Turk Telekom VDSL altyapı sorunu

Arkadaşlar merhaba ,adresime 2 gün önce türk telekom vdsl altyapı geldi . Bende Türk Telekom ilçe hizmet binasına gidip altyapı geldiğini adresimdeki hattı aktif etmelerini istedim ,yaptılar. Sonra TurkNet aboneliği başlattım işlemler başladı hız değeri 51 mbps olarak söylendi onayladım modem kargoya verildi . Ertesi gün TurkNet ,altyapı sorunu olduğunu işlemlerin gecikeceğini söyledi internet sitelerinde adresimde daha önce 51 mbps
alacağım görünüyorken şimdi adres bilgisi yok deniyor 10 tane boş port var yeni geldi ankastre çünkü fakatt komşumla beraber altyapıyı aktif ettik onda bir sorun yok sorunum nerede olabilir bilgili arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim bilgisyar mühendisiyim teknik konuşabilirsiniz.

Arkadaşımın evi bu şekilde onda aktif görünüyor hala

İç kapı bilgisi girdiğinde de aynı mı sonuç? Sorgulamayı gibirnet veya comnet sitesi üzerinden yapar mısınız?

Başvurmadan önce birkaç siteden kontrol ettim görünüyordu hatta TurkNet ekipleri de hızı 51 mbps diyip abonelik başlattılar ertesi sabah bu oldu. bu arada Turk Telekom ekipleri komşuma geldi bu sorunu anlattım gelmişken senin hattı eve kadar gotürelim dedi ankastreden eve hat çektiler ama hala aktif değil


@EFG hocam yardımcı olabilir misiniz rica etsem. Sorunun kimden yana olduğunu bulmam ve sorunun hızlı çözülebilmesi için home ofis çalışıyorum işlerim aksıyorda teşekkür ederim :slight_smile:

Merhaba. Türktelekom, altyapınız da sorun olduğu için böyle bir dönüş yapmış, bölgesel bir sorun olabilir, kimi bölge daha hızlı aksiyon alırken kimisi için bu süreç zorlaşıyor.
Ankastrenizde port önemli değil önemli olan Santral sonrasında saha dolabı için ayrılan porttur yani ankastre de gözüken boş port, Santral/Saha dolabı için dolu olabilir, sistemsel olarak bazen “VDSL port var” ibaresi bu sebeple ve başka sebeplerden dolayı kurulum esnasında veya sonrasında “VDSL port yok” ibaresi olabiliyor veya bölgede ki çalışmalara, işlemlere göre 50 mb hattınız 16mb ADSL olarak gözükebiliyor.


Peki, nasıl yaptılar yani ankastrenize etiketleme yapılacak, sinyal verilecek ve gelen TurkNet saha ekipleri kurulum yapacaklar. Yaşadığınız soruna ve resimde ki kablonun durumuna göre hattınız daha bağlanmamış belki aktif bile değil, etiketleme yapıldı mı?

Hattı derken yanlış olmuş üzgünüm hattı değil adresimde VDSL altyapısı var tanımlaması yaptılar önceden sitelerde altyapı yok ibaresi ile karşılaşıyordum vdsl ankastre takıldı evime müdürlüğe gidip teknik ekiple görüştüm ev adresime altyapıyı aktif görünmediğini belirttim 5 dk içinde oldu diyip gönderdiler kontrol ettiğimde gerçekten adresimde vdsl altyapı olduğunu 50 mbps desteklediği yazıyordu sonrasını biliyorsunuz zaten

Evler çoğunlukla müstakil olduğundan sokağın ortasındaki direğe ankastre çakılır evler de adres tanımlaması yaparak evine internet bağlatır komşumla benim ankastrem aynı bu arada o yüzden onun aktif benim altyapının pasif olmasına şaşırıyorum

Evet biliyorum, ben de müstakil evde oturuyorum, hizmet alıyorum. Herkese ait ankastrede yani direkler de port olabilir fakat dediğim gibi en önemlisi Santral ve saha dolabında portunuzun olması. Telekom müdürlüğüne, tekrar müracaat edin. Zaten ekipler, “hazır gelmişken senin de kablonu çekelim” demişler yani etiketleme işlevi için gelecek ekipler kablonuzu ankastreye yerleştirecek, etiketleme işlemini yapacak ve Santral/Saha dolabından ankastrenize gelen kablonuza sinyal verecekler sonrasında gelecek olan TurkNet ekipleri bağlantını yapıcaklar.

Tamam hocam yarın müdürlükteli teknik birimle tekrar iletişime geçeceğim yardımlarınız için teşekkür ederim

Tabi, bekliyorum…
Arıza kaydımızı da takip edelim. :slight_smile:

1 Beğeni

Hocam müdürlüğe gittim Turk Telekom kafasına göre iptal etmiş altyapıyı yarım saatlik tartışma sonucu galip geldim şuan sistemde aktif görünüyor adresim teşekkür ederim :slight_smile:

1 Beğeni

TurkNet 'i arayıp işlemleri hızlandırmak için arayabileceğim bir müşteri hizmetleri numarası var mı altyapı sorunu olduğu gözüküyor hala güncellenmedi

Ekran görüntüsünü Temsilciye iletin. Gün içinde düzelebilir, henüz yeni bir gelişmeye.

abonelik işlemi başladı teşekkürler hocam tekrardan :smiley::grin:

1 Beğeni

Rica eder, keyifli kullanımlar dilerim. :sunglasses:
Dilerseniz, konuyu kapatın ve özelden hat değerlerinizi de atabilirsiniz, hattın durumuna bakalım.

1 Beğeni