyatlandırma gelmez ise şirketler harici alan çok çok nadir diye düşünüyorum

2 Beğeni

güzel gelişme ve haberler bunlar. Bizi telekom’un tekelinden kurtaracak bir hamle inşallah :metal:t5:. Yakında fiyatlar Tr şartlarına göre revize edilir

Revize etme ihtimali yok gibi bı şey çünkü global bir şirket ve her yerden hizmet veriyor eğer yerel ekonomi şartlarına göre fiyat düzenlemesi olursa bu durumda başka ülkelerin bundan yararlanma ihtimali var Mesut Çevik Starlink ile ilgili videosunda bu konuyu gayet açıklayıcı bir şekilde ifade etmisti bir göz atmanizda fayda var …:hugs:

Geolock koyup bu işi çözerler. Türkiye fiyatından yararlanıyorsan Türkiye dışı yerde kullanamazsın. Yazılımla yapılacak basit bir şey. Satış sözleşmesine eklenerek kanuna uydurulur. Ülke dışı kullanımlar içinde yurtdışı kullanım ek paketi satarlar. Global şirket olması fiyat politikası açısından yerelleştirmeyi daha mantıklı kılıyor bence.

Öyle evet ama maliyeti bi yerden cikarmasi lazım yakın zamanda olmaz o iş benim düşüncem :thinking:

elon dayı onun çözümünü bulur yoksa bu rakamlara Türkiye’ye yatırım yapmasının gereksiz olduğunu gayet iyi biliyordur.

Olmayacak diye bir şey yok. Global şirketlerin çoğu maliyeti hatta ARGEyi finanse edecek geliri gelişmiş ülkelerden çıkarır. Geolock olayını üstü kapalı ifade ediyorlar zaten. Web sitelerinde var.

Umarım rekabet ortamı yaratır da şu upload ve downlod’a uygulanan ilkel limitlerden kurtulmuş oluruz.

1 Beğeni

Inşallah diyeliim de kac yildir Apple var piyasada ucuzlamadi yani Elon dayı nin umurunda olursak ne âlâ

1 Beğeni

Starlink çıktığında ve globale açıldığında dolar kuru ortadaydı. Pek değişen bir şey yok. Gelmeyi planlamışlar. Planlanırken illaki bu fiyat ve kaç kişinin yararlanacağı vs hesaplanmıştır. Bana pek bu fiyatta Türkiye için kalır gibi gelmiyor. Çünkü alan olmaz. Kurumsala açılırdı gibi geliyor. Tabi burası Türkiye her şey olabilir.

1 Beğeni

Şuan Starlink dünyanın bir çok ülkesinde şirket olarak bizim btk gibi o ülkelerin kurumlarıyla lisanslama sürecinde veya lisanslı. Bu niyetlerini belli ediyor. Her şirket gireceği pazara önceden araştırma yaparak girer. Tabi lisans alıp hizmet vermeyedebilir ama ön sipariş paket satışlarını açtığını okumuştum tr için yani gayet ciddi geliyorlar. 2022 de binalarda Starlink antenleri görebiliriz.

3 Beğeni

Inşallah kardesim valla bu kablo derdinden altyapi derdinden kurtulabiliriz inşallah artık

Uygun fiyatlı ve hızlı olsun hiç düşünmem. Bu ISPlerden çok çekti herkes. Dünya köylerde 1Gbps hızı konuşuyor bizim ISPler (TurkNet 1Gbps’yi koşullara göre uygun verdiğinden hariçtir.) Size özel 16 Mbps Fiber 109.90₺. Bir çok kişininde teknik bilgisi yok. Altyapısı ADSL yada VDSL ben fiber kullanıyorum diyor. Üstüne en hızlısı bu sanıp ödediği yüksek ücreti normal görüyor.

Starlink inde zaafiyetleri var. Mesela çok ısı altında maruz kaldığında bozulmalar oluyor bunu test edenler birbir yazmışlar. Sürekli aynı hızı alamıyorsun stabil değil.
Şimdi şöyle birşey söylemeliyim. Starlink 200 mbps paket ile gigafiber 100 Mbps paket aynı olsa bile ben gigafiber isterdim. Mahallemde yok ama olsun. Keşke gigafiberim olsaydı da tekelcilikten kurtulsaydım.
Umarım Şu tesla nın tr üretimi başlar da ortalık bir karışır.

Evet bu sorunlardan haberdarım ama bende tekelcilikten sıkıldım. İş yapamıyorum. 8Mbps bile çok az. Bazı firmalar özellikle yurtdışı firmaları internet hızını bile belirliyor. Kimisi en az 100 kimisi en az 200 veya kimisi upload en az 50 gibi sınırlar koyuyor. Gel gelelim Türkiye’de hayal bu hızlar. Özel almak istesen basıyorlar bir parayı sanki interneti işçiler varda evime kadar elle tek tek taşıyorlar gibi fiyat istiyor. Çağ internet çağı. Ama şu internete kimse bir çözüm üretemiyor. İnternet lüks vs bir şey değil veya sadece sosyal medya da (burada gereksiz demiyorum. Tabiki insanlar sosyal medya içinde kullanabilir.) değil. Yararlı kullanılırsa okuldan bile etkili bir araç ve ihtiyaç olmuştur.
Şu an yaptığım mesleği ben okul okuyarak yapmadım. Lise çağımda interneti bilgi ve eğitim için kullanarak oldum. Ülkede bir çok beyin var ve sırf bu gibi absürt meselelerden ortada kaynıyor. Gerçekten çok yazık.

starlink minimum 30mbs hızı garantilesin, ping ming umrumda değil uygun fiyat revizesi sonrası affetmem geçerim.

1 Beğeni

Hocam Türkiye şayet saye modelini hayata geçirse, buna istinaden yeni Telekom şirketleri kurulsa ve mevcut şirketler rekabeti dahada arttırsa. Devlette elini cebine atıp bir miktar destek olsa inanın Türkiye internette Starlinksizde çok rahat çağ atlar. Buda dolaylı yoldan eğitim, ekonomi ve diğer bütün sektörlerde olumlu katkı sağlar. Elon dediğimiz adam Güney Afrika doğumlu batılı bir ailenin evladı. Şuanki konuma gelmesinde bilgisayarla erken yaşta tanışması ve internet var. Bu adam şayet internet veya bilgisayara böyle ilgi duymamış olsaydı veya bu teknolojilerle tanışamamış olsaydı şuan bu konuyu konuşamazdık. İnternette ufuklar sınırlı değil insanların ne kadarı internetin sınırsız ve hızlısıyla tanışırsa o kadar Elon Musk gibileri çıkarma şansımız artar.

2 Beğeni