Turk Telekom yanlış etiketleme yapmış

Arkadaşlar herkese iyi günler. Birkaç gün önce TurkNet bağlatmış ve kullanıyordum. türknetten gelen arkadaş benim kabloyu başka dairenin portuna taktığı için turk telekom gelip oradan çıkarmış ve aktif olmayan bir porta geçirmiş. ben de oradan çıkardım ve kendi daireme ait olan porta çaktım kabloyu. ancak 75 megabit olan hızım 10 megabite düşmüş durumda. 1 hafta olmadı türkneti kullanalı ve aslında türknetin de hatasıyla şu an bu sıkıntıları yaşıyorum. resmen kendim çözmeye çalışıyorum hiç anlamama rağmen. youtube’dan izleye izleye şimdiye kadar bir şeyler yaptım ama şu hız problemi çok büyük sıkıntı. nasıl çözebilirim ilgililer yardım edebilirse çok memnun olurum.

Destek kaydı açın ve durumu iletin. Telekom ekiplerinin tekrar etiketleme yapması gerektiğini. Ve kurulum hizmetini doğru yapmaları için yerinde destek ekibinin tekrar gelmesini talep edin

Şu an internetim var ancak 10 megabit yine de gelmeleri mi gerekiyor? bekleyeceksek işimiz zor.

Farklı bir port üzerinden hizmet alıyor olabilirsiniz. Bu yüzden kayıt açmanız daha doğru olacaktır.

Dediğiniz şekilde ilettim sıkıntımı umarım bir an önce ilgilenir ilgili arkadaşlar.

1 Beğeni

Düzeltme yapmam gerekiyor. TurkNet ile ilgisi yok durumun. turk telekom baskasının portuna konumlandırmıs. TurkNet sadece o belirlenen porta kabloyu baglamıs. Daha once cektigim fotograflara baktım ve turk telekomun hatası oldugunu anladım.

1 Beğeni

Siz bu şekilde belirtir iseniz kaydın içinde daha iyi olur.

Teşekkür ederim tekrar belirttim ayrıca. Uzun süren bir sıkıntı mı sizce bu?

Telekom ekipleri kontrol sağlayıp 3 gün içinde sorununuzu çözer diye tahmin ediyorum.

1 Beğeni

Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için. Konu çözülene kadar konu aktif kalırsa memnun olurum.

1 Beğeni

Tekrar iyi akşamlar.

Apartmandaki kutuyu kontrol ettiğim zaman; daire 3e ait kabloyu 2 numaralı porta, daire 4e ait kabloyu 3 numaralı porta taktıklarını gördüm. Biz daire 5te oturuyoruz ve 4 numaralı porta takılıydı bizim kablomuz. Yani herhangi bir neden gösterilmeksizin kablomuz sökülmüş ve 0 numaralı aktif olmayan porta takılmış.

Ben kablomuzu öğlen vakti dairemize ait olan 5 numaralı porta taktım ancak internet 10 megabiti geçmiyordu. Az önce kabloyu ilk halibe yani 4 nolu porta geri taktım ve internet hızım normale döndü. Şu an kullanabiliyorum normal bir şekilde internetimi. Ama bu endişeyle de olacak gibi değil. Sorun neredeyse umarım bir an önce hallolur ve internetimizi sıkıntı yaşamasan kullanmaya devam edebiliriz.

Benim merak ettiğim konu aslında şu; kutudaki portlar daire numaraları ile aynı olmak zorunda mı? Eğer değilse benim kablomu hangi akla hizmet söktüler. Eğer daireler ve portlar aynı olmak zorunda ise diğer daireler neden turk telekom tarafından farklı portlara yerleştirildi?

Turk Telekomu anlamak imkansız. Böyle bir kurumu kimin ellerine bıraktıklarının umarım farkındadırlar.

Hocam ordaki etiketleme şu şekilde yapılır senin daire numarana bakılır eğer arızalıysa çevir sesi gelmiyorsa bir sonrakine veya öncekine bakılır ve sağlamsa ona etiketleme yapılır.

Valla ne diyeceğimi bilemiyorum hocam. Acaba yine gelip sökecekler mi endişesi var.

Hocam tt durup dururken portunuzu söküp başka yere takmaz hele söktükleri yere sinyal vermez binada farklı kullanıcıların yapmadığına eminmisiniz?

Eminim hocam. Bina aile apartmanı ve bu konularla ben ilgileniyorum. Zaten bu işlerden anlayan kimse yok apartmanda.

İlk fotoğraf türk telekomun kendi belirlediği ve 75 megabit hız aldığım port.

ikinci fotoğraf herhangi bir neden belirtilmeden sökülen ve 0 numaralı aktif olmayan porta takılan kabloyu gösteriyor.

Çözüm olarak size şunu önerebilirim dairenize giden kablo ile telekom un etiketlediği kabloyu yak konnektör (boncuk klemens ) ile birleştirin reglete hiç girmeyin… Böylelikle sabitlemiş olursunuz. Ve kablonuzu arka kısıma saklayın.

1 Beğeni

Hocam telekomun etiketlediği kabloyu kuruluma gelen arkadas cıkarmıs etiketi de daireden gelen kabloya geçirmiş.

1 Beğeni

Sorunum çözüldü @ModeratriX hocam. Markete inerken türk telekom yetkilisini kutunun başında yakaladım😊 TurkNet yönlendirmiş sağolsun.

Israrla yanlışlıkla yaptığını söyleyince üstelemedim. Ayrıca biraz ısrar edince her daireyi kendi portuna bağlattım:) bizim sokağın sorumluluğu ondaymış telefon numarasını da aldım. Sıkıntı olmaz artık ama olursa da arasın dedi.

İnternetim şu an kendi portumuzda ve olması gereken hızda çalışıyor.

2 Beğeni

Sorunun çözümüne sevindim. İyi günlerde kullanın inşallah. :upside_down_face:

1 Beğeni