TT Çalışması Sonrası Hızın Yarıya Düşmesi

Merhaba,

Pazartesi günü Internet bağlantım gitti. Sorun Türk Telekom kaynaklıymış. Üç günün sonunda, Internet bağlantısı geri geldi, açıklamada sorunun Türk Telekom tarafından çözüldüğü ve saha dolabında, devre değişikliği yapıldığı belirtilmiş.

Ancak daha önce 80-83Mbit civarı hıza sahiptim. Son bir yıla yakın zamandır da böyleydi. Şimdi 38Mbit’e düştü. Konuyla ilgili 46031488 numaralı çağrı kaydı da devam ediyor.

Türk Telekom, müşteri altyapısı problemi diyip, problemden sıyrılır mı? Yoksa bu basit bir müdahale ile çözülebilecek bir konu mudur? (Dediğim gibi neredeyse 1 yıla yakın süredir, 80Mbit üzeri hız alıyordum.) Bu arada forumda gördüğüm kadarıyla, benzeri durum yaşayan başkaları da var.

Teşekkürler,
Çağatay

Açtığınız destek kaydı üzerinden teknik ekip size yaşadığınız sorun ile ilgili yardımcı olacaktır.

Selam,

Konu bir ay kadardır sürüyor. TurkNet’ten inceleme yaptılar, sonra saha personeli gönderdiler. Gelen arkadaş, iç tesisatla ilgili bir sorun olmadığını belirtti. Bunun üzerine planlı çalışma ayarlandı. Türk Telekom’dan ortak çalışmaya katılmadılar. Sonra bir daha planlandı vs… Sonuç olarak bugüne kadar geldik.

Bugün Türk Telekom çalışanı bizi aradı. Bina (site) girişine kadar 79MBit bağlantı sağlandığını, sonrasında düşme olduğunu, bina iç tesisatıyla alakalı olabileceğini, bir elektrikçi tekrar kablo çekersek, iyileşme olabileceğini söyledi. Bense, daha önce 80-83Mbit hız aldığımı ancak 1.Eylül’de genel bir kesinti yaşandığını, üç gün sürdüğünü, Türk Telekom’un panoyla ilgili düzenlemeler yaptığını ve farklı bir yere aldığını, hızın bundan sonra yarıya düştüğünü, şu an 40Mbit civarı olduğunu anlattım. Çalışmayı yapan zaten aynı görevliymiş. Sizin hızın düşmesiyle, pano çalışmasının aynı zamana gelmesi, tesadüf olmuştur dedi. TurkNet’e yazarsanız, sizin hızı sabitlesinler, örneğin 50Mbit ile denemeler yapılsın, bu sizin sorununuzu düzeltebilir dedi.

Bina ve daire iç tesisatıyla hiçbir değişiklik yapılmadı, o yüzden tesisat için elektrikçi çağırmanın fayda sağlayacağına pek inanmıyorum. Bu arada TurkNet tarafından gelen görevli, zaten iç tesisatla ilgili sorun olmadığını dememişti. Öneriniz var mıdır? Böyle bir hız sabitlemesi yapılsa bir işe yarar mı?

Son 1 yıldır aşağı yukarı benzer olan 1.Nisan’da yaptığım bir hız testi sonucu:

Bu da günümüz

23 ağustos günü benim de bölgemde telekom çalışma yaptı. 50mbpslik paket varken 40 civarı hiz alirken çalışma sonrasi alt yapimin hizi artmasina ragmen 24mbps olarak sabit geliyor. modem arayuzunde 90mbps kadar gördüğüm hiz 24 olarak sabit geldiği için sorunun modenden mi kaynaklı olduğunu elimde modem olmadığından test edemedim.

Pinginiz de artmış durumda ? Büyük ihtimalle klasik TT portunuzu değiştirmiş. Tabi iç tesisatılık değil ise… Modem hat değerlerinizi buraya atarsanız iyi olur. Birde speedtest üzerinden hangi sunucuya bağlanıyor onu atma şansınız var mı ? Mesela örnek verecek olursak Denizli de yaşayıp, İstanbul sunucusuna mi bağlanıyor ? Birde neetspeed üzerinden santrale mesafen ne gözüküyor ? Bunları atarsaniz, ben kendimce, yetkili arkadaşlar da detaylı bilgilendirme sağlayacaklardır.

Saha dolabında devrenizi değiştirmişler. Bana gelen tt ekipleri çok iyiydiler. Biri saha dolabına gidip tüm devreleri tek tek denedi. Bazısında 50 mbit çıkarken bazısında daha yüksek çıktı. En sonunda 91 mbit geleni buldu ve ona ayarladılar. Çalışan tt ekibi çok önemli yani.

1 Beğeni

Selam,

Evet katılıyorum, çalışan çok önemli. Mesela bizim tarafta, “Abi sana 40Mbit yeter” dedi. Ne iş yaptığımı bilmezsin, kim olduğumu bilmezsin, eskiden 80Mbit alırken, 38-40Mbit arasına düşürmüşsün, bir de yeterli görüyorsun. Neyse… :grinning:

Sonuç olarak TurkNet elinden geleni yaptı ama TT tarafında tıkanıyoruz. Ben de daha fazla üstelemedim.

Umarım daha agresif biçimde fiber yayılması devam eder. Böyle olursa, en azından, bina tesisatı kötü bahaneleri bir nebze boşa çıkacaktır.

bize ekip daha gelmedi. 2-3 hafta öncesinde TTelekom evin önünde bir çalışma yaptı. Fiber çalışması olduğu söylendi. 2-3 gün önce ise internetim gitti. Online işlemlerden kayıt açtıktan sonra bi 4-5 saat sonra internetim geldi ancak download hızım yarı yarıya düşüp upload hızım artmıştı. O günden beri bizi arayıp randevu oluşturacaklarını söylediler ancak arayan olmadı daha. İnterneti kullanmam için yeni altyapıya geçmem gerektiğini söyleyip daha iyi değerler alacağımı söylediler. Sonra da upload ın 8e düşeceğini ve down ın ise nerdeyse eski aldığım kadar olacağını söylediler. Şu anda ekiplerin gelmesini bekliyorum hala. Ankastre kutusundan bir şeyler yapacaklarmış. Hızımın yükselmesi için heyecanlanmak yerine niyeyse hızım daha düşecek diye korkuyorum. !

Sorununuz devam ediyor mu açık destek kaydınız var mı? Diğer altyapı sorgu sitelerinden sorgulama yaptığınız zaman verilebilir hız ne görünüyor?